• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

leeftijd Hr remeha ketel

Reaction score
1
Na het probleem in de winter vorig jaar, heb ik een installateur laten komen voor onderhoud en afstelling
hmm, dit ziet er niet goed uit.
ik begrijp dat je het huis niet kan verwarmen;
we hebben een remeha hr kachel uit 2008, die is versleten zegt hij, moeilijke doorstroming en te licht voor het huis nu 22kw
stelde voor om hem te vervangen naar een Hr dedietrich kachel van 28kw , prijs €3500 euuhh, daar gaan we eens overnadenken
wat is de gemiddelde leeftijd van een hr kachel

Last edited by a moderator:
Die van ons is van 2005 en werkt nog perfect, Viessmann vitodens.
In vorig huis een nieuwe dedietrich en daar veel problemen mee gehad

Das toch geen goed merk zoals hij zeu, nooit problemen
voor het vervangen van de wat onderdelen om de jaren nog iets door te komen rekende hij €1500

Vraag is nu wat gaan we doen, houden of een nieuwe. Huis meer dan 45 jaar oud,
hoelang we hier nog gaan wonen weten we niet, sukkelen allebei met onze gezodheid

voor het vervangen van de wat onderdelen om de jaren nog iets door te komen rekende hij €1500

hoelang we hier nog gaan wonen weten we niet, sukkelen allebei met onze gezodheid
Je zal altijd wel mensen vinden die met het ene of andere merk problemen hebben gehad.

Verder zal je het voor jezelf moeten uitmaken wat je wil.
1500 voor een oude op te lappen is veel geld.
Je kan ook andere installateurs laten prijs maken.
Bosch, Vaillant, 2 merken die goed van prijs zitten.

22kw te weinig ? Heb je dan ooit problemen gehad met verwarmen of warm water ?

Je zal altijd wel mensen vinden die met het ene of andere merk problemen hebben gehad.

In de winter krijgen we het niet warmer dan 22 graden in huis dan heeft de kachel al 6 uur in werking om de temperatuur te halen,

Zijn mijn instellingen wel goed, want ik heb ergens een tijd terug gelezen dat een hr rendementskachel niet altijd het volledige rendement heeft als standaardinstelling

In de winter krijgen we het niet warmer dan 22 graden in huis dan heeft de kachel al 6 uur in werking om de temperatuur te halen,

Zijn mijn instellingen wel goed, want ik heb ergens een tijd terug gelezen dat een hr rendementskachel niet altijd het volledige rendement heeft als standaardinstelling
Hier staat het op 21° en dat geeft een aangenaam gevoel.
We laten woning niet afkoelen, dus verwarming staat altijd aan. Daardoor heeft die weinig vermogen nodig om de woning warm te houden.

ik zou sowieso een second opinion vragen...

Welke temperatuur stookt je ketel nu dan in de winter?
Want dat enkele graden verhogen is niet moeilijk en kan je al veel opleveren...

ik denk 70 graden

Wegblijven bij De Dietrich … kies bij vervanging voor Bosch of Buderus .

ik denk 70 graden
Als je bij 70 graden op een gewone winterse dag niet warm krijgt moet isolatie bijna onbestaande zijn of iets verkeerd aan de installatie. Als er kosten aan zijn zou ik vervangen. Gaat je verbruik naar beneden halen en is meerwaarde voor woning.

De Dietrich is quasi hetzelfde als Remeha. Wat is eigenlijk de exacte reden van vervanging? In de meeste woningen plaats je juist een toestel met minder vermogen tov 20 jaar terug, bij jou gaan ze verzwaren?

De Dietrich is quasi hetzelfde als Remeha. Wat is eigenlijk de exacte reden van vervanging? In de meeste woningen plaats je juist een toestel met minder vermogen tov 20 jaar terug, bij jou gaan ze verzwaren?
14 jaar geleden werd er door de vriendin beslist om een 28kw kachel te installeren, de toenmalige installateur wilde niet en installeerde een 22 Kw, kort nadien ging hij failliet, waarschijnlijk had hij de 22kw nog op voorraad staan en de 28kw moest hij bestellen maar die werd niet aanvaard waarschijnlijk door achterliggende betalingen.
De 22kw heeft nooit rendabel geweest, ook voor warm water konden ze met 4 niet achter elkaar douchen. Sedert dat ik samen ben bij de vriendin is het altijd gelijk geweest qua warmte. we hebben 3 jaar geleden een extra houtkachel bijgezet om het toch warmer dan 23 graden te maken in de winter. verwarmen dan door naar 26 graden is voor medische redenen mij n vriendin heeft een spierziekte en kan niet tegen de koude.

22kw en warm water is idd wat te weinig.

Vaillant VCW32CS bvb zou ik gaan maar Bosch is ook niet slecht.

Of die u huis warm krijgt is een andere vraag... Warmte afgifte toestellen/grote en isolatie waarde kennen we niet.

Ik weet niet in wat voor woning jullie leven maar om in deze tijd je woning niet te kunnen verwarmen met 22 kw :-/.
Qua sanitair warm water kan ik je volledig volgen.
Zou sowieso nog een installateur contacteren. Probeer Vaillant, Bosch, Viessmann te kiezen. De prijsofferte evenaren die je gekregen hebt zal moeilijk worden, deze is aan de lage kant. Ik zou hier zeker controleren wat er wel en niet inbegrepen is (rookgasafvoer, extern expansievat, ...)

en misschien toch eens verder kijken dan alleen die verwarmingsketel... Als je kunt na-isoleren, of iets aan de isolatie van de woning kan doen, kun je toekomen met een kleinere ketel... (maar je isolatie/laten isoleren gaat ook geld kosten natuurlijk).

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief