Laminaat leggen rond leidingen

Lid geworden
13 aug 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,
Ik ben bezig laminaat in mijn appartement te leggen maar heb wat moeite met deze proper rond leidingen te leggen (cf. foto's). I.p.v. onzorgvuldig met een decoupeerzaag rechthoekig uit te zagen zou ik dit op volgende manier doen met een klokboor/speedboor:

Voor de leidingen in de hoek (2e foto) lijkt dit echter moeilijker. Wat lijkt jullie de properste manier om dit weg te werken?

Alvast bedankt voor enig advies!

Bijlagen

• IMG_1270.jpeg
    IMG_1270.jpeg
    129,9 KB · Weergaven: 20
  • IMG_1271.jpeg
    IMG_1271.jpeg
    116,1 KB · Weergaven: 20

jm188

Gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Waarderingsscore
256
Punten
63
Hallo,
Ik ben bezig laminaat in mijn appartement te leggen maar heb wat moeite met deze proper rond leidingen te leggen (cf. foto's). I.p.v. onzorgvuldig met een decoupeerzaag rechthoekig uit te zagen zou ik dit op volgende manier doen met een klokboor/speedboor:

Voor de leidingen in de hoek (2e foto) lijkt dit echter moeilijker. Wat lijkt jullie de properste manier om dit weg te werken?

Alvast bedankt voor enig advies!

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
1.521
Punten
113
Klokboor, figuurzaag, gekleurde kit, rozetten. In die volgorde te gebruiken/toe te passen

SanderR

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Waarderingsscore
332
Punten
63
- 2 gaten maken met klokboor / gatenzaag
- naar de kant van de plank uitzagen met een multitool / figuurzaag / wipzaag / ...
- plank leggen
- stukje aan achterkant plaatsen
- zaagnaden afkitten (afhankelijk van hoe fijn het zaagblad is zie je de naden bijna niet, dus eventueel ook zo te laten)
- rozet rond de buizen

Bijlagen

• laminaat.jpg
    laminaat.jpg
    123,6 KB · Weergaven: 12

Kaffe

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
207
Punten
43
Wat de rest al zei! Bij die tweede foto kan je er mss stukjes laminaat (die je mooi hebt uitgesneden hebt volgens de manier hierboven) er terug inlijmt? Hangt daar een radiator boven?

Bovenaan