• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Kostprijs spanplafond

Lid geworden
24 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
We zijn van plan om onze ganse bovenverdieping te voorzien van spanplafonds.
De oppervlakte is 90 m² en heeft 36 hoeken.
We gaan voor een mat witte afwerking met onzichtbaar profiel.
6% btw aangezien onze woning meer dan 5 jaar oud is.
De eerste offerte die we ontvingen deed ons duizelen: 12.000 euro. Netjes afgerond ...
De tweede offerte die ik vandaag mocht ontvangen:  7390,90 euro. Zelfde afwerking, PVC-plafond, naadloos.
Beiden btw incl.
Het extreme prijsverschil vind ik vreemd.
Langs de ene kant denk ik dat de eerste prijs er zwaar over was, langs de andere kant krijg ik een beetje schrik voor de kwaliteit van het materiaal bij de 2e offerte.

De verkoopsstijl van de eerste deed ook een beetje vreemd aan.
Zijn initiële prijs was maar liefst, hou je vast, 14.000 euro excl. btw.
Maar hij kon ons een mooie korting geven ...

Heeft er iemand ervaring met spanplafonds?
En wat is een realistische prijs?
Alvast bedankt,

Mr. Bouwinfo

Administrator
Lid geworden
7 dec 2016
Waarderingsscore
2
Punten
0
Offertes vergelijken is niet altijd makkelijk. Zorg daarom dat je altijd appelen met appelen vergelijkt. Voor hetzelfde geld is de ene offerte voor een koud plafond en de andere voor een warm... Het verschil tussen een koud & een warm spanplafond is vooral het gebruikte materiaal en hoe je het moet verwerken. We hebben hierover het één en ander samengevat in dit artikel : http://www.bouwinfo.be/.../koud-warm-spanplafond-dit-zijn-de-verschillen

Naar plaatsing toe mag je rekenen op 70 to 90€/m², dus in uw geval zou het ongeveer neerkomen op 90€ * 90m² = 8.100 € max excl. btw... Lijkt veel geld, maar daarna ben je er wel vanaf voor een héél lange tijd.

m0117627

Lid
Lid geworden
25 apr 2012
Waarderingsscore
5
Punten
18
Hier geen ervaring met spanplafonds, dus over prijzen kan ik niet veel zeggen.

Ik zou - indien naast de prijs ook het "gevoel" niet goed zat bij de eerste - vooral eens kijken naar referenties van het tweede bedrijf. Misschien kan je hier de naam van het bedrijf eens laten vallen, mogelijks zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze spanplafondboer.

Zijn er nog offertes aangevraagd?

Lid geworden
24 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de reacties!

De eerste offerte kwam van "Elite" spanplafonds, de tweede van "Interflex".

Ik ben nog wachtende op een derde offerte van "Plameco".

Lid geworden
24 jan 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ondertussen is de derde offerte er (Plameco) en deze zat bijna pal op de offerte van Elite. Net geen € 12.000 wat zwaar boven ons budget is.

Een bezoekje aan de toonzaal van Interflex heeft ons dan overtuigd om, samen met hun meer betaalbare offerte, met hen in zee te gaan.

Lid geworden
22 mei 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
Interflex? En u heeft geen offertes van Barrisol of Extenzo? De 2 meest ervaren bedrijven op de markt?

Lid geworden
30 okt 2013
Waarderingsscore
0
Punten
0
met welke firma heeft u nu samengewerkt ?

bent u tevreden van het resultaat?

Lid geworden
30 mei 2007
Waarderingsscore
1
Punten
3
Ben ook op zoek naar recente of minder recente ervaringen met spanplafonds en de installateurs ervan. 

De prijs is voor mij niet zo van belang, die krijg ik wel via offertes. Maar het is moeilijk kiezen tussen warme en koude plafonds. De leveranciers/websites verdedigen elk hun eigen product. Daarom zou ik graag van klanten/bouwers horen wat ze gekozen hebben en of ze van die keuze intussen tevreden zijn. En uiteraard hoor ik ook graag welke plaatsers OK zijn (of te mijden). 

Lid geworden
8 aug 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
cr26118 zei:
Maar het is moeilijk kiezen tussen warme en koude plafonds. De leveranciers/websites verdedigen elk hun eigen product. Daarom zou ik graag van klanten/bouwers horen wat ze gekozen hebben en of ze van die keuze intussen tevreden zijn. En uiteraard hoor ik ook graag welke plaatsers OK zijn (of te mijden). 

Wij hebben hetzelfde probleem.
Ze prijzen hun eigen methode aan en keuren de andere af. (koud of warm)
Wat moet je dan geloven?

Koud (polyester) zou rapper vuil worden en kan je niet afwassen.
Maar zou dan wel sterker zijn.

Warm (PVC) zou afwasbaar zijn en waterbestendig (minder van belang voor een living / inkom / ...)
Maar zou wel rapper kunnen scheuren rond lichten of hoeken door opwarmen en krimpen bij montage. (maw brozer)

En wat met brandveiligheid? Absorpsie van rook en geuren? ......

Zijn er hier neutrale experts die de voor- en nadelen van beide types kunnen benoemen?

Lid geworden
30 mei 2007
Waarderingsscore
1
Punten
3
Intussen hebben wij spanflafond laten plaatsen. 
We zijn bijzonder tevreden over het resultaat, maar ook over het volledige plaatsingstraject (offerte, opmeting, plaatsing, communicatie en afspraken).  
Het spanplafond was het laatste werk in een volledige badkamer-renovatie.
Van alle leveranciers - vakmannen die we hiervoor aanspraken liep het plaatsen van het spanplafond het vlotst.
En ook achteraf zijn we zeer blij met het resultaat.
We werkten met Helixe (voorheen Extenzo) nadat we aan verschillende bedrijven offerte hadden gevraagd. Uiteindelijk kregen we maar 2 offertes en het was de keuze tussen Helixe en Steijvers.
Die laatste was goedkoper maar leek ons minder betrouwbaar.  
Bovendien leverde Helixe ook totaaloplossing met verlichting inbegrepen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan