• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Krassen in rvs pompbak Blanco

REF10554

Actief Lid
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
327
Waarderingsscore
80
Punten
28
Dag iedereen!
Even een vraagje. Vorige week kwam ons schoonmoeder helpen thuis en ze heeft een beetje erg naarstig onze pompbakken van de keuken gepoetst. Deze zitten na haar poetsbeurt vol krassen helaas. Ik vermoed dat ze met de harde kant van een spons zitten wrijven heeft.

Nu zegt mijn moeder dat je dat er gemakkelijk terug uitkrijgt. Hoe doe ik dat best? Het zijn pompbakken van het merk Blanco ik vermoed in rvs? Iemand een methode ? Voor ik het zelf verpruts.

Alvast bedankt!


11E5205D-4F81-49A4-BE10-60F5DF30754A.jpeg
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Schuren met zo'n sponske van 3M ?? ( wel oppassen voor diene Pfos natuurlijk ) :)
Je zal iig de spoelbak niet zo kunnen houden , door gebruik komen er altijd krassen in , is eigen aan inox.
 

Tomvdw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
4.487
Waarderingsscore
3.039
Punten
113
Nog gloednieuw?
Hier een franke, na 1 jaar kunt ge beter een plaats met krassen zoeken, want een mooi plaatsje gaat ge niet vinden.

Niet teveel zorgen over maken ?
 

REF10554

Actief Lid
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
327
Waarderingsscore
80
Punten
28
Nog gloednieuw?
Hier een franke, na 1 jaar kunt ge beter een plaats met krassen zoeken, want een mooi plaatsje gaat ge niet vinden.

Niet teveel zorgen over maken ?
Gloednieuw idd ?
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
staalwol 00 (de fijnste moet ge hebben)
 

svble

Actief Lid
Lid geworden
24 dec 2020
Berichten
125
Waarderingsscore
58
Punten
28
Nu valt u dat nog op, maar krasjes horen nu eenmaal bij dit type wasbak. Die gaan op de duur ook voor een specifieke look gaan zorgen.
Storen ze u toch kan je ook is zacht proberen met een afwas schuurspons. Zo krijg ik krassen hier in elk geval terug mat. Maar weg en blinkend krijgen... Daar kunt ge een fulltime job van maken.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Zo laten en elke keer als schoonmoeder komt haar heeeeeel verdrietig aankijken .
en met een meerwaardige blik en diepe zucht aan de afwas beginnen.
Na tijdje komt ze dan niet meer .:cool:
Voila
nadeel ombuigen naar voordeel :ROFLMAO:

Alleen van toepassing natuurlijk als je schoonmoeder die tang van een schoonmoeder is , anders gaat dit niet op.
 

VdE

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 sep 2012
Berichten
625
Waarderingsscore
138
Punten
43
Nu zegt mijn moeder dat je dat er gemakkelijk terug uitkrijgt. Hoe doe ik dat best?
Als u moeder zegt dat je dat er gemakkelijk uit krijgt, heb je haar dan niet gevraagd hoe en met welk? Vraag desnoods of ze een demonstratie kan geven. ?

Ik sluit me verder aan met wat reeds in dit topic is aangehaald.
 

REF10554

Actief Lid
Lid geworden
26 sep 2018
Berichten
327
Waarderingsscore
80
Punten
28
Nu zegt mijn moeder dat je dat er gemakkelijk terug uitkrijgt. Hoe doe ik dat best?
Als u moeder zegt dat je dat er gemakkelijk uit krijgt, heb je haar dan niet gevraagd hoe en met welk? Vraag desnoods of ze een demonstratie kan geven. ?

Ik sluit me verder aan met wat reeds in dit topic is aangehaald.
Ja ze zei met een rvs diepte reiniger maar geloof ook niet echt dat die krassen zal verwijderen.

 

SanderR

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
1.034
Waarderingsscore
513
Punten
113
Ik zou me er niet te druk om maken, alle tips hier boven zijn goed. Maar de volgende keer dat er wat bestek van een bord glijdt, een deksel in de pompbak valt, ... kun je opnieuw beginnen.

Een huis, daar wordt in geleefd zeggen ze wel eens. Was er zelf ook erg ambetant over, de eerste vlekken / vegen op de muur, krassen op de dampkap, schaafplek op de geschilderde poort, ... Maar het is wat het is :)
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
Ik zou me er niet te druk om maken, alle tips hier boven zijn goed. Maar de volgende keer dat er wat bestek van een bord glijdt, een deksel in de pompbak valt, ... kun je opnieuw beginnen.

Een huis, daar wordt in geleefd zeggen ze wel eens. Was er zelf ook erg ambetant over, de eerste vlekken / vegen op de muur, krassen op de dampkap, schaafplek op de geschilderde poort, ... Maar het is wat het is :)
Ken ik
ooit eens met de pikeur klaar gestaan om die blauwe hardsteen tegel ( gezaagd) in patchwork uit te schieten omdat ik een maand daarvoor de bakboter ( solo dus) had laten vallen met natuurlijk het papierke bovenaan.
ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON plek !!!
En die werd elke dag maar groter en groter en groter.
Kon het niet meer aanzien en de vrouw nog minder, die moest er uit en vervangen worden.
Breekhamer makita natuurlijk uit de camionette, alles klaar om te starten. Komt toevallig onze man van de terrassen en opritten aan. Door sommige al gekend
- Mompel mompel: wat zijde van plan ?
- Ah leo , dien tegel moet erut, zo'n plek erin.
- Laten zitten, trekt wel weg
hedde gij den betonmolen van doen? onze naar de kloten.
- pak maar

-Awel dien tegel er niet uit ( vrouw) Ge ging dat vandaag toch doen, alle wanneer dan wel, ik wil dat niet senne.
-Leo hed gezegd zo laten
-Ha dan is het goed
vrouwen o_O
 

marc.vv

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 sep 2008
Berichten
2.066
Waarderingsscore
1.139
Punten
113
Ge kunt dat perfect wegkrijgen .. maar dan gaat ge wel veel mogen schuren.

Eerst met grof, dat ge de diepe krassen er uit krijgt en dan telkens met een fijnere korrel.

Zo kunt ge die zelfs laten blinken als een spiegel (polijsten).
.. maar dan zou ik er nadien niet meer in afwassen :)

Zelf gebruik ik regelmatig de schuurkant van een keukensponsje (groen) samen met Cif (de gele) zonder problemen .. en er niet gloednieuw uitzien is natuurlijk geen probleem.
Bovenstaande foto geeft die krassen wel heel opvallend weer, vanop een normale kijkafstand zal dat veel minder opvallen.

PS als ge, zoals de meesten hier aangeven, momenteel die krassen negeert, gaan die door verder afwassen ook minderen (iedere keer een beetje)

PPS het moment van de eerste beschadiging bij een nieuw product is meestal een opluchting .. want na het er psychisch over geraken dat het niet meer gloednieuw is hoef je er niet meer zo extreem voorzichtig meer mee te zijn en kan je het verder op een normale manier gebruiken :)
 
Laatst bewerkt:

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Nog gloednieuw?
Hier een franke, na 1 jaar kunt ge beter een plaats met krassen zoeken, want een mooi plaatsje gaat ge niet vinden.

Niet teveel zorgen over maken ?
Hier ook
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Ik zou me er niet te druk om maken, alle tips hier boven zijn goed. Maar de volgende keer dat er wat bestek van een bord glijdt, een deksel in de pompbak valt, ... kun je opnieuw beginnen.

Een huis, daar wordt in geleefd zeggen ze wel eens. Was er zelf ook erg ambetant over, de eerste vlekken / vegen op de muur, krassen op de dampkap, schaafplek op de geschilderde poort, ... Maar het is wat het is :)
Ken ik
ooit eens met de pikeur klaar gestaan om die blauwe hardsteen tegel ( gezaagd) in patchwork uit te schieten omdat ik een maand daarvoor de bakboter ( solo dus) had laten vallen met natuurlijk het papierke bovenaan.
ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON plek !!!
En die werd elke dag maar groter en groter en groter.
Kon het niet meer aanzien en de vrouw nog minder, die moest er uit en vervangen worden.
Breekhamer makita natuurlijk uit de camionette, alles klaar om te starten. Komt toevallig onze man van de terrassen en opritten aan. Door sommige al gekend
- Mompel mompel: wat zijde van plan ?
- Ah leo , dien tegel moet erut, zo'n plek erin.
- Laten zitten, trekt wel weg
hedde gij den betonmolen van doen? onze naar de kloten.
- pak maar

-Awel dien tegel er niet uit ( vrouw) Ge ging dat vandaag toch doen, alle wanneer dan wel, ik wil dat niet senne.
-Leo hed gezegd zo laten
-Ha dan is het goed
vrouwen o_O
Alle tegels met olie, vet behandelen was ook een optie ?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Dag iedereen!
Even een vraagje. Vorige week kwam ons schoonmoeder helpen thuis en ze heeft een beetje erg naarstig onze pompbakken van de keuken gepoetst. Deze zitten na haar poetsbeurt vol krassen helaas. Ik vermoed dat ze met de harde kant van een spons zitten wrijven heeft.

Nu zegt mijn moeder dat je dat er gemakkelijk terug uitkrijgt. Hoe doe ik dat best? Het zijn pompbakken van het merk Blanco ik vermoed in rvs? Iemand een methode ? Voor ik het zelf verpruts.

Alvast bedankt!


Bekijk bijlage 84664
Als moeder zegt dat dit makkelijk gaat, laat het haar doen ?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan