kwh meter plaatsen

Jonasm

Nieuw Lid
Lid geworden
25 mei 2016
Waarderingsscore
9
Punten
8
Goeieavond,

Ik moet het verbruik weten van een stopcontact dat ik gebruik om een plug-in hybride op te laten (om de stroom te kunnen doorfactureren aan bedrijf).
Op internet kwam ik een din kwh meter tegen om te installeren in de elektriciteitskast. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Het stopcontact dat ik gebruik voor de wagen op te laden is het enige stopcontact dat gekoppeld is aan de automaat.
Indien ik opteer voor de din kwh meter. Plaats je deze dan na de automaat? Dus Diff - Automaat - KWH meter - Verbruiker ?

Alvast bedankt, en prettig eindejaar!

Grtn,
Jonas

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
1.254
Punten
113
Plaats je deze dan na de automaat? Dus Diff - Automaat - KWH meter - Verbruiker ?
Ja.

Schrijft het bedrijf niks voor waar de meter aan moet voldoen?
Bv. nauwkeurigheidsklasse, MID meter voor facturatie,...?

Jonasm

Nieuw Lid
Lid geworden
25 mei 2016
Waarderingsscore
9
Punten
8
Plaats je deze dan na de automaat? Dus Diff - Automaat - KWH meter - Verbruiker ?
Ja.

Schrijft het bedrijf niks voor waar de meter aan moet voldoen?
Bv. nauwkeurigheidsklasse, MID meter voor facturatie,...?
Ik ben zelfstandig. De wagen wordt op mijn privé adres opgeladen.
Dus een oplossing waarmee de fiscus akkoord is, volstaat.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
3.692
Punten
113
Je kan ook een slimme laadkabel nemen. Die steek je gewoon in het stopcontact, en dan in de wagen. Die houdt via GPS bij waar je aan het laden bent, en als dat op jouw thuisadres is (of op jouw bedrijfsadres) dan wordt het verbruik bijgehouden en kan dan verrekend worden.

Jonasm

Nieuw Lid
Lid geworden
25 mei 2016
Waarderingsscore
9
Punten
8
Je kan ook een slimme laadkabel nemen. Die steek je gewoon in het stopcontact, en dan in de wagen. Die houdt via GPS bij waar je aan het laden bent, en als dat op jouw thuisadres is (of op jouw bedrijfsadres) dan wordt het verbruik bijgehouden en kan dan verrekend worden.

Dit klinkt ook goed. Heb je daar een type/merk van? Die dat ze mij aanraden bij de garage komt met een maandelijks abonnement van 10 euro. Dat vind ik wat overdreven.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan