• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Landelijke keuken

Lid geworden
11 nov 2015
Berichten
61
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hallo,

We zijn op zoek naar een landelijke keuken, type deze stijl zoals op foto.
We zijn met de opendeurdagen bij Veta keukens geweest in Dendermonde, vonden daar wel mooie afgewerkte keukens, allemaal op maat gemaakt.
Maar de prijzen voor zo'n keukens liggen rond de €36.000 incl. de toestellen.
Als je bij Dovy keukens gaat, liggen de prijzen er ook ver rond.

Iemand ervaring met Veta keukens?
Zouden we identieke keuken goedkoper kunnen laten maken door een schrijnwerker?
Ook is men vraag, zijn we verplicht keukentoestellen te nemen bij de keukenfabrikanten zoals bij Veta keukens?
Weet iemand dit?
Alvast bedankt,
Mélissa
866_zoom.jpg
 

Bijlagen

  • 866_zoom.jpg
    866_zoom.jpg
    152,6 KB · Weergaven: 2

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Je bent waarschijnlijk niet verplicht toestellen bij hun te nemen, maar dan rekenen ze wel een beetje extra door in de keukenkasten, zodat hun toestellen plots vrij goedkoop zijn.

36K vind ik toch wel heel erg veel voor de afgebeelde keuken.
 Je zou eens bij DSM moeten horen wat enkel de keuken kost zonder toestellen, want die krijg je er zogezegd gratis bij!

Persoonlijk zou ik zeker bij een schrijnwerker: lokale keukenmaker gaan informeren.
Was bij ons duurder dan IKEA, maar goedkoper dan DSM/de keukenbouwer, dovy, KVIK, Granado, ...

Toestellen in NL gehaald, overjaarse nieuwe toestellen aan mooie kortingen.
 
Lid geworden
7 nov 2011
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

Bij Dovy bent u niet verplicht om toestellen te kopen bij uw keuken, u bent daar volledig vrij in. Bovendien is het ook zo dat wij - indien u dat wenst - uw bestaande keukentoestellen kostenloos inbouwen in een nieuwe keuken.

Vriendelijke groeten.
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Moet zeker goedkoper kunnen. Ik denk dat een schrijnwerker het een stuk goedkoper kan. 
 
Lid geworden
11 nov 2015
Berichten
61
Waarderingsscore
1
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door aartwessels

Moet zeker goedkoper kunnen. Ik denk dat een schrijnwerker het een stuk goedkoper kan. 

Ik denk het ook, het zijn toch 'maar ' een paar kasten uiteindelijk, soms zelf met hetzelfde systeem waarmee Ikea werkt, om daar dan boven de €30.000 voor te vragen vind ik wel overdreven. 
Ik ga zeker eens prijsaanvraag doen bij een paar schrijnwerkers. Bedankt voor de reactie!
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Tja, mooie dingen kosten aardig wat geld...  En inderdaad het zijn maar een paar kasten en als ik dan zie wat voor werk mijn vader (die schrijnwerker is) heeft gehad met onze keuken dan kan ik ook wel begrijpen dat een keuken aardig wat centen kost, geen enkele standaardmaat zoals oa in de Ikea maar mooi aangepast aan de maten van keuken (iedere mm is benut  en geen enkel passtuk).  Dus begin maar eens die paar kasten te maken...

Qua kostprijs aan materialen, toestellen, graniet zat we aan een bedrag dat zo'n 50% van de winkelwaarde is, uiteraard de werkuren niet meegeteld.

Zo als de rest al aanhaalde: vraag ook best eens een offerte bij een lokale schrijnwerker.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Slyke

Ga binnen dit budget zeker eens bij De Keyzer dan gaan kijken.
http://www.dekeyzer.be/nl/home-1.htm

Pas op: daar binnengaan houdt een hoog risico in dat je niks anders meer wil...
wink.gif

Binnen welk budget ? Ik vermoed dat TS net wil aangeven dat 36k niet zijn budget is.
 

Sting

Lid
Lid geworden
8 feb 2014
Berichten
463
Waarderingsscore
4
Punten
18
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Mario_
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Slyke

Ga binnen dit budget zeker eens bij De Keyzer dan gaan kijken.
http://www.dekeyzer.be/nl/home-1.htm

Pas op: daar binnengaan houdt een hoog risico in dat je niks anders meer wil...
wink.gif

 

Binnen welk budget ? Ik vermoed dat TS net wil aangeven dat 36k niet zijn budget is.


36k is inderdaad veel te duur, zeker voor een Dovy-keuken.
Keuken zoals hierboven zou je toch voor zo'n 25.000 à 30.000 max moeten vinden bij de "betere" keukenzaken.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
25-30K !! Het gaat hier over 9 onderkastjes+ 3 smalle onderkasten , 2 hoge kasten , 2 bovenkasten. Werkblad is ook niet echt groot .  Veel schuiven zie ik ook niet. 

Of je moest al voor minstens 15k toestellen nemen.

 
 
Lid geworden
11 nov 2015
Berichten
61
Waarderingsscore
1
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Slyke

Ga binnen dit budget zeker eens bij De Keyzer dan gaan kijken.
http://www.dekeyzer.be/nl/home-1.htm

Pas op: daar binnengaan houdt een hoog risico

in dat je niks anders meer wil...
wink.gif

 Toevallig de keuken dat we mooi vonden (de foto dat ik hierop heb gezet) is van bij De Keyzer, ze hebben inderdaad vele mooie dingen maar zou het ook niet boven de 30.000 euro zijn met toestellen inbegrepen?
Bij Veta keukens staan er ook in die genre, héél mooie maar duur.
veta%20keukens.jpg
 

Bijlagen

  • veta keukens.jpg
    veta keukens.jpg
    279,2 KB · Weergaven: 2

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
waarom reken je je keuken eens niet uit bij Ikea ? De BODBYN is een zeer gelijkende op bovenstaande.

 
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Klopt, heb ik hier ook. Gaat veel voordeliger uitkomen, zelfs als je iemand zo'n schouw laat bouwen. 
 

Sting

Lid
Lid geworden
8 feb 2014
Berichten
463
Waarderingsscore
4
Punten
18
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Melstef
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Slyke

Ga binnen dit budget zeker eens bij De Keyzer dan gaan kijken.
http://www.dekeyzer.be/nl/home-1.htm

Pas op: daar binnengaan houdt een hoog risico

in dat je niks anders meer wil...
wink.gif

 

 Toevallig de keuken dat we mooi vonden (de foto dat ik hierop heb gezet) is van bij De Keyzer, ze hebben inderdaad vele mooie dingen maar zou het ook niet boven de 30.000 euro zijn met toestellen inbegrepen?
Bij Veta keukens staan er ook in die genre, héél mooie maar duur.
veta%20keukens.jpg


Hangt er een beetje vanaf wat de oppervlakte is van uw keuken, maar reken wel 25+.

Maar niks belet u om eens te gaan horen.
Afgaande op uw plan en het type keuken, moeten ze u al wel een richtprijs kunnen geven.

We hadden niet de plaats om zo een mooie schouw en klassiek fornuis te plaatsen, want anders zou ik het wel geweten hebben!
 
Lid geworden
10 feb 2010
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
0
Verplicht zal je wel niet zijn om toestellen te kopen.

Reden waarom je eens niet langsgaat bij andere, grotere keukenbouwers zoals IXINA en dergelijke?
 



 
 
Lid geworden
11 nov 2015
Berichten
61
Waarderingsscore
1
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Brucer

Verplicht zal je wel niet zijn om toestellen te kopen.

Reden waarom je eens niet langsgaat bij andere, grotere keukenbouwers zoals IXINA en dergelijke?
 

 

bij Ixina hebben ze wel mooie keukens maar niet de landelijke stijl dat we zoeken. Bij DSMkeukens vinden we dan de afwerking héél wat minder. Het is ook ons defintitieve keuken voor nieuwbouw dus willen we deze keer geen Ikea keuken of dergelijke.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
al een lokale keukenbouwer gecontacteerd ?
 
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij Dekeyzer ga je volgens mij zeker aan 30-35k zitten voor zo'n keuken hoor.

Wij zijn daar geweest voor een moderne keuken en zaten aan 33K. We hebben het uiteindelijk door een locale schrijnwerker laten doen aan 25k.

Denk goed na voor je daar binnengaat want alle keukens zijn er prachtig. Wij hebben heel lang getwijfeld om met hen in zee te gaan maar we hadden die extra 10k op dat moment gewoon niet anders hadden we het wel gedaan.
 
Lid geworden
6 aug 2014
Berichten
147
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij Odrada in Balen hebben wij ooit ook een keuken in die landelijke stijl gezien. Heel erg schappelijk van prijs daar. 
 

Sting

Lid
Lid geworden
8 feb 2014
Berichten
463
Waarderingsscore
4
Punten
18
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Stella1

Bij Dekeyzer ga je volgens mij zeker aan 30-35k zitten voor zo'n keuken hoor.

Wij zijn daar geweest voor een moderne keuken en zaten aan 33K. We hebben het uiteindelijk door een locale schrijnwerker laten doen aan 25k.

Denk goed na voor je daar binnengaat want alle keukens zijn er prachtig. Wij hebben heel lang getwijfeld om met hen in zee te gaan maar we hadden die extra 10k op dat moment gewoon niet anders hadden we het wel gedaan.


Wat ik merk is dat wanneer lokale schrijnwerkers zo'n keuken 'namaken' er meestal geen gevoel en ziel meer in zit.
Het is moeilijk te omschrijven, want die keukens van DeKeyzer zijn op zich ook vrij eenvoudig... en toch...
Het zal waarschijnlijk een combinatie van verschillende factoren zijn...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan