• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

kwaliteit metselwerk snelbouwsteen

Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
148
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey allen,



ik heb een vraagje...



Vandaag is de gelijkvloers bijna afgemetst, maar stel me toch vragen bij de kwaliteit van het metselwerk van de snelbouwstenen.



De voegen tussen deze stenen zijn zéér onregelmatig...oftewel onbestaand of te groot...soms enkele vingers breed.

Ook is het zo dat er op vele plaatsen mortel ontbreekt of uitgevallen is...hierdoor kan je op sommige plaatsen door de snelbouw kijken.



Ook zijn er vele stenen die gekapt zijn en de restanten hiervan (kleine delen...soms maar een centimeter breed) zijn mee ingemetst.



Nu stel ik me hierbij vragen...ik weet er komt een buitengevel voor en langs de binnenzijde pleister...maar toch...



Wat is jullie mening hierover?

Soms heb ik zin om alles terug te laten neerhalen...maar ja...



merciekes
 
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
578
Waarderingsscore
0
Punten
0
tja, moet wel zeggen dat bij ons alles tot in de puntjes perfect gemetst was.



Nu het geplakt zie je daar geen r**t meer van natuurlijk.



Zolang je opeingen en zo mooi pas en op de juiste hoogte zitten zou ik me dit niet aantrekken. Ook die eventuele gaten kunnen geen kwaad, plakking kan beter vastzetten.
 
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
691
Waarderingsscore
0
Punten
0
Homer, Lassy, Kuifje,



Moest ik van jullie 3tjes zijn zou ik toch aan de kant van de buitenschil niet graag gaten in het metsel werk hebben. Als de betrachting is dat je huis zo dicht mogelijk is zou ik die mannen erover aanspreken of zelf dichten.



salukes
 
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.132
Waarderingsscore
0
Punten
0
voor binnemuren ok

voor buitenmuren NOT ok (deze moeten volledig dicht zitten... doe dit desnoods zelf !
 
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
578
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kenny wrote:
voor binnemuren ok

voor buitenmuren NOT ok (deze moeten volledig dicht zitten... doe dit desnoods zelf !



is juist, was wat te rap met mijn antwoord, had enkel aan de binnenmuren gedacht
 
Lid geworden
4 jun 2007
Berichten
46
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beroepsamateur wrote:
tja, moet wel zeggen dat bij ons alles tot in de puntjes perfect gemetst was.



Nu het geplakt zie je daar geen r**t meer van natuurlijk.



Zolang je opeingen en zo mooi pas en op de juiste hoogte zitten zou ik me dit niet aantrekken. Ook die eventuele gaten kunnen geen kwaad, plakking kan beter vastzetten.



Totdat je een kaderke of iets anders probeert op te hangen juist op die plaats waar er geen mortel tussen de stenen is, en je los door de bezetting zit! :?
 
Lid geworden
19 mrt 2007
Berichten
470
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben hier ook bij onze laatste bouw zo'n prutser gehad.

(was gvd een goede kennis van ons en al werk gezien van deze vent)

Hier was ook het geval : - geen voegen tot heeeel veel voeg.

- snelbouw gekapt ipv slijpen ( in de nokken was het om te janken)

- bakstenen waren zelfs gekapt.

- bij het gieten van een balk tot 3 cm oversteek tov de snelbouw ad binnenzijde :shock:

- achter de profiel id hoeken, de voegen laten zitten met mortel.

-ad ramen , de laatste blok onder de latei gewoon plat gezet op de 2 hoeken.

Ik ga stoppen want voel bloeddruk stijgen :lol:

Wij waren juist id zelfde periode onze zaak begonnen en zééér weinig naar onze woning gaan kijken. Nochtans had ik hem dikwijls op zijn fouten gewezen maar meneer veegde er zijn kloten aan.

Wij hadden wel de bedoeling van deze woning winddicht te verkopen ( wat naar mijn verbazing op 3 dagen gelukt is).

Ik kwam wekelijks bij deze persoon aan huis en moest nog een 500€ gaan betalen die ik uiteraard niet ben gaan betalen.(gevolg was pallet bakstenen weg en deel schragen :evil: )

Maarja aldoende leert men zeker !!! :wink:
 
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
878
Waarderingsscore
0
Punten
0
@kuifke

ik begrijp eigenlijk niet goed dat je je pas vragen begint te stellen over de kwaliteit vant metswerk als uwen bouw half staat , dit zijn dingen die je toch veel eerder kunt zien en dan op reageren ?
 
Lid geworden
28 jul 2006
Berichten
801
Waarderingsscore
0
Punten
0
keurte wrote:
@kuifke

ik begrijp eigenlijk niet goed dat je je pas vragen begint te stellen over de kwaliteit vant metswerk als uwen bouw half staat , dit zijn dingen die je toch veel eerder kunt zien en dan op reageren ?



Naast de kwestie? :roll:
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
Zoals je het beschrijft is het prutswerk, daarvoor moet je bij de metselaar zijn. Foto's maken van het werk en de metselaar de muur laten afbreken en opnieuw laten zetten.



Salukes, ook voor Homerlassy... :roll:
 
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
148
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hey,



waarom we het niet eerder gemeld hebben...

We hebben dit al verscheidene malen aan de architect zelf gemeld...met de vraag om dit door te geven aan de aannemer.

Maar als de architect maar 1 keer per week op de werf komt...Met de vergadering...dan metsen de mensen rustig voort se.



Ook ben ik geen expert in die zaken...ik stel alleen maar vast en speel alles via architect.



Gisteren was het werfvergadering...En de architect was ook niet tevreden over de kwalitiet van werken...ook de baas was aanwezig en was ook niet 100% tevreden.

Resultaat dat ze alle voegen...binnen en buiten...gaan opvullen.



Ook was er een binnenmuur waar geen folie op de eerste steen lag...moet terug afgebroken worden.



Vind het erg dat mensen zo durven werken...hoop dat het allemaal goed komt.
 

archiklusser

Gewaardeerd lid
Lid geworden
20 sep 2007
Berichten
7.958
Waarderingsscore
125
Punten
63
kuifke wrote:
Maar als de architect maar 1 keer per week op de werf komt...Met de vergadering...dan metsen de mensen rustig voort se.



Eén keer per week is in principe voldoende, maar op sommige momenten zal een architect toch een keertje extra moeten komen, bijvoorbeeld om uitzetwerk te controleren, aan het begin van metselwerken en vóór een betonstort.



Ik bent benieuwd naar een foto van het metselwerk, alleen de voegen dichtsmeren lijkt mij een lapmiddel als er met allerlei restanten steen gewerkt is. Ik schat in dat het metselwerkverband dan niet echt super zal zijn (grotere kans op scheurvorming).



Groetjes, ook aan je alterego.
 
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
878
Waarderingsscore
0
Punten
0
djaxx wrote:
keurte wrote:
@kuifke

ik begrijp eigenlijk niet goed dat je je pas vragen begint te stellen over de kwaliteit vant metswerk als uwen bouw half staat , dit zijn dingen die je toch veel eerder kunt zien en dan op reageren ?



Naast de kwestie? :roll:



waarom naast de kwestie , als je zoiets direkt opmerkt en doorgeeft kan er sneller een oplossing komen zonder lapmiddelkes te gaan gebruiken hetgeen volgens mij alleen maar het werk beter maakt
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan