Beste mensen wij zijn net verhuisd, recent gerenoveerd huisje alles nieuw, en storen ons ontzettend aan de AEG afzuigkap die veel lawaai maakt. Ik heb er al veel over nagedacht en in de eerste plaats wilde ik van de recirculatie afstappen en naar een buiten afvoer werken. Ik dacht aan 2x 45° spiraalbocht met rubberdichting voor een flauwere bocht naar 90° voor op de afzuigkap, om dan met spiraalbuis vastgezet met beugels met rubber recht naar buiten ongeveer 2 meter met spiraalbuis alles 150mm.
Eindigend met een alu buitenrooster met lamellen, of open en een terugslagklep er achter.
Maar dan dacht ik gaat dit minder geluid geven, de constructie waar de afzuigkap in zit is gemaakt met hout en daarrond gyproc is het dan niet beter een zijde open te maken en geluidsisolatie te plaatsen overal en de recirculatie te houden, we hebben ook een D ventilatie systeem, ik las iets van overdruk vermijden.
Groeten en graag tot hoors, Ronny
Eindigend met een alu buitenrooster met lamellen, of open en een terugslagklep er achter.
Maar dan dacht ik gaat dit minder geluid geven, de constructie waar de afzuigkap in zit is gemaakt met hout en daarrond gyproc is het dan niet beter een zijde open te maken en geluidsisolatie te plaatsen overal en de recirculatie te houden, we hebben ook een D ventilatie systeem, ik las iets van overdruk vermijden.
Groeten en graag tot hoors, Ronny