• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Laat deksteen vocht door ?

Lid geworden
6 feb 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
We hebben sinds kort een vochtplek (schimmel) in een kamer. Ik zie niet direct van waar dit komt … zouden de dekstenen vocht doorlaten ? Alvast bedankt voor jullie info ! Grt
 

Bijlagen

  • E45ECCE6-2CAB-4D7C-97E8-42FEDE0CD3F3.jpeg
    E45ECCE6-2CAB-4D7C-97E8-42FEDE0CD3F3.jpeg
    149 KB · Weergaven: 83
  • 6140AB94-C1ED-408B-A009-3FB5E1B4CE38.jpeg
    6140AB94-C1ED-408B-A009-3FB5E1B4CE38.jpeg
    317,9 KB · Weergaven: 83

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Eerste foto is in een slaapkamer?
dan 99% zeker condensprobleem, te weinig verwarmen te weinig ventilatie
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.936
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Ik vermoed sterk dat deze deksteen uit beton is.
Aan de hand van de mosaantasting mag e zeker zijn dat de structuur 100% beschadigd is. Hierdoor ga je dus sowieso vochttransport hebben van de deksteen naar de onderliggende muren.
Ik durf erop wedden dat deze stenen ooit zijn proper gemaakt met een hoge drukreiniger. Fout dus.

Vervang dekstenen door kunststof of door natuursteen.
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
en de leien mogen ook wel eens ontmost worden ;-)
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Is het niet zo dat die dekstenen er enkel liggen om het water te laten "druipen" van de deksteen en dat de muur(breedte) onder die stenen 100% waterdicht dient te zijn ??
Ik bezie het als een "brandmuur" , hetgeen verplicht is tussen bvb 2 woningen met een plat dak dat in c op dezelfde hoogte ligt maar met het verschil dat er dan een muurtje van +- 10 cm voorzien is met...dekstenen....om de brand te vertragen .
Wat er dan door de betonnen dekstenen dringt zal dus niet in de muur kruipen/dringen maar op de roofing....
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Is het niet zo dat die dekstenen er enkel liggen om het water te laten "druipen" van de deksteen en dat de muur(breedte) onder die stenen 100% waterdicht dient te zijn ??
Ik bezie het als een "brandmuur" , hetgeen verplicht is tussen bvb 2 woningen met een plat dak dat in c op dezelfde hoogte ligt maar met het verschil dat er dan een muurtje van +- 10 cm voorzien is met...dekstenen....om de brand te vertragen .
Wat er dan door de betonnen dekstenen dringt zal dus niet in de muur kruipen/dringen maar op de roofing....
?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan