• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kwaliteit brandstof

Nick

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
2.403
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ze hebben mij altijd wijsgemaakt dat die goedkope (onbekende) tankstations meestal lichtjes vuilere brandstof aanbieden. Het onderste uit de tanker waar eventueel vuil en bezinksel kan in zitten kan door die firma's lichtjes goedkoper aangekocht worden waardoor ze hun prijs scherper kunnen maken.



Grotere bedrijven als Shell etc. doen dit niet.



Klopt die uitleg feitelijk? Of is dat dikke zever? Ik heb al wel mensen gekend die na een jaar of vijf motor-problemen kregen en waarvan de garagist zei dat het door goedkoop te tanken was. Maar of dat nu waar is ...



Ik vroeg het me maar af omdat wij altijd Shell tanken. Maar er zijn er goedkopere natuurlijk.
 
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
2.216
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kapotte Pisemmer wrote:
Kijk eens wat test-aankoop hierover te zeggen heeft :roll:

Octa+ wordt door hen aangeraden -> goedkoop en kwalitatief even goed dan bvb Shell, Texaco, Total of noem maar op :wink:



Ben als klein ventje met m'n brommerke ooit eens gaan tanken bij Texaco en een dag later stond ik de gum uit m'n carburator te prutsen -> nu gij weer :)



texaco heeft geen controle op de producten die gebrukt worden in hun tweetakt brandstof 8)

bovendien komt vervuiling niet plots uit de lucht gevallen, die "gum" zat er misschieh al lang in maar de aditieven uit de fuel die een kuisende werking hadden hebben die misschien losgeweekt uit je leidingen/tank/carburator .



@bionr&Leen, idd, veel voorkomend probleem, wees blij dat je niet met een dikke BMW rijdt, die hebben er ook serieus last van , 6 injectoren tegen 1500 euro :lol: , kun je wel even die witte producten laten liggen zeker ?
 
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
337
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu is de nieuwe injector wel 1 die ze in nen audi steken.

Dat is ongeveer 300 euro/ stuk. 100 euro voor ze te laten reinigen. Je moet ze wel eerst alle 4 laten reinigen voor je weet welke stuk is of niet.

En dan vooral de werkuren. Het kost wat aan werkuren ( maar mijn garage heeft wel "iets" gedaan voor mij )



Dus ik ga veel bij total en Q8 taken.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb zes jaar lang de reclame gedaan voor Esso, en ik heb de hoge pief eens die vraag gesteld. Hij zei effectief dat het verschil vooral zit in de additieven en detergenten. En vooral dat laatste is belangrijk voor de levensduur van een auto.



Ik heb al gemerkt dat ik met Shell langer kan rijden dan met een goedkoper merk. Alhoewel ik Jet ook heel goed vind. Als ik de E19 naar A'pen moet nemen, dan ga ik altijd tanken aan de jet in duffel. Veel goedkoper dan bij ons.
 
G

Guest

Guest
Wij hebben toch ook al met de auto naast de autoweg gestaan, de dag nadat we bij een onbekend merk getankt hadden...

en nu tanken we altijd bij Shell...omdat we daar een tankkaart van hebben :lol:
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Trouwens Jet als naam verdwijnt en wordt Lukoil. (of zoiets)
 
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
318
Waarderingsscore
0
Punten
0
De 4 injectors van de wagen van mijn ouders zijn na 95000km (3jaar) ook al gereinigd, eerst via additief nadien uitrasoon. Thans altijd bij shell getankt Geluk is ook wel nodig om zonder onkosten te kunnen rijden.
 
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
Het is normaal dat injectors na +/- 100000 km eens gereinigd worden.



Bjorn en Leen:



Een volledige injector moet uiterst zelden vervangen worden.

En helaas sturen nog teveel dealers hier op aan.



een ander euvel: injectoren hebben niet de eigenschap om individueel er de brui aan te geven. Meestal 'verslijten' ze dus eerder gelijk.





Een injectoren nazien gebeurt bia de microcomputer die in de auto zit. Die kan perfect vertellen als de injector zijn werk niet meer doet.



Een injector bestaat uit meerdere delen dus nooit de ganse injector laten vervangen tenzij je gaar teveel betaald.
 
Lid geworden
2 aug 2007
Berichten
337
Waarderingsscore
0
Punten
0
dit is bij mij toch moeten gebeuren

ik had duidelijk een verlies in prestaties, hij verbruikte meer en ook een benzine geur in mijn wagen.

Ze hebben de injectoren nr een fabriek gestuurd die ze reiningen door trillingen. 1 van deze 4 was niet meer goed voor gebruik. dus deze is dan vervangen geweest.



Het probleem met mijn vlotter in de dieseltank was ook een gevolg van deze vuile diesel.



Ik heb mijn les geleerd en tank niet meer bij witte produkten, maar bij de zogenaamde merken.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mayx wrote:
ik wacht hier ng steeds op een wetenschappelijk gestaafde verklaring



die ga je niet krijgen, want geen enkel merk zal zijn samenstelling willen prijsgeven.
 
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
364
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik werk bij Q8 en doe het operationele voor de tankstations , dit wil zeggen dat ik dus controleer of de tankstations voldoen aan de kwaliteit die wij willen leveren.

Als je kijkt wat voor onderhoud wij doen aan tankstations, veiligheidsmaatregelen en controles (zowel interne als externe) kan ik je verzekeren dat er een fameus kwaliteitsverschil is tussen kleine tankstationnekes van een goedkoop anoniem merk en grote tankstations.

Wij laten onze tanken nooit volledig leeg gaan om te voorkomen dat zaksel en lucht in de leidingen en dus je autotank komt en er elk station wordt elke dag minstens 2 maal nagekeken of alles nog correct werkt.

Wij hebben verschillende alarmen op bv temperatuur van de vloeistof zodat idd fraude door uitzetting van het product vermeden wordt (en ook ontploffingsgevaar vermeden wordt)

vroeger ging ik ook naar goedkopere stations tot ik zag wat voor 'vuiligheid) er in de tanken zat

wat ook vele mensen vergeten is de veiligheid voor bv je betaling met bankkaart op elk stukje dat open kan staat een alarm dat permanent door cctv en/of alarmcentrale bewaakt wordt
 
Lid geworden
14 mei 2006
Berichten
637
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij tanken altijd bij Total en kunnen meer km doen dan als we bij Power gaan tanken. Ik ben niet echt te vinden voor die witte producten. Toen mijn autooke ver versleten was, dan begon ik te tanken bij Dats. Ik merkte het verschil...optrekken was minder, verbruik lag hoger, en de rest zullen de Polen wel ontdekken :D



Mensen die we kennen rijden met een Mercedes jeep en hun turbo was kapot. Zij tankten altijd naft aan de Makro. Toen de garagist de auto bekeek, wist hij hen direct te melden dat ze daar niet meer moesten tanken.
 
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
354
Waarderingsscore
0
Punten
0
Koen6500 wrote:
Dat ze allemaal uit dezelfde tanks komen is toch ook een fabeltje hoor!



Dit is geen fabel. Ik werk op de TOTAL raffinaderij in Antwerpen.

Iedereen komt hier zijn tankwagens laden. Q8, Jet, Makro,...

Zelfs Esso, indien hun raffinaderij hier in Antwerpen stil ligt.



Het verschil zit idd in de additieven die achteraf in de depots of tankwagens zelf worden toegevoegd.
 

Bicky

Nieuw Lid
Lid geworden
1 feb 2008
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Punten
6
nickagneta wrote:
wij tanken altijd bij Total en kunnen meer km doen dan als we bij Power gaan tanken. Ik ben niet echt te vinden voor die witte producten. Toen mijn autooke ver versleten was, dan begon ik te tanken bij Dats. Ik merkte het verschil...optrekken was minder, verbruik lag hoger, en de rest zullen de Polen wel ontdekken :D



Mensen die we kennen rijden met een Mercedes jeep en hun turbo was kapot. Zij tankten altijd naft aan de Makro. Toen de garagist de auto bekeek, wist hij hen direct te melden dat ze daar niet meer moesten tanken.



Volgens mij heeft die turbo weinig te zien met de brandstof die je tankt... Injectoren die stuk gaan door 'slechte' brandstof heb ik echter wel al gehoord.
 

Bicky

Nieuw Lid
Lid geworden
1 feb 2008
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Punten
6
Ik tank altijd aan een 'merk' pomp die meestal in prijs niet duurder is dan het goedkoopste wit product in de buurt... als je een beetje rondkijkt vind je wel merkpompen die heel goed geprijsd zijn, meestal die zonder winkeltje...

Ik neem dus het zekere voor het onzekere...
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
stevend wrote:
Dit is geen fabel. Ik werk op de TOTAL raffinaderij in Antwerpen.
En valt er zo niet nu en dan eens een vat van de camion? :wink:
 
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
354
Waarderingsscore
0
Punten
0
m pieter wrote:
stevend wrote:
Dit is geen fabel. Ik werk op de TOTAL raffinaderij in Antwerpen.
En valt er zo niet nu en dan eens een vat van de camion? :wink:

Spijtig genoeg niet.

Heel vroeger, toen de konijnen nog spraken, mocht het personeel op sommige diensten de raffinaderij nog binnen rijden. Die mensen hebben jaren HEEEL zuinig gereden.
 
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
kijk, tel het aantal rafinaderijen in dit landje en dan is het duidelijk waar het van daan komt.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Sergei wrote:
kijk, tel het aantal rafinaderijen in dit landje en dan is het duidelijk waar het van daan komt.



Ooit al een doos sinaasappelsap geopend zonder schudden? Het eerste en laatste glas zullen enorm verschillen kwa samenstelling. En toch komt het uit hetzelfde kleine doosje.
 
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
432
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor de vliegtuigen in Zaventem te tanken , ligt er een rechtstreekse pijplijn van antwerpen naar de luchthaven, op de luchthaven wordt deze fuel verdeelt door , esso, bp, texaco.... ze tanken die allemaal van de pijplijn.



Greetz
 

willem_anneleen

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
1.729
Waarderingsscore
4
Punten
38
Mayx wrote:
ik wacht hier ng steeds op een wetenschappelijk gestaafde verklaring

Dat van die additieven, tot daar toe, maar meer kilometers rijden met een ander merk :?: :?: :?:

(hebben diegene die dat beweren hun testen ook onder gelijke omstandigheden uitgevoerd ?)



w
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan