Er scheelt iets met onze elektrische boiler. In plaats van heet water komt er nu nog maar lauw water uit. Als de boiler opspringt verbruikt hij 2200watt dus denk ik niet dat de thermostaat kapot is. Ik zie wel dat sinds enige tijd geen water meer uit de veiligheidsgroep druppelt.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Lauw water boiler
- elektriciteit Sanitair warmwatervoorziening water
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Waarderingsscore
- 1.732
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Waarderingsscore
- 1.732
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Waarderingsscore
- 1.732
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 3.319
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 3.319
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 3.319
- Punten
- 113
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 3.319
- Punten
- 113
Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
Je bedoelt dat het verwarmingselement nog werkt. Maar je thermostaat slaat te snel af. Ofwel temp naar boven draaien, of nieuwe thermostaat.Er scheelt iets met onze elektrische boiler. In plaats van heet water komt er nu nog maar lauw water uit. Als de boiler opspringt verbruikt hij 2200watt dus denk ik niet dat de thermostaat kapot is. Ik zie wel dat sinds enige tijd geen water meer uit de veiligheidsgroep druppelt.
Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
Normaal is dat die druppelt als er verwarmd wordt.Is het al normaal dat er constant water druppelt uit de veiligheidsgroep ?
Ja maar de laatste tijd druppelt hij niet en dat is raarNormaal is dat die druppelt als er verwarmd wordt.Is het al normaal dat er constant water druppelt uit de veiligheidsgroep ?
Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
Dus hij verwarmt niet.Ja maar de laatste tijd druppelt hij niet en dat is raarNormaal is dat die druppelt als er verwarmd wordt.Is het al normaal dat er constant water druppelt uit de veiligheidsgroep ?
Maar je boiler komt niet op de juiste temp, dus de thermostaat is defect.
Kijk of je dat onderdeel kan vinden en vervang het.
Dat zou geen fortuin mogen kosten.
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
Verwarmt hij nu wel? => dan thermostaat defect.Heb even de 2 "voelers" eruit getrokken, hoe meten of die defect is?
Andere methode is om de thermostaat door te verbinden en zien of de boiler dan opwarmt.
LET OP DE BOILER ZAL BLIJVEN VERWARMEN EN KAN IN HERT SLECHTSTE GEVAL ONTPLOFFEN
Blijf er dus bij en let op de temperatuur!!!
Hij verwarmt wel maar niet zo heet als voordien. Kan gewoon mijn hand onder water blijven houden en is schat ik rond de 40 graden.
Toen ik die 2 voelers eruit trok kwam daar dat wit plastiek latje mee uit, op de foto zie je het nog uit de boiler steken. Waarom is dit en moet dan 1 voeler onder latje en 1 boven latje liggen?
Toen ik die 2 voelers eruit trok kwam daar dat wit plastiek latje mee uit, op de foto zie je het nog uit de boiler steken. Waarom is dit en moet dan 1 voeler onder latje en 1 boven latje liggen?
Bij ons druppelt die nooit tenzij ik het kraantje effe opendraai om te checken of kraan niet vastzit.Ja maar de laatste tijd druppelt hij niet en dat is raarNormaal is dat die druppelt als er verwarmd wordt.Is het al normaal dat er constant water druppelt uit de veiligheidsgroep ?
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
Bij 40ºC verbrand je jezelf hoor, bij de thermostatische kranen is er niet voor niets een 38º blokkering.
Dit was wat ik schatte omdat li haamstemperatuur 37 graden is. Vroeg was veel warmer, kon je hand niet onderhouden.Bij 40ºC verbrand je jezelf hoor, bij de thermostatische kranen is er niet voor niets een 38º blokkering.
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
Kun je even antwoorden wat er gebeurd nu de voelers er uit zijn?
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
Er zijn twee voelers/thermostaten, één voor de normale temperatuur instelling en één voor de max. temperatuur.
De eerste kun je instellen, de tweede normaal niet.
De eerste kun je instellen, de tweede normaal niet.
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments