• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Latwerk vals plafond aan gyproc wand bevestigen

Lid geworden
28 aug 2013
Waarderingsscore
3
Punten
3
Ik ben momenteel bezig met de renovatie van onze bureau (ruimte is 2.5 x 5m) en omdat er daar leidingen aan de plafond hangen gaan we daar een vals plafond steken.

De lange muren zullen opgebouwd worden met Metal Stud en Gyproc Habito platen (en geïsoleerd wegens onverwarmde garage aan de andere kant van 1 van de muren)

Plafond willen we afwerken met plafondpanelen in MDF dus gaan we een houten latwerk maken daarvoor.

Is dat ok om dat latwerk aan die Habito platen op te hangen (volgens Gyproc kunnen die tot 30kg per schroef dragen)?
Of hang ik toch beter eerst mijn latwerk vast in de muur en dan de voorzetwand daaraan vast?
Of denk ik nu volledig verkeerd?

Waarom mdf voor een plafond ?
Veel naden en dito barsten lijkt me.
..Waarom geen Gyproc ?

Je gaat 2 systemen door elkaar gebruiken.
Metalstud + gyproc voor de wanden.
Houten kaders + mdf voor de plafonds
Je maakt het jezelf eerder moeilijk.

Ofwel neem je alles in metalstud en gyproc.
Ofwel zet je overal houten kaders: zowel voor de wanden als de plafonds.
Dan zet je je gyproc op de wanden en de mdf voor je plafonds.

Wat is de reden dat mdf wil gebruiken voor je plafonds?
Hoe ga je die platen scheurvrij aan elkaar zetten?
Wordt normaal niet gebruikt in die toepassing.

Ofwel zet je eerst je plafondkader en dan de wanden daarin vast.
Ofwel zet je eerst je wanden en daarin je plafond hangen.
Altijd de profielen/latten aan elkaar verbinden. Nooit kaders enkel in de plaat vastmaken.

Plafond wordt afgewerkt in plafondpanelen zoals deze: ..
Zijn dat van die plafondplanken waarbij je werkt met van die ijzer bledjes en nagels ?
Heb dat ook ooit nog gehangen in eik maar dan in +- 800 x100 MM.
Grotere planken gaan allicht veel sneller 👍
Heb vorige maand nog enkele 100-den van die bledjes met nagels met het oud ijzer meegegeven 😚

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan