• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kostprijs Voegwerken

CJ

Lid geworden
9 feb 2007
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi iedereen



Ik kom hier maar even te rade, want ik krijg kop noch staart aan de opgegeven prijzen van de door mij reeds gecontacteerde voegers....



Wat is nu zo gemiddeld de prijs per m² voor voegwerken? De prijzen die ik tot nu toe heb binnengekregen variëren van 7 tot 12 euro...

Dat kan toch bijna niet, zo'n groot verschil???



Verder hetzelfde probleem voor het uitslijpen van de bestaande voegen? Elke voeger die ik contacteerde drukt zijn prijs per uur uit, maar ook hier weer enorme verschillen...



Kan iemand mij helpen aub??



Thx !

CJ
 
Lid geworden
11 aug 2010
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Punten
0
nog eens over die slechte betaler die rijd met nen dikken mercedes en as die buiten komen moet iedereen opzij die mogen voor mijn part ook gekend worden want nu blijkt da er nog 3 aannemers hun geld nog niet gezien hebben .
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
h zou het mogelijk zijn alles in 1 post te schrijven in het vervolg? Is leuker voor iedereen die dit leest. Je hebt een edit knop aan je posts he. Dubbelposten en zeker 7dubbelposten is vervelend.
 
Lid geworden
28 jun 2010
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een hoop voegers gecontacteerd, maar er was er maar 1 die gereageerd heeft. De rest was constant de vrouw (voeger is logischerwijs op het werf) en ze gingen me terugbellen... ik wacht nog steeds :)



Soit: zijn prijs was

12 euro zelfgemaakt voegsel

13 euro seifert



Ik ga voor het zelfgemaakt voegsel gaan (ben er gerust in dat dit niet slechter is dan seifert). Het is zo wat standaard grijs voegsel (past beter bij de stenen dan al dat gekleurd voegsel).
 
Lid geworden
16 jul 2009
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan er mij iemand een goeie voeger aanbevelen regio Scherpenheuvel?
 
Lid geworden
28 dec 2007
Berichten
109
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zijn opnieuw gestart met onze zoektocht naar een voeger



Gisteren is de eerste langsgeweest en nu weet ik het echt niet meer

Hij wil zeker niet met seifert zakjes werken, hij maakt het voegsel zelf af

Volgens hem zou er met seifert alles uitkomen. De stenen nemen water op, zetten uit met vriesweer, seifert neemt niets op van water en springt dan gewoon na een jaar of 10 uit de voeg????

Als er met seifert gewerkt wordt moet er een soort film op de stenen gespoten worden om de 10 jaar die ook de stenen beschermt tegen water...



Da is nu weer een heel ander verhaal...

Iemand die dat kan bevestigen of ontkennen met een andere theorie





Is zelfgemaakt voegsel nu beter of slechter dan Seigert?
 
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
de meeste voegers werken niet graag met seifert,het voegt minder snel als gewoon voegsel ,je hebt veel verschil in voegmortels zoals seifert,cattalina en weber beamix.

en het is duurder.

de kwaliteit is hetzelfde hoor,je hebt gewoon meer kleurkeuzes in de voorgemengde mortels.



groetjes davy
 
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om zelf twee vragen te stellen:

1) Er wordt gezegd dat zavel niet meer gebruikt wordt, hoewel ik veel voegers ken die dit nog steeds toepassen om de veel voorkomende gele voeg te verkrijgen. Hoe moet je dit anders doen, zonder gebruik te maken van seiffert of weber of andere voorgemaakte voegmortels.

2) Wat doen zelfstandige voegers bij vries- en regenweer. Als je alles optelt kunnen ze vier maanden per jaar niet voegen? Ik vraag me af hoe ze dit financieel rond krijgen?



Vriendelijke groeten
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
9310 wrote:
Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om zelf twee vragen te stellen:

1) Er wordt gezegd dat zavel niet meer gebruikt wordt, hoewel ik veel voegers ken die dit nog steeds toepassen om de veel voorkomende gele voeg te verkrijgen. Hoe moet je dit anders doen, zonder gebruik te maken van seiffert of weber of andere voorgemaakte voegmortels.

2) Wat doen zelfstandige voegers bij vries- en regenweer. Als je alles optelt kunnen ze vier maanden per jaar niet voegen? Ik vraag me af hoe ze dit financieel rond krijgen?



Vriendelijke groeten



Beetje regen houdt voegers al niet tegen (gisteren nog ene bezig gezien in de buurt)

Bij vorst is het belangrijk of het overdag vriest of niet.



Maar voegers voegen regelmatig ook eens iets binnen: zichtwerk garage, ...

Het is natuurlijk wel een pak minder dan dat ze buiten bezig zijn, maar toch ook weer iets.
 
Lid geworden
3 apr 2008
Berichten
109
Waarderingsscore
0
Punten
0
en kelders worden uiteraard ook gevoegd. Dit houden ze meestal voor regen- of vorstdagen.
 
Lid geworden
2 nov 2009
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eigenlijk dezelfde vraag als DeFre... kent iemand een goede voeger regio Scherpenheuvel-Aarschot?
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
hey Petjen,



jij hebt blijkbaar al veel meegemaakt ja



ik moet eerlijk zijn, ik werk eigenlijk alleen nog maar van mond op mond reclame

zo kom ik bij bekende mensen die mijn werk kennen en ik heb dan ook nog geen problemen gehad ivm betalingen



de prijzen waarover je spreekt, inderdaad ik kan er soms ook niet aanuit

vraag dan meestal of ze referenties van die persoon hebben gezien en dat ze

hem dan moeten vragen om het te doen

ik heb ook al ondervonden dat ze achteraf wel meer durven vragen of werken extra aanrekenen die dan niet op de offerte staat vermeld



er zijn inderdaad particulieren die er een beetje van willen profiteren en zo komen er dus ook aannemers die hetzelfde beginnen te doen hé



ik denk dat je best altijd even ziet met wie je te maken hebt, van beide kanten dan

rondhoren naar zijn werk enz
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
CarinaE



mijn bevindingen zijn



als je kwaliteit wil afleveren dan gebruik je kant en klaar voegsel

zelfde kleur, alles altijd dezelfde verhouding, kwalitatief beter



als je kwantiteit wil afleveren dan maak je het zelf

voegt veel gemakkelijker, veel goedkoper (koop eens een zak seifert en dan dezelfde

hoeveelheid zand cement enz)



als je een wagen gaat kopen zal de ene garage ook veel lof hebben over zijn merk en niet over het andere hé

maar je ziet het meestal wel in de afwerking van de wagen enz, en daar betaal je meestal ook voor



ga eens naar een bouwmarkt en vraag het daar eens, hoe meer info je krijgt hoe beter natuurlijk, of stuur eens een mail naar seifert, zij zullen je ook van de nodige info voorzien
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
Ik zoek een voeger voor kleur / op kleur. (bvb seifert / weber , ...)

- strakke bouw in strengperssteen. Terca Diamand wit bezand plint in donker grijs alles M65.

- zeer proper gemetseld , voegen uitgekrabt door eigenaar.

- hoeveelheid : ergens rond de 330 m² (netto gemeten) - 400m² (vol gemeten)

- wens te laten voegen voor klinkers ed liggen in functie van beperking "opkuis"

- Omgeving Dendermonde.

- Uitvoering overdag :p ... ergens als het past ... liefst 2011 :?:

- Tevens ongeveer 75 m² te voegen in garage voor nen dag met "hondenweer"



Indien geint. kan je een PB sturen... we zullen dan in eerste instantie enkele referenties vragen / bekijken. Onnodig te reageren indien je niet BTW plichtig bent :lol: :lol:



Wie in onze streek tevreden was over zijn voeger mag uiteraard ook een berichtje sturen.



k.b.
 
Lid geworden
14 apr 2012
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
normaal is hakken met reinigen tussen de 10 euro permeter en voegwerk 5 euro permeter

ligt wel aan welke voegwerk je wil hebben daar zit ook verschil in ik voeg al 19 jaar
 
Lid geworden
24 mei 2011
Berichten
330
Waarderingsscore
0
Punten
0
daan1969;1722276 wrote:
normaal is hakken met reinigen tussen de 10 euro permeter en voegwerk 5 euro permeter

ligt wel aan welke voegwerk je wil hebben daar zit ook verschil in ik voeg al 19 jaar



gij zijt op uwe kop gevallen volgens mij ze :)
 
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voegwerken Franky De Ketele van Waregem zouden ons huis voegen in September 2013. Bericht gekregen dat dit niet zal lukken en pas in het voorjaar 2014 zou zijn. Dan tientallen keren gebeld in het voorjaar zonder respons.

Is het van niet durven? Of van niet kunnen? Plots op een dag bericht gekregen op sms dat ze ons geschrapt hadden en wij die dachten dat we onze tuinwerken zouden uitvoeren in het voorjaar. Dus oppassen met het belovende aannemers die vlug prijs geven en datum van uitvoeren op de werken plakken.



Best deze aannemer ontwijken.
 

Karmar

Lid
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
351
Waarderingsscore
1
Punten
18
Iemand nog een up-to-date richtprijs anno 2014 met seifert?
 
Lid geworden
17 aug 2014
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
goedendag



De prijs van het voegen ligt tussen de 8-10 euro incl. BTW in NL

maar zit hier veel sierwerk aan of poertjes veel ramen met rollaag dan verandert de prijs snel naar de 12,-Euro

dit om dat hier veel tijd in gaat zitten.

Natuurlijk kan de voeger een uurloon hier voor rekenen dit varieert nogal en kan hier geen uitspraak overdoen.

Moet de voeger zelf voor steigerwerk zorgen dan zit hier vaak ook een kostenplaatje aan verbonden.

Het verschil tussen kant en klaar en zelf mengen van voegsel zit hem in de verwerking

zelf werk ik graag met eigen materiaal zand cement.

Ik zelf voeg 1-4 maar er zijn ook voegers die mengen 1-5 dan strijkt het makkelijk en gaat dus veel sneller,

ook de hardheid is dan niet zo goed, en bij een gevel in het weer kan het er na slecht voegen binnen enkele jaren weer uitvallen.

Natuurlijk werk ik ook met kant en klare producten het is maar net wat de klant wil en voor kiest.

en ook hier zit inderdaad weer een prijs aan verbonden een zakje kost tussen de 8-10 Euro incl. BTW (ligt aan de m2 hoeveelheid je afneemt)



De kleur geel breng je niet met kleurstof aan zegt de voeger dit wel dan is het een geld wolf..

de kleur geel breng je aan met bosgrond zowel donker al licht geel is hier in verkrijgbaar.

een film laag noemt men impregneren dit doet men een week of wat na het droogproces van het voegmortel en bij droog weer.

ook hier zit enorm prijsverschil in maar reken hier gemiddeld de meterprijs voor

dit is om geen doorslag in uw gevel te geven

salpeter (witte uitslag) krijg je niet snel weg laat je niks wijs maken over reinigingsmiddel etc etc

evt straalwerk kan en is mooi.. fabeltjes over slecht voor je gevel is niet waar. Bj een goed straal bedrijf gaat dit goed en haalt men mm van je steen af en geen cm wat al snel in de wandelgangen wordt verteld





zo kan ik nog uren doorgaan

zoek goed uit laat je goed informeren

zet alles zwart op wit met zijn en uw handtekening voordat men begint





Nog een tip



zet monsters op de gevel van verschillende voegmortels en laat dit minimaal 2-4 dagen drogen en niet na een uur en keuze moeten maken..



succes en veel plezier met uw gevel.



een Voeger uit regio Gelderland nl
 
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
153
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier zijn ze sinds vandaag ook begonnen met voegen . Betaal nu 2300 eu en de gevel is ongeveer 270 m2 ( moderne bouw , plat dak , verfbrik M50, grijze voeg )



Dit lijkt me zeker niet te veel .

Hoe kan ik controleren of hun werk in orde is ? alles ziet er heel goed uit en de voegen zijn mooi glad . Maar iemand tips hoe ik dit kan nagaan ? Zou niet willen dat de voegen er binnen 5j uit liggen .



Ze zijn met 2 en hebben ongeveer een 90m2 ingevoegd (incl stelling bouw en verplaatsen stelling)

alles word met de molen gemixt (geen voorgemaakte zakken) . Ze hebben van 8 tot 17u gewerkt.

Toen ze rond waren met voegen hebben ze de gevel volledig afgespoten (met gewone tuinslang).



Ze zitten allebei al 40 j in het vak dus ik vermoed dat ze wel weten wat ze doen .

Wat mij gerust stelt is dat toen ik vroeg over de betaling ze mij meteen onderbraken en zeiden " bouw af ?! dan moogt ge de centen geven !!



Iemand die volgens mij geen goed werk levert ,die zal wel al een paar keer niet betaald geweest zijn en meestal werken die achteraf met een voorschot.



Ik heb de nummer via een kennis en die was ook content van hun werk .
 

gaudi

Lid
Lid geworden
7 sep 2006
Berichten
238
Waarderingsscore
0
Punten
16
kostprijs hier was €13/m² de ramen en deuren groter dan 2 m² werden niet meegerekend in de prijs .a op basis van Seifert. 75 kg seifert gemengd met 5 kg zand ( "voor de structuur " zei men en enkele dagen later zei men "iedereen doet het zo")

Heb wel 10j garantie maar zijn wij nu in het zak gezet? Seifert en zand mag niet zoals vermeld op de verpakking... Hoe gaan wij daar mee om?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan