• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kostprijs Voegwerken

CJ

Lid geworden
9 feb 2007
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi iedereen



Ik kom hier maar even te rade, want ik krijg kop noch staart aan de opgegeven prijzen van de door mij reeds gecontacteerde voegers....



Wat is nu zo gemiddeld de prijs per m² voor voegwerken? De prijzen die ik tot nu toe heb binnengekregen variëren van 7 tot 12 euro...

Dat kan toch bijna niet, zo'n groot verschil???



Verder hetzelfde probleem voor het uitslijpen van de bestaande voegen? Elke voeger die ik contacteerde drukt zijn prijs per uur uit, maar ook hier weer enorme verschillen...



Kan iemand mij helpen aub??



Thx !

CJ
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
voor alle duidelijkheid



in het verschil van prijs zit vrnl het gebruikte voegsel



maakt men het voegsel zelf cement zand enz dan komt dit veel goedkoper uit dan dat men ze bij Seifert ofzo aankoopt



ikzelf gebruik enkel voegsel van het merk seifert, en geloof me dat verschil merk je, als je je voeger en truweel niet tijdig schoonmaakt dan kleeft dat eraan om nooit meer los te laten

maak je je voegsel zelf dan klop je dat na een tijdje er nog gewoon af



ik heb de stiel geleerd van iemand die het al 30 jaar doet, en nog nooit problemen gehad met voegsel dat loslaat, maar ik heb er al naast me weten staan die vonden dat je het zo moest doen dat het na 10 jaar terug loskomt om zo werk te blijven hebben



altijd naar werk gaan kijken van iemand die bij je komt, en voelen of ze de voegen goed hebben opgevuld, er is een verschil tussen de voegen goed opvullen en aanduwen en de voegen dichtvegen want dit komt na een tijd gewoon terug los en is natuurlijk ook veel goedkoper dan het goed te doen

natuurlijk zal iemand die het al 20 jaar het doet het veel sneller kunnen dan iemand die het zoals ik een 5 jaar doet maar geloof me iemand die van de eerste keer een stootvoeg goed opvult en aanduwt dat heb ik nog niet veel gezien
 
Lid geworden
8 jan 2009
Berichten
56
Waarderingsscore
0
Punten
0
Prijzen voegwerken lopen dikwijls veel uiteen, je moet dan ook op de kleine letters letten in de offerte.

Men geeft prijs van 8€ en rekent alle ramen door..

Men geeft prijs van 10€ en rekent enkel de geveloppervlaktes.

Dit kan enorm uit elkaar lopen wel,

Een normale prijs voegwerken ligt rond de 9€/m², indien met Seifert komt er 1€ bij. Dit is een richtprijs voor netto meting.



Een handige tip is mss om een opmeting van de gevel te doen en op deze manier prijs aan te vragen: hoogte gebouw - aantal m² geveloppervlak en FF prijs aanvragen. Forfait is discussie vermijden.



Prijzen kunnen enorm varieren, en spijtig genoeg bestaan er niet veel goeie voegers meer.
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
als je weet hoe je moet voegen is het niet moeilijk nee

zoals alles in de bouw, maar vergeet niet dat het voegwerk een groot deel van je muur uitmaakt en je muur ook waterdicht moet maken



de prijzen liggen inderdaad verschillend en hier zijn veel oorzaken voor



van waar komt de voeger, verplaatsingskosten

wat voor voegsel wil je, zelfgemaakt met cement zand kleurstof enz

of klaargemaakt voegsel seifert weber enz

welke kleur wil je

is het moeilijk om stelling te zetten

hoe hoog is je bouw(stelling)

rekent hij de lopende meter of zijn vensters niet meegerekend



de enige raad die ik je hierin kan geven is, vraag referenties

gebruik zeker zakken voegsel, dit is veel beter van kwaliteit maar wel duurder en kijk niet enkel naar het bedrag

als het er over 10 jaar terug uitkomt kost je het een pak meer hoor
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Vroeger bestond voorgemend voegsel niet, en nu het bestaat is het traditionele voegmengsel niet goed genoeg meer? 'k Dacht zelfs dat voorgemengd voegsel makkelijker los komt, brosser is, maar wel kleurvaster.
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
zeer zeker niet



ik doe dit al jaren dus geloof me

vroeger werd er veel zavel gebruikt en dat begint na een tijd te rotten als het ware

de voegen komen los

ook is de regen enz niet meer zoals het vroeger was

het voegsel is niet altijd van slechte kwaliteit veel ligt bij de voeger

vroeger bouwde men een huis op een jaar of twee vandaag de dag is 3 maanden lang



onlangs moest ik een deel metsen waarbij ik dus alles zelf afdraai

op het einde van de dag een beetje water over truwel en voeger en alles eraf

als ik de zakken voor het voegen gebruik mag ik zoveel kuisen als ik wil

dat blijft eraan plakken, geloof me dit is veel beter maar ook duurder



de kleur heeft er natuurlijk ook veel mee te maken, hoe donkerder hoe duurder maar kijk bvb ook goed uit met zwart want overal waar dit opkomt zoals stenen enz geeft dit zijn kleur af
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Zavel wordt toch al lange tijd niet meer gebruikt voor voegwerk? Wat is er mis met een eigen mengsel van zand en cement? Voegen van een vloer komen toch ook niet los.



Dat het voorgemengd voegsel kleeft aan gereedschap zegt toch niets over kwaliteit er van? Lijkt me gewoon dat het voegsel veel sneller droogt en daardoor moeilijker te verwijderen is. 'k Heb al van verschillende voegers gehoord dat voorgemengd voegsel brosser is, makkelijker uit te krabben. Maar dus wel veel kleurvaster doorheen de jaren en minder problemen om dezelfde kleur overal aan te houden tijdens het voegen.
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
deze zomer stond er een voeger naast me die nog zavel gebruikte

en dit om de gele kleur te verkrijgen die je nog veel ziet



de realiteit is dat als je zelf voegsel maakt dit veel goedkoper is en er dus meer aan kan verdienen, een zak voegsel van seifert zit tussen een 8 euro en 11 euro excl btw

hier doe je 3 m² mee, ongeveer

wat kost een zak cement, rijnzand wit zand enz



dat vastzitten heeft niets met opdrogen te maken hoor, want als je te droog voegt het je ook miserie maar gewoon door de producten die ze erin doen

het is inderdaad veel kleurvaster en zeker gemakkelijker om dezelfde kleur te behouden

ik ben nl begonnen bij iemand die het ondertussen een 30 jaar doet

hij doet het ook altijd met zakken en nog nooit problemen gehad
 
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
De prijzen die hier worden opgegeven voor seifert van 10 tot 13 €/m², is dit enkel voor het materiaal, of is dit werkuren inbegrepen ???



Wij hebben net een offerte toegekregen voor een 320 m² aan 33 €/m² (excl BTW). Is wel alles inbegrepen : aanbrengen kleurstalen, materiaal, seifert, stellingen, werkuren, indien nodig uitslijpen van voegen en vervangen van bakstenen...
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
normaal is alles inbegrepen

je krijgt een prijs om het te laten voegen, dan moet hier stelling enz in verwerkt zijn dit is zelf voor de aannemer

vandaar dat een prijs via mail moeilijk is



prijs is afhankelijk van hoe hoog de muur is, gemakkelijk stelling te plaatsen enz



waar jij prijs van hebt gekregen is niet enkel voegen maar eigenlijk een renovatie van je muur

dit is ook moeilijk in te schatten via mail omdat je dat moet zien natuurlijk

wordt de muur ook gezandstraald? heb je zelf nog stenen liggen of moet hij die aankopen, opletten voor kleurenverschil



als ik het nog eens lees gaat het hier echt wel om een renovatie

wat me niet zint is dat er staat indien nodig uitslijpen

ofwel slijp je uit ofwel niet, anders krijg je een kleurenpallet

voegsel met de jaren verkleurt altijd wat en dat ga je merken op je muur

alles laten uitslijpen tot op een diepte van minstens 2 cm en alles laten opvoegen, dat raad ik je aan

indien nog vragen dan stel je ze maar
 
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
38
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jan gevelwerker wrote:
waar jij prijs van hebt gekregen is niet enkel voegen maar eigenlijk een renovatie van je muur

dit is ook moeilijk in te schatten via mail omdat je dat moet zien natuurlijk

wordt de muur ook gezandstraald? heb je zelf nog stenen liggen of moet hij die aankopen, opletten voor kleurenverschil



als ik het nog eens lees gaat het hier echt wel om een renovatie

wat me niet zint is dat er staat indien nodig uitslijpen

ofwel slijp je uit ofwel niet, anders krijg je een kleurenpallet

voegsel met de jaren verkleurt altijd wat en dat ga je merken op je muur

alles laten uitslijpen tot op een diepte van minstens 2 cm en alles laten opvoegen, dat raad ik je aan

indien nog vragen dan stel je ze maar



Het gaat hier over een nieuwbouw, dus geen renovatie !



Met "indien nodig uitslijpen" veronderstel ik dat er bedoeld wordt dat er wordt uitgeslepen als de cement niet diep genoeg zit ?

De bakstenen staan in wild verband met af en toe dus kleine stukjes baksteen. Hier en daar (max 10) zou er misschien een baksteen moeten vervangen worden om de verhoudingen beter te laten kloppen (te veel cement). Bakstenen hebben we zelf nog genoeg liggen.
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
dan lijkt mij 33 euro de m² wel veel

maar zoals ik eerder vermelde is dat heel moeilijk om van hieruit te zeggen

normaal kost het voegen alleen een 10-15 euro indien er zakken voegsel gebruikt wordt
 
Lid geworden
25 mrt 2006
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
het voegen alleen?

Dus zonder plaatsing stelling en dergelijke, mogen wij vragen jan, aan welke prijzen jij zit ongeveer? met en zonder plaatsing stelling. ik weet het, alles hangt af van plaatsing stelling en dergelijke.
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
dit is de prijs voor stelling te zetten en te voegen

dus tussen de 10 en 15 euro de m² is uw muur gevoegd
 
Lid geworden
25 mrt 2006
Berichten
31
Waarderingsscore
0
Punten
0
beste jan,



sorry voor nogmaals een vraagje, is dat vol gemeten of zijn de openingen afgetrokken? of tot een bepaalde grote?
 
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Punten
0
geen probleem hoor



dat hangt eigenlijk van voeger tot voeger af denk ik



voor mij is het zo dat ik ramen boven een bepaalde grote maar voor de helft tel of nog grotere ramen voor één vierde



ramen die bvb geen strik of dagkanten hebben om te voegen worden natuurlijk niet aangerekend



maar kleinere ramen of deuren met bvb een gebogen strik dat vraagt meestal meer werk dan dat je gewoon een muur kan voegen dus dit wordt dan gewoon doorgerekend



moest je nog vragen hebben hoor ik het wel
 
Lid geworden
3 feb 2008
Berichten
129
Waarderingsscore
0
Punten
0
ca 196m²

Seifert (Toon/toon)

Moderne woning - geen topgevels



Voeger 1

(aanraden van architect)

->3728.40



Voeger 2

(aanraden van architect en goede kennis)

->3027.84



Voeger 3

(aanraden van vrienden, die op hun beurt dat ook wisten via vrienden)

->2352.72



Heb bij alledrie een goed gevoel qua correctheid en vriendelijkheid.

Eerste valt sowieso af wegens gewoon te duur.



Iemand advies? Wat weet echt niet wat ik van dat prijsverschil moet denken.. :roll:
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Ranter wrote:
ca 196m²

Seifert (Toon/toon)

Moderne woning - geen topgevels



Voeger 1

(aanraden van architect)

->3728.40



Voeger 2

(aanraden van architect en goede kennis)

->3027.84



Voeger 3

(aanraden van vrienden, die op hun beurt dat ook wisten via vrienden)

->2352.72



Heb bij alledrie een goed gevoel qua correctheid en vriendelijkheid.

Eerste valt sowieso af wegens gewoon te duur.



Iemand advies? Wat weet echt niet wat ik van dat prijsverschil moet denken.. :roll:



Wie van de 2 kan het snelst beginnen: dit jaar heb je voor die mannen nog recht op 6% BTW (mits je schijf van 50 000 al niet vol zit)



Als het gevoel / referenties bij beide goed zit: dan kies je de goedkoopste hé.



Prijsverschil: kan veel oorzaken hebben (werken ze met volk, nog veel werk in de planning, lang op zichzelf bezig of niet, ...)
 
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
707
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoewel elke voeger al wel eens een slechte dag heeft, zijn wij zelf huizen gaan bekijken die de voegers al gedaan hadden. Wel huizen met ongeveer dezelfde steen als de onze.

Dat heeft voor ons de doorslag gegeven.
 
Lid geworden
29 okt 2009
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zeer goede beslissing rafvd, referenties is de beste manier om het werk van de voeger te leren kennen.Gebruik ik ook altijd, en de rest is mondreclame.
 
Lid geworden
29 okt 2009
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Sorry Jan, maar er kan niet beweerd worden dat als men een huis laat voegen met eigen gemaakt voegsel, het er na 10 jaar zou uitvallen, en dat het niet het geval zou zijn met SEIFERT of BEAMIX, het zou erg zijn als van al de huizen die ouder zijn dan 10 jaar al de voegen zouden loskomen.ik spreek uit ervaring.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan