- Lid geworden
- 14 feb 2013
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
...helaas kleuren de facturen rood.
Komaan mensen, spuw maar...
Komaan mensen, spuw maar...
Ik erger me mateloos aan de recente eenzijdig gekleurde berichtgeving in de media betreffende de kostprijs van de groene stroom. Het is hoog tijd dat de media wat meer aan onderzoeksjournalistiek gaan doen ipv zomaar klakkeloos de standpunten van deze politieke bedriegers over te brengen.
Ten eerste
Ten tweede
Ten derde
Ten vierde
Ten vijfde
Kortom, hoog tijd dat er eens werk gemaakt wordt van een beleid met toekomstvisie ipv aanmodderen in de marge om een stabiel en degelijk klimaat te creëren voor investeringen in de energie van de toekomst!
PR123;1975449 wrote:even on topic
Wat zou er geburen met mensen die recent zonnepanelen hebben geïnstalleerd?
Zouden ze die ook doen "betalen" zoals mensen die gebruikt gemaakt hebben van de zeer gulle groene stroom certificaten?
Mensen die geen "subsidies" hebben gekregen (geen panelen geplaatst, of recent geplaatst) hebben toch niet bijgedragen tot die schulden...
Ter info: ik overweeg zelf om panelen te plaatsen op onze nieuwbouw, maar ben bezorgd over de mogelijke maatregelen die kunnen ingevoerd worden....
Dus jij hoopt dat er enige vorm van rechtvaardigheid in de toekomstige "tarieven" gaat zitten?
Wat moet ik dan zeggen: ik heb geen PV en dus ook geen GSC, maar ik ga wel de hogere tarieven moeten betalen waarschijnlijk. Mee betalen om een put te dichten, waar ik bewust heb voor gekozen om geen deel van uit te maken. (omdat ik verwachtte dat te mooie liedjes niet kunnen blijven duren en er ooit kosten zouden gerecupereerd gaan worden)
Dus ik die dacht van slim te zijn en niet mee te doen aan de hype om zo nadien niet op te draaien voor het gelag... ik ben nu eigenlijk de dommerik, want zal toch mee opdraaien voor het gelag, maar ik heb er helemaal niet mee van geprofiteerd![]()
Net zoals mensen die niet belegd hebben in risicovolle bankproducten ook moeten opdraaien voor de anderen. Keep dreaming.
Het grootste onrecht is trouwens dat de gewone gebruiker zal moeten opdraaien voor de overgrote meerderheid (2/3) van panelen door bedrijven.
Niets verplicht de overheid ook om het gat direct te vullen en bijvoorbeeld te werken op een termijn van 10 jaar of meer.
Bovendien is het twijfelachtig of de niet-groene producenten wel genoeg betalen want veel kosten van de vervuilende kernenergie komen nadien opnieuw bij de gewone gebruikers terecht.
In 't vervolg moeten de inkomensten van GSC en andere subsidies mee bij het belastbaar loon komen
jandc;1975495 wrote:In 't vervolg moeten de inkomensten van GSC en andere subsidies mee bij het belastbaar loon komen
Dat is fijn gevonden!
De GSC's onder belastbaar inkomen laten vallen, en de kous is af... direct 50% van de subsidie terugverdiend. helaas niet in de zakken van distributiemaatschappij maar in de zakken van de regering, en ge ziet al van ver dat die dat niet gaan doorstorten, of toch niet helemaal.
Overigens perfect combineerbaar met mijn voorstel van slimme meter.
Wat moet ik dan zeggen: ik heb geen PV en dus ook geen GSC, maar ik ga wel de hogere tarieven moeten betalen waarschijnlijk. Mee betalen om een put te dichten, waar ik bewust heb voor gekozen om geen deel van uit te maken. (omdat ik verwachtte dat te mooie liedjes niet kunnen blijven duren en er ooit kosten zouden gerecupereerd gaan worden)
Ten eerste stoor ik me er mateloos aan dat mensen met zonnepanelen afgeschilderd worden als modern profitariaat die zonder scrupule gratis stroom verzwelgen op de kap van de maatschappij!
- subsidies niet belast mogen worden (een subsidie = De maatschappij betaalt om mensen te overhalen 'iets' te doen dat goed is voor de maatschappij, zoals isoleren, verfraaien van een gevel, zorgen voor groene stroom, ...)
Daar mag jij u van mij mateloos aan storen hoor. Mij overtuigen van het tegendeel ga je niet doen.
Draai het maar eens om: als er niet zo'n hoge subsidies tegenover stonden, zouden 99% van de panelen er niet gekomen zijn.
Ik vind het toch raar hoor die hetze tegen particuliere eigenaars van zonnepanelen. Over de woonbonus, isolatiepremies, bedrijfswagens, maaltijdcheques, kinderbijslag, sociale huisvesting, etc kraait bijna geen haan. Maar owee als je zonnepanelen op je dak hebt, dan ben je tegenwoordig bijna crimineel en moet je betalen!
Natuurlijk was 't met een ander luxemerk ook prijs geweest, maar je kan moeilijk elk merk beginnen opnoemen + hier ging het effectief over ne P, dus vandaar... Waarom is dat filmpje viraal gegaan? Omdat er ene met ne P vertrok. Toen pas is de rest van de zever begonnen (en met reden). Had daar ne Zafira gestaan, we hadden dat filmpje nooit gezien.tilt!;1975401 wrote:Je hebt over de volledige lijn gelijk. Alleen was het al "nieuws" toen er nog maar sprake was over een Porsche...
ik denk dat het een "dankbare" combinatie van factoren was, normaal rijdt die BDW met een vw, en op de dag dat ze allerhande besparingen bekend maken komen ze het ophalen met een luxe/sport/dure auto, tja meer moet je de media niet geven hé en ja dan kijken ze 2 keer naar die beelden, zeker in het zuiden van het land die sowieso alles van BDW onder de loep bekijken.
ik denk wel dat het wat minder had geweest met een zafira, maar evengoed met een andere luxe merk had het prijs geweest...
En of 't nu ne Porsche is of nen boot...
![]()
Pas op, die mens mag van mij een boot hebben hoor, je kan alleen niet 't ene afschieten en 't andere goedkeuren.
*moest* er één van die mannen zich dan een P aanschaffen is 't kot te klein. *DAT* gaat er bij mij niet in.