• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Lawaai Junkers Cerapur

Lid geworden
18 nov 2012
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo

Onze Junkers ketel maakt bij het opstarten een brommend en vibrerend geluid. Ik heb de kap er af gehaald en heb de indruk dat dit geluid uit het stuk rookgasafvoer in de ketel zelf komt. We horen dit door heel het huis, duurt een 15 tal seconden. Installateur weet het ook precies niet. Metingen en instellingen zijn goed. Iemand een idee?
 
Lid geworden
18 nov 2012
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij verder onderzoek lijkt het dat het geluid uit de aanzuigbuis komt die naar de brander gaat. Het klinkt net zoals een didgeridoo...
 
 
Lid geworden
18 dec 2016
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
en , wat was nu de oorzaak ? oplossing ? heb hetzelfde probleem
 
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
1.292
Waarderingsscore
7
Punten
0
Geef de meetwaarden CO2 eens zoals vermeld staat op uw verbrandingsrapport bij indienststelling ( wettelijk verplicht attest )
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
Hadden wij ook. Als ik de kast er af nam en mijn vinger op dat fijne oranje luchtbuisje stak, was het even weg.

Soort misthoorn-achtig geluid.

Opgelost na juiste afstelling door Junkers zelf.

Eerste onderhoudstechnieker had het beest erg slecht afgesteld blijkbaar..

Kwaad kon het niet meteen, dat brommen, al schrok ik de eerste keer toch nogal.
 

NadineW.

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jan 2020
Berichten
205
Waarderingsscore
129
Punten
43
Zelfde overlast is hier ook. Toestel is maar 1 jaar oud. Junkers gaat er dus duidelijk niet op vooruit. Maakt al 6 maand dit kabaal. Eindelijk stuurde huisbaas, de installateur. Die wou nog langer afwachten. N.a.v. dit artikel is een bezoek van Junkers beloofd. Natuurlijk eerst zien en dan geloven. Alvast bedankt allemaal.
 

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
Zelfde overlast is hier ook. Toestel is maar 1 jaar oud. Junkers gaat er dus duidelijk niet op vooruit. Maakt al 6 maand dit kabaal. Eindelijk stuurde huisbaas, de installateur. Die wou nog langer afwachten. N.a.v. dit artikel is een bezoek van Junkers beloofd. Natuurlijk eerst zien en dan geloven. Alvast bedankt allemaal.
Dit heeft te maken met de kwaliteit vd gas . Je hebt G20 en G25 … bij alle premix-branders ( van alle merken trouwens) kan dit voorkomen. Gewoon correct laten afstellen door de fabrikant want zij alleen mogen dit wettelijk doen
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Zelfde overlast is hier ook. Toestel is maar 1 jaar oud. Junkers gaat er dus duidelijk niet op vooruit. Maakt al 6 maand dit kabaal. Eindelijk stuurde huisbaas, de installateur. Die wou nog langer afwachten. N.a.v. dit artikel is een bezoek van Junkers beloofd. Natuurlijk eerst zien en dan geloven. Alvast bedankt allemaal.
Dit heeft niks met Junkers zelf te maken...
 

NadineW.

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jan 2020
Berichten
205
Waarderingsscore
129
Punten
43
...... maar dit heeft te maken met .....De oplossing is ......?
 

NadineW.

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jan 2020
Berichten
205
Waarderingsscore
129
Punten
43
Type gas is niet veranderd sinds de installatie van de ketel, tenzij dat veranderd wordt zonder te verwittigen . Ik woon hier bijna 1 jaar en het lawaai is er sinds half april. Sinds kabaal er is zijn een loodgieter en de installateur geweest. Hadden zij dat dan niet moeten weten ?
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Type gas is niet veranderd sinds de installatie van de ketel, tenzij dat veranderd wordt zonder te verwittigen . Ik woon hier bijna 1 jaar en het lawaai is er sinds half april. Sinds kabaal er is zijn een loodgieter en de installateur geweest. Hadden zij dat dan niet moeten weten ?
Ben je zeker dat er geen omschakeling is gedaan van laag- naar hoogcalorisch gas? Welke regio woont u?

EDIT: in 'Zoersel' is de omschakeling in 2023 voorzien. Dat kan dus niet de reden zijn
 

NadineW.

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jan 2020
Berichten
205
Waarderingsscore
129
Punten
43
Zal zo'n omschakeling verwittigd worden of is dat iets waar van verwacht wordt dat men het wel weet/merkt? Installateur heeft kap verwijderd, geluid is dan 2 dagen en nachten weggebleven, maar helaas is het terug. Didgeridoo en misthoorn wordt het meest genoemd als gelijkaardig, ook een oude hond.
 

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
Oplossing is hier al meermaals gepasseerd… correct laten afstellen op O2-CO2 … niets erg ,bij premix-branders van alle merken kan dit gebeuren … geef de CO2-waarden eens door die op je wettelijk aanwezig verbrandingsattest staan

en als je zegt dat het lawaai er niet is wanneer de kap weggenomen werd , dan heb je een probleem met de rookgasafvoer, deze recirculeert verbrande gassen via verse lucht aanvoer
 
Laatst bewerkt:

NadineW.

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jan 2020
Berichten
205
Waarderingsscore
129
Punten
43
Ik ben huurder en kan niet zomaar iets laten afstellen. (technisch) niet of heel erg maakt niet uit. Het dient opgelost. Ik heb mijn slaap nodig. Er zit, hangt, of ligt geen verbrandingsattest aan of in ketel, in de bundel die bij de toestellen hoort. Ook niet in bundel van het immo kantoor. Het lawaai is 2 dagen en 2 nachten na wegnemen van kap, even weg gebleven. Maar is sindsdien terug. De loodgieter, van de huisbaas, kwam en is lang bezig geweest aan zowel ketel als afvoer. Ook de installateur heeft dat gedaan. Volgens hen zijn beiden perfect in orde. Het advies over het afstellen mail ik zwz naar installateur. Die had zoiets nog nooit gehoord en sprak over vervangen van de ketel. Ik ga ook rechtstreeks contact nemen met fabrikant.
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Wij hebben vroeger in ons huur appartement toch een aantal dingen op eigen houtje laten herstellen... We belden naar de huisbaas, zeiden wat het probleem was, vroegen wie de installateur was of wie we mochten contacteren... Huisbaas gaf ons de contactgegevens door, en de factuur ging rechtstreeks naar hem. Ik weet dat dit niet met iedere huisbaas kan, maar het is als huurder wel makkelijker om dingen te regelen dan wanneer er nog eens een huisbaas tussenzit. Desnoods laat je iets op papier zetten hé... Maar regel dat zelf, anders gaat het nog maanden duren ...
 

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
Elke ketel MOET bij opstart wettelijk na gemeten worden op verbranding O2-CO2 . Deze waarden moeten worden genoteerd op het verbrandingsattest dat bij de ketel

als uwe installateur dit al niet weet dan heb ik mijn twijfels over de rest van zijn kennis
 

NadineW.

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jan 2020
Berichten
205
Waarderingsscore
129
Punten
43
Dit duurt me al veel te lang. Na meermaals contact met huisbaas en immo consulent kwam, uiteindelijk, neef van huisbaas, d.i. loodgieter, die eerder onderhoud deed. Zonder resultaat. Na 2 brieven, nagezien door jurist, zaten huisbaas, consulent en ik samen. Ik vraag oplossing, vermindering huur wegens overlast. Installateur, neef van hoofd immo kantoor kwam 2 weken geleden, sprak over vervangen van dit toestel. Op mail met hem vorige week, geen reactie. Op mail van gisteren met opmerking O2-CO2 zou hij, volgens ons gesprek vanochtend, morgen antwoorden. Seffens vertrekt m'n vraag naar andere ketel mét verbrandingsattest.
 

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
Pffff … en op basis van wat ga jij een nieuwe ketel eisen ? Laat dat ding gewoon afstellen door iemand die weet waarmee hij bezig is … de ketelfabrikant dus !
Soms is het gewoon simpel hoor …
 

NadineW.

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jan 2020
Berichten
205
Waarderingsscore
129
Punten
43
Ik eis helemaal nergens een nieuwe ketel. Ik vroeg heel beleefd om een oplossing. Uiteindelijk, na 6 maand, kwam de installateur. Hij stelde een nieuwe ketel voor. Ik volg simpelweg diens voorstel. Als er een ander toestel zou komen, dan zal ik er zeker voor zorgen dat er een verbrandingsattest bij is.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan