• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Laagje PU op buitenkant binnenmuur HSB woning?

DigitalOverdose

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
16
Punten
38
Wij zijn een HSB woning aan't zetten met in de binnenmuren 12cm minerale wol. Om nu toch nog een beetje extra isolatie te hebben en vooral om de woning zo goed mogelijk luchtdicht te maken, dacht ik er aan om een laagje PUR te laten spuiten op de buitenkant (dus in de spouwmuur) van de binnenmuren, voor de gevelsteen gemetst wordt natuurlijk. Zo'n 2cm had ik in gedachten.

Wat is jullie idee hierover? Gaat dit de moeite zijn? Wat zou dit ongeveer kosten per m2 voor een laagja van 2cm? Zou dit praktisch uit te voeren zijn mbt de wind en dergelijke?

De hele spouw laten opspuiten met PUR zie ik ni zitten aangezien het door diverse mensen al afgeraden is geweest. Ook ff zeggen dat we een balansventilatiesysteem hebben en we voor een gezond klimaat in de woning dus voorzien zijn.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi Digital.

Weet niet of je PU spuiters gaat vinden die in een buitenomgeving dit willen doen.

Zover ik weet moet je van van dampdicht naar dampopen structuur (muur) gaan. Bij PU buiten is dit net omgekeerd. Eventueel vocht in de rotswol kan niet naar buiten. Zelfde probleem bij mensen die rotswol (aansluiten aan binnenmuur) willen combineren met harde platen.

Just my thoughts.;

Wou ook eerst heel m'n huis laten pu'en van buiten.. is er ni van gekomen. Nu 13 rotswol in volle spouw.

Greetz

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
2.242
Punten
113
Argyle wrote:
Hoi Digital.

Weet niet of je PU spuiters gaat vinden die in een buitenomgeving dit willen doen.

Zover ik weet moet je van van dampdicht naar dampopen structuur (muur) gaan. Bij PU buiten is dit net omgekeerd. Eventueel vocht in de rotswol kan niet naar buiten. Zelfde probleem bij mensen die rotswol (aansluiten aan binnenmuur) willen combineren met harde platen.

Just my thoughts.;

Wou ook eerst heel m'n huis laten pu'en van buiten.. is er ni van gekomen. Nu 13 rotswol in volle spouw.

Greetz

ik zal dit onlangs uitgevoerd worden op snelbouw, weet niet meer welke firma

maar zou dit ook niet doen, dampopen naar buiten toe is belangrijk om skelet niet te laten rotten.

walter

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
7
Punten
38
DigitalOverdose wrote:
Wij zijn een HSB woning aan't zetten met in de binnenmuren 12cm minerale wol. Om nu toch nog een beetje extra isolatie te hebben en vooral om de woning zo goed mogelijk luchtdicht te maken, dacht ik er aan om een laagje PUR te laten spuiten op de buitenkant (dus in de spouwmuur) van de binnenmuren, voor de gevelsteen gemetst wordt natuurlijk. Zo'n 2cm had ik in gedachten.

Wat is jullie idee hierover? Gaat dit de moeite zijn? Wat zou dit ongeveer kosten per m2 voor een laagja van 2cm? Zou dit praktisch uit te voeren zijn mbt de wind en dergelijke?

De hele spouw laten opspuiten met PUR zie ik ni zitten aangezien het door diverse mensen al afgeraden is geweest. Ook ff zeggen dat we een balansventilatiesysteem hebben en we voor een gezond klimaat in de woning dus voorzien zijn.

luchtdicht maken doe je aan de binnenkant in de eerst plaats met het dampscherm. Wil je nog wat extra isolatie die dampopen is, kan je nog een houtvezel plaat laten aanbrengen (die zijn ongeveer 2cm dik), of ineens gewoon nog een laag minirale wol. Als is de laatste minimaal 4cm dik.

Walter

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan