Ik heb RGB+CCT ledstrips gekocht en nu wil ik die aansluiten aan de SSV 6 draad die in de ledstrip profielen toekomt. Aan de ledstrip zitten 6 draadjes om aan de controller aan te sluiten maar die wil ik dus eerst verbinden met de SSV 6 draad. Waar vind ik een connector van 6-naar-6 SSV aders? Liefst ergens te halen in een elektriciteitswinkel want online bestellen zal je al snel meer aan verzendkosten betalen denk ik.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ledstrip RGB+CCT connector (6 pins)
Ik heb idd geen soldeerbout. zou er wel een kunnen lenen of kopen. Maar om dan direct op een ladder op 2m70 hoog tegen het plafond in een ingebouwd ledprofiel 6 dunne aders aan elkaar te gaan solderen zonder ervaring lijkt me wat te veel van het goede.
Die wago klemmen dan moet ik er al 6 in het minimalistisch ledprofiel gaan wegkrijgen en daar vrees ik voor. Is er geen klem waar 6 aders in gaan aan de ene kant en aan de andere kant 6 aders uit gaan en die comptact is?
Die wago klemmen dan moet ik er al 6 in het minimalistisch ledprofiel gaan wegkrijgen en daar vrees ik voor. Is er geen klem waar 6 aders in gaan aan de ene kant en aan de andere kant 6 aders uit gaan en die comptact is?
Tomvdw
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 28 jun 2017
- Waarderingsscore
- 2.351
- Punten
- 113
Solderen is toch de enige manier om het beperkt in plaats te houden.
Of bekijk onderstaande Google resultaten eens. Je hebt connectoren, sommige waarvoor je een speciale tang nodig hebt. Maar andere die je met warmte kan krimpen dacht ik.
Of bekijk onderstaande Google resultaten eens. Je hebt connectoren, sommige waarvoor je een speciale tang nodig hebt. Maar andere die je met warmte kan krimpen dacht ik.
marc.vv
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 sep 2008
- Waarderingsscore
- 747
- Punten
- 113
@Tom: bij die heatshrink-connectoren ga je, ná de elektrische verbinding te hebben genepen met de juiste tang, de isolatie dmv warmte vastkrimpen en bij sommige modellen zo waterdicht maken. Maar je blijft dus wel een tang gebruiken.
Het meest aangewezen hier zou toch dat solderen zijn.
Je kan na denuderen de draden al in mekaar draaien, dan is solderen heel makkelijk.
Vergeet wel niet eerst een stukje krimpkous over de draden te schuiven waardoor je dan de verbinding nadien kan isoleren.
Maar indien geen (weinig) ervaring met solderen kan je best eerst wat oefenen op de begane grond
Een veel gemaakte fout is dat men gaat "plakken" ipv te solderen.
Het is zo dat je niet zomaar wat soldeersel moet smelten en rond de verbinding brengen.
Je moet het te verbinden materiaal zelf zo heet maken dat wanneer het in contact komt met het soldeersel dit laatste daardoor smelt.
Om het te verbinden materiaal goed heet te krijgen moet je eerst een klein beetje soldeersel aan de (propere) tip aanbrengen en dan dat tegen de draadjes houden.
Verder soldeersel laat je smelten, niet door dit tegen de tip te houden maar tegen de draadjes.
Op die manier ben je zeker dat de draadjes heet genoeg zijn en er een solide soldeerverbinding is gemaakt.
Voel je dat dat niet echt goed gaat kan je nog heel even met het soldeersel naar de tip om zeker te zijn dat de warmteoverdracht tussen tip en draadjes goed verloopt en dan met het soldeersel terug op de draadjes.
Het solderen kan best niet te lang duren want dan gaat de hitte meer en meer het verder gelegen materiaal opwarmen.
Daarmee beter een wat te zware soldeerbout dan een te lichte.
Het meest aangewezen hier zou toch dat solderen zijn.
Je kan na denuderen de draden al in mekaar draaien, dan is solderen heel makkelijk.
Vergeet wel niet eerst een stukje krimpkous over de draden te schuiven waardoor je dan de verbinding nadien kan isoleren.
Maar indien geen (weinig) ervaring met solderen kan je best eerst wat oefenen op de begane grond
Een veel gemaakte fout is dat men gaat "plakken" ipv te solderen.
Het is zo dat je niet zomaar wat soldeersel moet smelten en rond de verbinding brengen.
Je moet het te verbinden materiaal zelf zo heet maken dat wanneer het in contact komt met het soldeersel dit laatste daardoor smelt.
Om het te verbinden materiaal goed heet te krijgen moet je eerst een klein beetje soldeersel aan de (propere) tip aanbrengen en dan dat tegen de draadjes houden.
Verder soldeersel laat je smelten, niet door dit tegen de tip te houden maar tegen de draadjes.
Op die manier ben je zeker dat de draadjes heet genoeg zijn en er een solide soldeerverbinding is gemaakt.
Voel je dat dat niet echt goed gaat kan je nog heel even met het soldeersel naar de tip om zeker te zijn dat de warmteoverdracht tussen tip en draadjes goed verloopt en dan met het soldeersel terug op de draadjes.
Het solderen kan best niet te lang duren want dan gaat de hitte meer en meer het verder gelegen materiaal opwarmen.
Daarmee beter een wat te zware soldeerbout dan een te lichte.
Nu7s
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 aug 2011
- Waarderingsscore
- 345
- Punten
- 83
Zo 2 krijg je er geschrankt misschien in?
www.banggood.com

LT-33 3Pin Quick Wire Connector Universele compacte elektrische LED-lamp Push-in Butt Conductor Terminal Block 450V
Alleen US$5.61, koop de beste LT-33 3Pin Quick Wire Connector Universele compacte elektrische LED-lamp Push-in Butt Conductor Terminal Block 450V online winkel tegen groothandelsprijs.

teaser
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 8 apr 2009
- Waarderingsscore
- 407
- Punten
- 83
Bij aliexpress is verzending te verwaarlozen maar je moet wel weken geduld hebben.Liefst ergens te halen in een elektriciteitswinkel want online bestellen zal je al snel meer aan verzendkosten betalen denk ik.
En zo je krimpkous al doen krimpen, steek deze dus best ook zo ver mogelijk van de te solderen verbinding voor je begint.Het solderen kan best niet te lang duren want dan gaat de hitte meer en meer het verder gelegen materiaal opwarmen.
rdr2180
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 18 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 546
- Punten
- 113
tja, ik heb ze inderdaad op 2m70 of op 6m30 hoog gesoldeerd - toegeven dat het niet mijn eerste soldeerjob is en ik over professionele soldeerappartuur beschik.
Je kan aan de strips zelf ook wel een "beneden" een connectortje solderen en dan de strip met connector en al in het profiel plakken, alleen wordt het daarmee wat lastiger om de aansluiting niet zichtbaar te laten zijn
Je kan aan de strips zelf ook wel een "beneden" een connectortje solderen en dan de strip met connector en al in het profiel plakken, alleen wordt het daarmee wat lastiger om de aansluiting niet zichtbaar te laten zijn