- Lid geworden
- 14 mrt 2016
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Hey,
Ik heb verschillende topics gevonden over dit onderwerp, maar had graag wat extra meningen gehad over ons concept.
We hebben een grote leefkeuken met Oost - West ramen en een terras aan de westkant.
In bijlage, 2 grondplannetjes van dezelfde ruimte maar met horizontaal of verticaal keramisch parket ingetekend.
Ik lees op het forum dat we geen uitzetvoeg nodig hebben tot 500 m², als we werken met de Omnicol SC Omnimat, dus daar moeten we niet naar kijken.
Als ik de theorie van andere topics hier toepas dan kom ik tot volgende constataties:
Verticaal
- Mee met de richting van het licht zowel Oost als West.
- Mee met de richting van het meeste meubilair behalve de trap.
Horizontaal
- Mee met de richting van binnen komen zowel aan de trap als aan het terras.
- Mee met de trap- en terrasrichting
- Mee met de zetvoeg moest deze toch nodig zijn.
We hebben een beetje schrik dat bij een horizontale plaatsing het zou vloeken met de legrichting van het terras?
Kunnen we het terras in dezelfde richting leggen?
Vooral schrik dat het een te groot tunneleffect zou gaan veroorzaken.
Verticaal hebben we dan weer schrik van de haaksheid op alle meubelen en de haakse ligging op het licht.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en opmerkingen.
Mvg,
David
Ik heb verschillende topics gevonden over dit onderwerp, maar had graag wat extra meningen gehad over ons concept.
We hebben een grote leefkeuken met Oost - West ramen en een terras aan de westkant.
In bijlage, 2 grondplannetjes van dezelfde ruimte maar met horizontaal of verticaal keramisch parket ingetekend.
Ik lees op het forum dat we geen uitzetvoeg nodig hebben tot 500 m², als we werken met de Omnicol SC Omnimat, dus daar moeten we niet naar kijken.
Als ik de theorie van andere topics hier toepas dan kom ik tot volgende constataties:
Verticaal
- Mee met de richting van het licht zowel Oost als West.
- Mee met de richting van het meeste meubilair behalve de trap.
Horizontaal
- Mee met de richting van binnen komen zowel aan de trap als aan het terras.
- Mee met de trap- en terrasrichting
- Mee met de zetvoeg moest deze toch nodig zijn.
We hebben een beetje schrik dat bij een horizontale plaatsing het zou vloeken met de legrichting van het terras?
Kunnen we het terras in dezelfde richting leggen?
Vooral schrik dat het een te groot tunneleffect zou gaan veroorzaken.
Verticaal hebben we dan weer schrik van de haaksheid op alle meubelen en de haakse ligging op het licht.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en opmerkingen.
Mvg,
David