LED strips van 10 m

opi

Lid geworden
30 dec 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

In  onze gordijnkap hebben we een groef voorzien waar we een alu profiel in kunnen verwerken en een led strips hangen.
Initieel was ik er niet zo van op de hoogte en had ik gewoon een tweedraadskabel voorzien zodat ik nadien gewoon de led strips hieraan kon koppelen. 
Nu sprak ik laatst de elektricien en zei die dat mijn plan niet zou werken.
Het is te zeggen ... Blijkbaar moet je dat op meerdere plaatsen opnieuw van stroom voorzien, anders wordt het te warm.
Mijn initiëel plan was om dit in alle gordijnkappen te doen. Daar zat een overbrugging tussen, maar dat dacht ik gewoon te overbruggen met een ander stuk tweedraadskabel.
Toen had ik er genoegen mee genomen om 10 m te nemen. Dan zou ik al een mooi eind komen.
Er was wel een strips die dat aankon volgende de elektricien, maar zou toch al rap € 700 - € 800 kosten. Als je dan dingen online ziet, dan lijkt me dat een aardig prijskaartje.

Toen was ik wat gaan zoeken en bleek dat er led strips waren op 220V. Zou je ook buiten kunnen gebruiken.

Soort kerstverlichting? Dat blijkt nog een mogelijke piste te zijn ... Zou gemakkelijk 10 m aankunnen.
Graag had ik dit hier toch eens besproken. Ik ken er persoonlijk niet te veel van zoals jullie kunnen zien :)  
Wil nu eigenlijk gewoon de best mogelijke oplossing die geen stukken van mensen kosten.

Aan de kenners,
Denken jullie dat het mogelijk is om een gewone led strips van 12V of 24V te gebruiken? 
Mits plaatsing van een transfo?
Hoe ver kom ik dan max in één stuk zonder extra stroom bij te geven?

Alvast bedankt.

Lid geworden
9 jul 2014
Waarderingsscore
1
Punten
0
LED-strips van 220V bestaan niet, dit zijn gewoon LED-strips waar een zeer goedkope 220V adapter meegeleverd wordt. LED-Strips van 24V nemen om de stroom te beperken in de kabels.

Het klopt dat je lange LED-strips moet voeden langs 2 kanten, niet perse omdat het te warm wordt maar omdat het naar het einde toe minder oplicht. Ik heb om die reden mijn voedingskabel opgesplitst om ze langs 2 kanten te voeden.

Als je nog plaats hebt voor een kleine goede voeding in je gordijnkap zou ik 220V leggen tot daar en dan de voeding plaatsen. Trek dan langs/door je profiel 2 aders om de andere kant mee te voeden op dezelfde voeding. Wel kijken dat je + op + en - op - aansluit natuurlijk :).

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
270
Punten
83
Ik heb een 220V led strip op mijn zolder gehangen, gekocht bij Aliexpress:
http://nl.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-5M-220V-High-voltage-5050-led-flexible-strip-light-Power-plug-warm-white-white/694090815.html

Deze kan je inderdaad over grotere lengtes (tot 100m!) gebruiken en wordt gevoed door 220V over de volledige strip. Er zit enkel nog wat electronica tussen om flikkeringen tegen te gaan. 

Ik ben er tevreden over (voor op mijn zolder).

Enkele redenen waarom led-strips op internet zoooooveeel goedkoper zijn dan bij je lokale led-boer:
- Rechtstreekse import vanuit China (ze worden tenslotte daar gemaakt)
- Goedkopere (minderwaardige) componenten (LED, weerstanden, chips,...)
- Lage lonen
- Vaak korte overschotjes 20-30cm die aan elkaar gesoldeerd worden.
- Geen verpakking <- je zou nog verschieten hoeveel een blisterverpakking kost om te ontwerpen, produceren en verzenden.
- Geen garantie
- China : Fabrikant -> post -> Klant
- België: Fabrikant -> opkoper -> verpakkingscenter -> post -> verdeelcentrum -> verpakkingscenter -> groothandel -> verkoper -> klant (allemaal met hun winstmarge.)

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
358
Punten
83
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Nu7s

gekocht bij Aliexpress:
- Rechtstreekse import vanuit China (ze worden tenslotte daar gemaakt)
- China : Fabrikant -> post -> Klant

hoeveel inklaringskosten heb je moeten betalen ?

ik bestelde onlangs voor een 50-tal euro een paar COB LED componenten bij miniinthebox en heb toch ongeveerl 30 euro inklaringskosten aan DHL moeten betalen. Of zijn er andere verzendingsmethodes waardoor dat niet nodig is ?

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
270
Punten
83
Je moet inklaringskosten betalen vanaf een bepaalde waarde. 25€ ofzo. Ik bestel alles via de klassieke post (+- 1 maand levertijd), hier wordt meestal alles aangegeven als "gift" en een lage waarde (geen garanties, geen verzekering). Geen bijkomende kosten dus. DHL en andere pakketdiensten kunnen zich dit wettelijk niet veroorloven en zullen dus altijd eerlijk zijn met kosten als gevolg. Je kan altijd aan de verkoper vragen om een lage waarde er op te zetten, maar dan ben je wel illegaal bezig. Soms is het ook aangewezen om je bestellingen te splitsen. Bestel je 5 led-lampen van €12 met gratis verzending, bestel er dan 1 om de 2 dagen. 5 x €12 of 1 x €60...

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.766
Punten
113
vanaf 22€  komen er extra kosten bij. Ik bestel steeds onder dit bedrag.

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben op de badkamer 2 nissen met daarin ledverlichting. Volgens de architect ging ons dit zo'n 2000 euro kosten.

We hebben dan maar zelf gezocht en gevonden bij Buyledstrip.com; 4m waterdichte ledstrip voor zo'n 80 euro - inlcusief adapter, fixeermateriaal etc. De ledstrip zelf was 5,99 euro voor 50cm (waterdicht dus).

Als ik me niet vergis kan je hen op de website ook advies vragen. Wij waren in ieder geval heel tevreden en levering was de volgende dag.

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
270
Punten
83
Waar ik nog naar op zoek ben is een betaalbare bron voor led profielen. (min 3m) Iemand een webshop of adresje in oost-vlaanderen? (E17/E34)

opi

Lid geworden
30 dec 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door HUSKE

LED-strips van 220V bestaan niet, dit zijn gewoon LED-strips waar een zeer goedkope 220V adapter meegeleverd wordt. LED-Strips van 24V nemen om de stroom te beperken in de kabels.

Het klopt dat je lange LED-strips moet voeden langs 2 kanten, niet perse omdat het te warm wordt maar omdat het naar het einde toe minder oplicht. Ik heb om die reden mijn voedingskabel opgesplitst om ze langs 2 kanten te voeden.

Als je nog plaats hebt voor een kleine goede voeding in je gordijnkap zou ik 220V leggen tot daar en dan de voeding plaatsen. Trek dan langs/door je profiel 2 aders om de andere kant mee te voeden op dezelfde voeding. Wel kijken dat je + op + en - op - aansluit natuurlijk :).

Dit is wel een goed idee. Gewoon een wago, extra kabel over de lengte en dan verbinden aan de andere kant. Was met iemand aan het mailen vandaag en die kwam hier mee af: 

http://www.ledsky.be/nl/rgb-signaal-versterker

Iemand daar ervaring mee? Dan zou ik die extra voeding niet nodig hebben blijkbaar.

Gr

opi

Lid geworden
30 dec 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Nu7s

Waar ik nog naar op zoek ben is een betaalbare bron voor led profielen. (min 3m) Iemand een webshop of adresje in oost-vlaanderen? (E17/E34)

Heb ik ook interesse in! Locatie limburg wel :)

Bovenaan