• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kunstof Kozijnen uit Polen

Lid geworden
22 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo, ik heb een vraag. Ik heb contact met een fabrikant van PVC-ramen in Polen. Hebben jullie ervaring met ramen uit dit land? Ze zijn een van de grotere raamfabrikanten, dus ik denk dat de ramen van goede kwaliteit moeten zijn.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.662
Punten
113
Omdat het groot is, wil dat niet automatisch zeggen dat het goed is.
Lernout en hauspie waren ook groot, zeer groot , tot de bel barste.

Ik zou eerder kijken naar heel specifieke kenmerken , eigenschappen, materiaalkeuze , afwerkingsgraad, garantie , opvolging, klachtenbehandeling...
Veel zal ook afhangen wat en hoeveel je afneem: ne je een particulier met eenmalig een afname van 25 ramen of ben je een aannemer die jaarlijks een 1500 ramen afneemt... maar dan zou je die vraag niet stellen.

Nee vergelijk zeker op punten en fysieke eigenschappen die ook bij andere leveranciers op te vragen zijn.

Vitruvio

Actief Lid
Lid geworden
9 jan 2023
Waarderingsscore
39
Punten
28
En wat met de dienst naverkoop? Gaat die Poolse fabrikant werklui naar België sturen of heeft die lokaal hier mensen?

Lid geworden
22 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Vaak wordt alleen het transport aangeboden en wordt de installatie uitgevoerd door ervaren teams uit het betreffende land. Zo gebeurt het in Duitsland: de Polen sturen de ramen en de installatie wordt gedaan door Duitse teams. Als er een klacht is, neemt de verkoper contact op met de fabrikant om de details van de klacht te bespreken en overeen te komen.

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
740
Punten
113
Ik heb daar ook ooit ramen gekocht voor een huis dat in de verkoop ging. Bij opmaak van de epc bleek dat die ramen zo slecht zijn dat ramen van hier begin jaren 90 al beter waren 😀 maar het zag er mooi uit….

BnB2

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
459
Punten
63
Lernout en hauspie waren ook groot, zeer groot , tot de bel barste.
Sorry Luk maar dat is een totaal verkeerde opmerking.

Verder ben ik wel akkoord met je post.

Als je zelf plaatst en verantwoordelijkheid neemt top, anders zou im het voor die paar euro’s niet doen. Idem voor bedrijven die zaken in China laten maken. Allemaal lekker goedkoop tot dat je de verdoken kosten, de miscommunicaties, de vertragingen in ogenschouw neemt dan is het een heel ander verhaal. Ben zoal een half jaar aan het discussiëren met een klant en zijne Chinese partner 😔

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
1.978
Punten
113
Vaak wordt alleen het transport aangeboden en wordt de installatie uitgevoerd door ervaren teams uit het betreffende land. Zo gebeurt het in Duitsland: de Polen sturen de ramen en de installatie wordt gedaan door Duitse teams. Als er een klacht is, neemt de verkoper contact op met de fabrikant om de details van de klacht te bespreken en overeen te komen.
duitse teams van poolse (bulgaarse, roemeensee....) arbeiders denk ik

• Leuk
Waarderingen: BnB2

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.791
Punten
113
Bij buren zijn er ook Poolse ramen geplaatst. Dit ook door een pools team, dat bijna uitsluitend werkt in BE en NL.
Zijn op eerste zicht redelijke ramen. Plaatsing was met wat strubbelingen, die uiteindelijk wel goed opgelost waren.
Weet niet de exacte prijs, en is ook moeilijk om te vergelijken met welk profiel/beslag hier het qua kwaliteit overeenkomt.

Op eerste zicht en gevoel, prefereer ik dan toch de Schuco PVC ramen die er hier staan.
Voor iets dat de volgende 40+ jaren moet meegaan, kijk ik iets minder naar de prijs. Al vond ik de betaalde prijs toen voor Schuco zeer redelijk. 15k tov 13k voor bv Profel.
Het hef-schuifraam alleen was al veel geld, maar daar ondervinden we alle dagen het plezier van.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.662
Punten
113
vraag: basis waarop je stelt dat het ervaren teams zijn ?
Dus doorverkoop van polen naar plaatsers en dan naar jou?
Verkoper dient klacht in bij de fabrikant .... en verder ?
Oplossing ? Rechtbank van warchaw inschakelen? Belgisch recht mag je vergeten dit is volgens pools recht.
Dus naar daar om je belangen te verdedigen ?

Toch even ALLE S in de vergelijking nemen

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Waarderingsscore
3.057
Punten
113
Wat met reserve onderdelen? Wieltjes van een schuif vliegendeur bijvoorbeeld of een handkruk die stuk gaat...
Geraak je daar binnen 5-10j nog aan?

Lid geworden
22 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Het lijkt me dat je een beetje overdrijft. Als ze om buitenlandse klanten geven, doen ze het niet alleen om te verkopen, maar om de klant zo gelukkig mogelijk te maken. Wat het transport van reserveonderdelen betreft, dat is geen probleem omdat er elke dag duizenden transporten van Polen naar België en Nederland plaatsvinden.

BnB2

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 okt 2023
Waarderingsscore
459
Punten
63
Het lijkt me dat je een beetje overdrijft. Als ze om buitenlandse klanten geven, doen ze het niet alleen om te verkopen, maar om de klant zo gelukkig mogelijk te maken. Wat het transport van reserveonderdelen betreft, dat is geen probleem omdat er elke dag duizenden transporten van Polen naar België en Nederland plaatsvinden.
Het Chinese assemblage bedrijf waarmee mijn klant samenwerkt (gerenomeerd niet Belgisch verlichtingsbedrijf) geeft ook niet enkel om zijn verkoop en toch krijg ik er grijs haar van.En hier spreek ik dan over grote orders niet over 1 keer een huis aan ramen.

Echter proef ik dat je beslissing al zo goed als gemaakt is. Gebasseerd op je achternaam vermoed ik dat je de lokale taal machtig bent, ik stel voor spring in uw auto en ga ne keer kijken, proef de sfeer van het bedrijf is op. Indien je inderdaad de taal spreekt is dit alleen maar een meerwaarde.
Ik heb ooit twee keukens gekocht in Tsjechië, awel ik ben de vlieger opgestapt en naar daar gegaan...

Lid geworden
22 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik begrijp het. Ja, ik spreek Pools en ik heb ervaring in deze branche. Daarom heb ik me hier geregistreerd om te vragen hoe jij erover denkt, want jij hebt natuurlijk meer ervaring.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.662
Punten
113
oke,
jij wil dus via een omwegske je marchandise hier kwijt aan forummers ?
Dan hebben we je al een pak aan tips gegeven wat ons, kopers , bezig houdt.
Zou niet meer dan fair zijn dat je bij de eerste verkoop hier van je goederen een commissiesom doneert aan BI ... en aan ons :ROFLMAO:

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
991
Punten
113
En hoe doe jij het dan? Plaatsers hier of werkvolk dat wordt overgevlogen? Zelfde profielen als in Polen of met extra versteviging?

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
1.978
Punten
113
En hoe doe jij het dan? Plaatsers hier of werkvolk dat wordt overgevlogen? Zelfde profielen als in Polen of met extra versteviging?
laat me raden : De eerste mens(en) (een ander dier wil/kan dat niet) die hij tegenkomt die voor een habbekrats het werkje wil uitvoeren
of dat nu een pool, roemeen, bajesklant of landloper is, dat maakt allemaal niks uit

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Waarderingsscore
510
Punten
113
oke,
jij wil dus via een omwegske je marchandise hier kwijt aan forummers ?
Dat leek mij vanaf de eerste post al duidelijk, ik heb nog nooit iemand zijn mailadres als naam weten gebruiken.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
6.662
Punten
113
Tuurlijk was dat van het begin duidelijk, maar ik vond het eens iets anders want meeste beginnen dadelijk de firmanaam naar voren te schuiven.
En
David doet tenminste de moeite om op onze vragen te antwoorden.

:unsure: :unsure: :unsure: :unsure:

eigenlijk doe ik dat ook hier, ik schuif mijn firma naar voren maar niet , hoop ik toch , met platte commerciële zwamkoek , maar door advies ,tips, ideeën , hersenkronkels of afgeronde hoeken te presenteren.
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Lid geworden
22 feb 2024
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ik ga hier niets verkopen, mijn doel was om erachter te komen wat jullie van zo'n idee vinden. Groeten

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan