• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kunststof gevelbekleding eikmotief

carrejans

Nieuw Lid
Lid geworden
3 apr 2012
Waarderingsscore
4
Punten
8
Momenteel hebben we een spant van het overdekt terras dichtgetimmerd met eiken planken. Deze planken hebben het zwaar te verduren door zon, maar vooral slagregen. Hierdoor moet ik deze minstens om het jaar opschuren en terug oliën. Zelfs de nagels moet ik terug inkloppen en terug opstoppen. (Deze komen door het vele werken van het hout naar buiten geduwd.)
In ieder geval een heel werkje, maar nog wel te doen. Nu gaan we echter nog een extra afdakje hiertegen aan maken. Hierdoor zal ik geen stelling of ladder meer kunnen plaatsen voor die 2-jaarlijkse opknapbeurt.

Nu ben ik dus op zoek naar een onderhoudsloos alternatief. Aangezien de balken ook in eik zijn, willen we graag voor een naturel eiken motief gaan. Ik heb al enkele stalen binnen.
- Rockpanel (composiet): kleur voldoet echt niet
- Vinyplus (pvc met folie): kleur perfect
- Trespa Pura (composiet): samples nog niet binnen

- Iemand hier al ervaring mee? Ik heb vooral schrik of die folies na enkele jaren niet gaan lossen?
- Nog andere suggesties van merken/materialen?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan