Kwaliteit van dit glas

Lid geworden
3 dec 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Ik ga mijn huis van dubbel glas voorzien.
En ze stellen dit glas voor.
Dit is de goedkoopste offerte.
Andere offertes zijn ± € 500 duurder.
Maar gebruiken andere merken ramen en diktes.
Een van hun melde dat dit type raam heel slecht is (1,2 4/12/4/12/4 K0,7).

Heeft iemand ervaring met ramen en kan mij vertellen wat je kan uitmaken uit deze gegevens?
Zie bijlage.

Bijlagen

• knipsel.jpg
    knipsel.jpg
    75,8 KB · Weergaven: 0

rdr2180

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
18 mrt 2006
Waarderingsscore
361
Punten
83
de specificaties die je meegeeft zijn voor drievoudig glas:
- glasplaat 4mm
- spouw 12mm
- glasplaat 4mm
- spouw 12mm
- glasplaat 4mm

met een isolatiewaarde van 0.7W/m² - dat zou ik zeker niet slecht noemen (is ook niet het beste op de markt, maar voor een renovatie waarschijnlijk zinvoller dan de meteen veel duurdere versies van 0.6 of 0.5)

hou er rekening mee dat dit glas 3,6 cm dik is (4+12+4+12+4mm) en dat het dus meer weegt dan je huidige glas. Voor mij zou dat al een reden zijn om aluminium profielen te kiezen om zeker te zijn dat je ramen dat gewicht aankunnen zonder over een paar jaar te gaan afhangen, maar daar zijn heel wat verschillende meningen over en omdat het materiaal van de ramen toch een belangrijke invloed heeft op de prijs, is het zeker zinvol om die ook te bekijken.

Lid geworden
3 dec 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wel vreemd dat iedereen met hun andere offerte kwam zeggen dat het dubbel glas is i.p.v driedubbel glas?
Verder bedankt voor alle info!

De werken zijn enorm gebudgeteerd, ik kan helaas niet heel veel duurder veroorloven , totaalprijs renovate  komt neer op 4.700 euro excl. btw.
En met electronische rolluiken + € 120
De andere zijn minstens  5.200 euro excl. btw met dubbel - of driedubbel glas (1.1K).
Iemand die ervaring heeft met ramen mag gerust de volledige offerte eens inkijken. :)

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Waarderingsscore
14
Punten
38
Misschien nog een tip als je offertes opvraagt: ik weet niet wat "driedubbel" is ... 6 lagen glas? Men spreekt van dubbel (2 lagen) of drieVOUDIG (drie lagen) glas... Dat kan een spraakverwarring veroorzaken (gij zegt driedubbel, den andere denkt dubbel, etc etc...).

"Afkasting MDF" ... de dagkanten of een kader waarin het kozijn geplaatst wordt?

Lid geworden
3 dec 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ah oké. Drievoudig en driedubbel.

Voldoet drievoudig aan de norm van 2020?

Verder: Afkasting MDF
De huidige afwerking is een houten bekisting langs binnen.

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tja, drievoudig.  Ik spreek ook gewoon van driedubbel.   
We gaan tegenwoordig naar drievoudig glas omdat dit meestal nog beter isoleert dan gewoon dubbel.
0,7 is zeker niet slecht !

Maar inderdaad er moet rekening gehouden worden met dikte en gewicht. Bij grote ramen is dat gewicht niet te onderschatten.
Welke vereiste stelt je EPB aan de ramen?

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ging ervan uit dat het vernieuwen van je ramen in een totaal renovatie kaderde?

blijkbaar niet?  Dan zijn er geen eisen aan hoeveel je ramen wel of niet moeten isoleren

Bovenaan