Leidingen in garage: Opbouw/Inslijpen?

Lid geworden
20 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Ik twijfel al een tijdje hoe ik mijn leidingen voor water en elektriciteit zal leggen in de garage en berging. Normaal zullen deze ruimtes niet bepleisterd worden.

Ik kan dus kiezen tussen alles in opbouw te leggen en met beugels vast te zetten op de muren, of alles toch in te slijpen en dicht te werken met mortel. Waarschijnlijk zullen we na verloop van tijd deze ruimtes dan toch schilderen.

Wat hebben jullie gekozen en wat zou je aanraden?

Lid geworden
10 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
als je de ruimtes niet laat bepleisteren zou ik opbouw nemen , met een laagje verf achteraf ga je de sleuven niet verstoppen .

Lid geworden
12 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben eerst de garage geschilderd dan opbouw.

voor een uitgietbak hebben we de waterleidingen via de achterzijde (wel bepleisterde muur in wc) laten komen.

Lid geworden
20 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
En hoe heb je dan de buizen voor warm en koud water mooi recht gehangen? Alles met beugels?

Zijn er mensen voorstander van inslijpen en dichtmetsen?

Lid geworden
7 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
toch mooi zo id garage opbouw...

altijd mooi op te zien hoe alles naar waar gaat!

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Waarderingsscore
32
Punten
48
wij gaan de garage ook niet pleisteren, en ik denk eraan om ze in te slijpen.

Wel een beetje secuur te werk gaan, en evt zoveel mogelijk de voegen gebruiken ?

Lid geworden
13 feb 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
de garage in opbouw, is altijd zeer netjes.

ik vind het zo een slorder zicht die afdekplaastjes sluiten niet aan tegen die snelbouwmuur en zo. NEENEE mooi in opbouw :)

Lid geworden
24 nov 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey

Wij hebben het in de tijd nog anders gedaan

de afvoeren en toevoeren hebben we ingeslijpt in de wanden netjes onder de toestellen

en dan mooi toegevoegd, veel ziet ge daar niet van want het zit onder het toestel in het midden en mooi loodrecht naarboven.

Voor den eletriek hebben we het volgende gedaan aan de vloer met de boor naar buiten geboord aan de buitenzijde van de snelbouw de sleuf gemaakt en dan waar de schakelaar of stopcontact zit terug naar binnen geboord.

De sleuven aan de buitenkant hebben we dan gedicht dan isolatie geplaatst en dan de gevelsteen gemetst

Alles is heel properkes en de gevelsteen gewoon wit geschilderd

tis eens iets anders

groeten Eline

ads

Lid geworden
3 aug 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
hier ook opbouw. alles met beugels.

We gaan nu wel binnekort een afkasting maken rond de waterleidingen, omdat deze dan mooi weg zitten, en makkelijker is om te onderhouden. Als er eens iets scheelt met een leiding, kan je er wel makkelijk aan met opbouw. In een garage opbouw, en dan alles netjes schilderen kan mooi zijn.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan