• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Lewis zwaluwplaat

Lid geworden
19 feb 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
klein vraagje: mag je boren in een vloer die bestaat uit zwaluwstaartplaten met lichtgewicht beton om studs van gyproc vast te zetten? Of zet je de studs beter direct vast op de houten balken?
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Een gaatje meer of minder kan geen kwaad :)
 
Lid geworden
19 feb 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
Kan zijn dat dit het lichtgewicht beton doet scheuren. Het lijkt mij logischer om dit eerst vast te zetten op de houten balken en dan de lewisplaten te leggen
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Ik snap uw volgorde van werken niet... normaal leg je eerst de verdiepingsvloer en doe je daarna de plafondafwerking.

Eens de beton is uitgehard, kan het geen kwaad om daar (relatief kleine) pluggen in te bevestigen.
 
Lid geworden
19 feb 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
@Keon vandaar dat ik raad vraag
 
Laatst bewerkt:

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Ha ok... Dus eerst lewisplaten leggen, beton erover, laten drogen en dan mag je gaten boren.

Misschien van de gelegenheid gebruik maken om ook op geluidswering te letten? Lewisvloer zou je dan zwevende kunnen leggen op neopreen- of kokos- of kurkstrippen.

En uw plafondafwerking vervolgens dan als hangplafond uitvoeren... maar dan mag je de metalstuds niet aan de Lewisplaten bevestigen.
 
Lid geworden
19 feb 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
We hadden die optie in gedachten(geluidsisolatie) . Die plafond komt goed want die hangt er al als zwevend gyprocplafond. Het gaat hier eigenlijk over een verbouwing waar we de osb-platen willen vervangen daar lewisplaten met lichtgewicht beton nu is de enig vraag nog of de balklaag de juiste afmeting heeft .Alvast bedankt voor de uitleg !
 
  • Leuk
Waarderingen: Keon
Lid geworden
19 feb 2021
Berichten
13
Waarderingsscore
1
Punten
3
Inderdaad die is ook van mij? ik probeer zoveel mogelijk informatie te vergaren zodat ik achteraf geen problemen tegen kom
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan