• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

kostprijs ramen

Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo!

wij zijn bezig met een ruwe raming van onze verbouwingen. Voor heel wat zaken kunnen we ongeveer inschatten wat ons dat zou kosten maar voor andere zaken zoals voor ramen totaal niet.

Ik las onlangs een artikel waarin stond dat de gemiddelde bouwer (verbouwer) 25 000 euro betaalt voor zijn ramen...ik viel achterover!

Wat hebben jullie voor jullie ramen moeten betalen? En ik weet het: ramen en ramen zijn 2. Wij zouden voor PVC ramen gaan en dit hebben we nodig:

achterzijde: 1 groot schuifraam (lengte achterzijde +/-6m) of zo'n plooiraam (maar dat is iets zeer duurs denk ik, iemand ervaring mee)

dan nog 6 gewone ramen beneden (zie kunnen kippen), een voordeur en achterdeur en boven +/- 5 gewone ramen en 1 groot raam (voor de achterzijde van de woning, opnieuw +/- 6m).



Iemand???

Als iemand trouwens goedkope raamleveranciers kent...geef maar door, mijn broer heeft zijn ramen laten doen door iemand uit antwerpen en slechts 6000 euro moeten betalen maar deze mens heeft zoveel werk dat hij nu de moeite niet meer doet om naar west-vlaanderen te komen ( :cry: )
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
tzal liggen tussen de 0 en 100000€ denk ik. :?



Hoe kunnen we dat nu weten? Dat is als vragen hoeveel kost een auto? ook tussen 0 en 1000000€ of zelfs nog meer. Wil je ferrari of wil je lada...



Lees hier wat rond op het forum en je vindt al wat prijsindicaties.



Mijn ramenboer zei dat je als je wil schatten je 1000€ per gat moet tellen zonder BTW en zijn berekening klopte wel ongeveer...(wie weet stelt hij zijn prijs zo wel op :shock: :twisted: )
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Marjol wrote:
Hallo!

wij zijn bezig met een ruwe raming van onze verbouwingen. Voor heel wat zaken kunnen we ongeveer inschatten wat ons dat zou kosten maar voor andere zaken zoals voor ramen totaal niet.

Ik las onlangs een artikel waarin stond dat de gemiddelde bouwer (verbouwer) 25 000 euro betaalt voor zijn ramen...ik viel achterover!

Wat hebben jullie voor jullie ramen moeten betalen? En ik weet het: ramen en ramen zijn 2. Wij zouden voor PVC ramen gaan en dit hebben we nodig:

achterzijde: 1 groot schuifraam (lengte achterzijde +/-6m) of zo'n plooiraam (maar dat is iets zeer duurs denk ik, iemand ervaring mee)

dan nog 6 gewone ramen beneden (zie kunnen kippen), een voordeur en achterdeur en boven +/- 5 gewone ramen en 1 groot raam (voor de achterzijde van de woning, opnieuw +/- 6m).



Iemand???

Als iemand trouwens goedkope raamleveranciers kent...geef maar door, mijn broer heeft zijn ramen laten doen door iemand uit antwerpen en slechts 6000 euro moeten betalen maar deze mens heeft zoveel werk dat hij nu de moeite niet meer doet om naar west-vlaanderen te komen ( :cry: )
Tja, you get what you pay for een beetje ....

Hoeveel ramen heeft je broer laten steken , waren het veel vaste ramen ? Waren het grote ramen ? Hoelang is dat al geleden.



Zoals Ice al zegt: dit kan je onmogelijk vergelijken. De ene steekt alu ramen, de ander PVC, het type glas dat erin zit verschilt, etc ....



Zowiezo zal je aannemer/schrijnwerker er zijn broek niet aan scheuren. Je moet rekenen dat hij ook de profielen en het glas moet aankopen, hij de ramen moet maken, er kruipen ook nog wat montage-uren etc... in.

Je kan ook niet verwachten dat je schrijnwerker die dingen met verlies gaat verkopen hé.



(Trouwens, wat is een plooiraam ? )
 

KP2

Lid geworden
27 feb 2007
Berichten
132
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze ramen kosten +/- 13000 euro zonder BTW, prijs vastgelegd in februari 2008.



Beneden:

- 1 raam 3,80 op 2,20 (met deuren - geen schuifraam)

- 3 ramen 1,20 op 1,55

- 2 ramen 0,70 op 0,50

- 1 raam 1,50 op 1, 10

- 1 raam 2,40 op 1,10



Boven:

7 ramen 1,20 op 1,40



zolder en garage:

4 ramen 1,05 op 1,10



Alles PVC met houtnerfstructuur gebroken wit - 5 kamers - met onderverdelingen in het glas en met een aantal sier/druiplijsten. Alle ramen zijn draai/klik.
 
Lid geworden
16 jan 2007
Berichten
215
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een raam van 6m in pvc zal je niet lukken.

Wij hebben een raam van 6,80m, de bedoeling was dat dit ook een schuifraam werd met een schuifgedeelte van 3,40m. We zijn op verschillende plaatsen geweest en nergens wilde ze of konden ze het niet maken.



Wij hebben alu moeten nemen omdat we zo een grote venster hebben.



Wij betalen 22.000 (excl btw) voor onze ramen + achterdeur, we hebben ramen van schucco.
 
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
tzal liggen tussen de 0 en 100000€ denk ik. :?



Hoe kunnen we dat nu weten? Dat is als vragen hoeveel kost een auto? ook tussen 0 en 1000000€ of zelfs nog meer. Wil je ferrari of wil je lada...



Lees hier wat rond op het forum en je vindt al wat prijsindicaties.



Mijn ramenboer zei dat je als je wil schatten je 1000€ per gat moet tellen zonder BTW en zijn berekening klopte wel ongeveer...(wie weet stelt hij zijn prijs zo wel op :shock: :twisted: )



net om deze reacties te vermijden had ik dit er zelf ook al bijgezet hé. Ik weet wel dat je dat allemaal niet zo eenvoudigweg kan vergelijken, ik wou gewoon eens van een aantal mensen weten wat ze hebben betaald om me dan een idee te vormen van de gemiddelde prijs
 
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
0
F-B wrote:
Marjol wrote:
Hallo!

wij zijn bezig met een ruwe raming van onze verbouwingen. Voor heel wat zaken kunnen we ongeveer inschatten wat ons dat zou kosten maar voor andere zaken zoals voor ramen totaal niet.

Ik las onlangs een artikel waarin stond dat de gemiddelde bouwer (verbouwer) 25 000 euro betaalt voor zijn ramen...ik viel achterover!

Wat hebben jullie voor jullie ramen moeten betalen? En ik weet het: ramen en ramen zijn 2. Wij zouden voor PVC ramen gaan en dit hebben we nodig:

achterzijde: 1 groot schuifraam (lengte achterzijde +/-6m) of zo'n plooiraam (maar dat is iets zeer duurs denk ik, iemand ervaring mee)

dan nog 6 gewone ramen beneden (zie kunnen kippen), een voordeur en achterdeur en boven +/- 5 gewone ramen en 1 groot raam (voor de achterzijde van de woning, opnieuw +/- 6m).



Iemand???

Als iemand trouwens goedkope raamleveranciers kent...geef maar door, mijn broer heeft zijn ramen laten doen door iemand uit antwerpen en slechts 6000 euro moeten betalen maar deze mens heeft zoveel werk dat hij nu de moeite niet meer doet om naar west-vlaanderen te komen ( :cry: )
Tja, you get what you pay for een beetje ....

Hoeveel ramen heeft je broer laten steken , waren het veel vaste ramen ? Waren het grote ramen ? Hoelang is dat al geleden.



Zoals Ice al zegt: dit kan je onmogelijk vergelijken. De ene steekt alu ramen, de ander PVC, het type glas dat erin zit verschilt, etc ....



Zowiezo zal je aannemer/schrijnwerker er zijn broek niet aan scheuren. Je moet rekenen dat hij ook de profielen en het glas moet aankopen, hij de ramen moet maken, er kruipen ook nog wat montage-uren etc... in.

Je kan ook niet verwachten dat je schrijnwerker die dingen met verlies gaat verkopen hé.



(Trouwens, wat is een plooiraam ? )



een plooiraam is zo een raam die op zijn geheel kan openplooien (nooit gezien op tv?) dat staat op rail en dan plooi je dat op tot tegen de muur en is je achtergevel volledig open (tja, het zal waarschijnlijk niet plooiraam noemen maar bon ja...)
 
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
0
Marjol wrote:
F-B wrote:
Marjol wrote:
Hallo!

wij zijn bezig met een ruwe raming van onze verbouwingen. Voor heel wat zaken kunnen we ongeveer inschatten wat ons dat zou kosten maar voor andere zaken zoals voor ramen totaal niet.

Ik las onlangs een artikel waarin stond dat de gemiddelde bouwer (verbouwer) 25 000 euro betaalt voor zijn ramen...ik viel achterover!

Wat hebben jullie voor jullie ramen moeten betalen? En ik weet het: ramen en ramen zijn 2. Wij zouden voor PVC ramen gaan en dit hebben we nodig:

achterzijde: 1 groot schuifraam (lengte achterzijde +/-6m) of zo'n plooiraam (maar dat is iets zeer duurs denk ik, iemand ervaring mee)

dan nog 6 gewone ramen beneden (zie kunnen kippen), een voordeur en achterdeur en boven +/- 5 gewone ramen en 1 groot raam (voor de achterzijde van de woning, opnieuw +/- 6m).



Iemand???

Als iemand trouwens goedkope raamleveranciers kent...geef maar door, mijn broer heeft zijn ramen laten doen door iemand uit antwerpen en slechts 6000 euro moeten betalen maar deze mens heeft zoveel werk dat hij nu de moeite niet meer doet om naar west-vlaanderen te komen ( :cry: )
Tja, you get what you pay for een beetje ....

Hoeveel ramen heeft je broer laten steken , waren het veel vaste ramen ? Waren het grote ramen ? Hoelang is dat al geleden.



Zoals Ice al zegt: dit kan je onmogelijk vergelijken. De ene steekt alu ramen, de ander PVC, het type glas dat erin zit verschilt, etc ....



Zowiezo zal je aannemer/schrijnwerker er zijn broek niet aan scheuren. Je moet rekenen dat hij ook de profielen en het glas moet aankopen, hij de ramen moet maken, er kruipen ook nog wat montage-uren etc... in.

Je kan ook niet verwachten dat je schrijnwerker die dingen met verlies gaat verkopen hé.



(Trouwens, wat is een plooiraam ? )



een plooiraam is zo een raam die op zijn geheel kan openplooien (nooit gezien op tv?) dat staat op rail en dan plooi je dat op tot tegen de muur en is je achtergevel volledig open (tja, het zal waarschijnlijk niet plooiraam noemen maar bon ja...)



Wordt ook wel eens een vouwdeur genoemd (bekijk het als een aantal panelen die harmonicagewijs open en toe gaan). Prijzen in pvc heb ik geen idee van, wij gaan voor hout (moabi).

Voor een opening van bijna 6 meter kost deze bijna 6000 euro dus denk erover na waarvoor je die gaat nodig hebben. Wij vinden het mooi ( je kan dezelfde uitstraling geven aan je deurpanelen als aan de vaste aangrenzende panelen, met een schuifraam gaat dat niet) en de supergrote opening is enorm handig bij een tuinfeestje, of in de zomer als het buiten lekker warm is, enz...

Van dit geheel kan je ook gerust één enkel paneel als deur gebruiken.
 
Lid geworden
20 apr 2008
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
0
ons offerte was 23000euro ALU profiel CS77 Reynaers



voor + achterdeur

vast raam 3200mm/600mm

2 hoekramen onder dak

vast raam 2400mm/5100mm

schuifraam 5150mm/2200mm

2 dubbel opendraaiende kipramen 1700mm/1100mm

openvallend raam 1200mm/700mm

dubbel opendraaiend kipraam 1800mm/2200mm

vast raam 1000mm/2200mm

draai kipraam 1000mm/2200mm

incl. vliegenramen en zelfreinigend glas (en verluchtingsroosters invisivent waar nodig van Renson)
 
Lid geworden
18 okt 2008
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
0
misschien heel stomme vraag maar zijn die offerte met plaatsen inbegrepen :?: :oops:
 
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
0
christje wrote:
misschien heel stomme vraag maar zijn die offerte met plaatsen inbegrepen :?: :oops:



Moet je inderdaad wel eens de kleine letterkes voor lezen.

Ons bijna laten vangen aan een redelijke prijs, achteraf moest er nog plaatsingskosten bijgeteld worden. Onregelmatigheden zoals hier en daar wat bijstellen waren ook niet inbegrepen.

Scheelt veel...
 
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
675
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
tzal liggen tussen de 0 en 100000€ denk ik.

Waar vind jij nieuwe ramen voor 0 euro?



Marjol wrote:
een plooiraam is zo een raam die op zijn geheel kan openplooien (nooit gezien op tv?) dat staat op rail en dan plooi je dat op tot tegen de muur en is je achtergevel volledig open (tja, het zal waarschijnlijk niet plooiraam noemen maar bon ja...)

Ik dacht dat zo'n constructie nogal duur uitviel.
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Zeer variërend letterlijk van € 9.000 tot € 30.000. Beide inclusief levering en plaatsing.



Dit was mijn offerteaanvraag:

Kozijnen afmetingen 2100 x 3600 mm (inclusief 2 openslaande deuren) 5x

Draai-kipramen, 1500 x 1200 mm (H x B) 6x

Ramen vast, 1500 x 1200 mm (H x B) 4x



Alle ramen moeten worden uitgevoerd met HR++ glas en hang en sluitwerk. Graag zo groot mogelijk glasoppervlakte bij de openslaande deuren.
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Vandaag ontvangen de aanbieding van Belisol:



Naar aanleiding van Uw aanvraag hebben wij het genoegen u de inlichtingen en de prijs over te maken

voor de plaatsing van ramen en deuren uitgevoerd in HOUT.

Om te voldoen aan Uw wensen gebruiken wij een systeem dat volgende eigenschappen vertoont :

- hout: zie bijzonderheden

- houtsektie 68 x 82 mm

- dubbele dichting

- inbraakwerende sluitnokken op de opendraaiende delen

- keuze profiel : klassiek

m o d e r n

- glasdikte : zie bijzonderheden

Bijzonderheden :

NIEUWBOUW

HOUT AFRORMOSIA TRANSPARANT GEDRENKT

TYPE PROFIEL: MODERN

SUPERISOLEREND GLAS: DIKTE 5/15/4 EN KW=1.1

- Opmeting en studie

- Leveren en plaatsen

- Siliconage: dorpels

Variantes (exclusief Btw):

= Uitvoering in hout afrormosia, volledig afgelakt in een stand. kleur naar keuze: + € 1.290,-

= Uitvoering post 1 met dubbele deur ipv dubbel draairaam per stuk: + € 1.120,-

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prijs exclusief B.T.W. : 11.550,00 EURO

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dit was de duurste:



Na aanleiding van de door ons telefonisch onderhoud en de opgegeven indelingen en maatvoering,

kunnen wij u de volgende aanbieding doen toekomen, waarvan u hieronder een uitgebreide omschrijving vindt.





Betreft:



Het leveren en plaatsen van Meranti Hardhouten kozijnen

Profielen:



Gegarandeerde kwaliteit en nazorg

Het systeem P2000 is het nieuwe profielsysteem

van Profel in hout. Profel staat borg voor het uitgekiende

concept en de kwaliteit van haar product.

Het Profel-raam wordt steeds beschermd

door een ecologisch verantwoorde dubbele drenking

op waterbasis. Het Profel P2000-systeem is

verkrijgbaar in twee fraaie uitvoeringen, namelijk

klassiek en modern.

Kwaliteiten:

1. Een goede geluids-, warmte-, en koude isolatie door het

gebruik van 2 aparte dichtingen.

2. Onderhoudsvriendelijk door een minimum aan groeven.

3. Onzichtbare, rechtstreekse afwatering in een esthetische

sleuf, uitlopend aan beide zijden van het raam.

4. Waterneus ingefreesd tot in de vertikale stijl.

5. Doorsnede van het profiel 68 mm x 82 mm.

6. Onzichtbare bevestigingen van de glaslatten.





Hang en sluitwerk:



De meeste inbraken (ongeveer 90%) worden gepleegd door “gelegenheidsinbrekers”.

Een gelegenheidsinbreker werkt met klein materiaal: een tang, een bandenlichter of een schroevendraaier. Hij gaat niet georganiseerd te werk, maar wordt actief als hij een pand ziet waar vermoedelijk wat te halen is. Vervolgens wil hij maar een ding: snel zijn slag slaan.

Ongezien naar binnen, gauw wat pakken en vlug weer weg.

Aan goede verlichting, goed zicht, stevig hang- en sluitwerk en degelijke ramen en deuren heeft hij een gloeiende hekel.



Houdt ongewenste gasten buiten. Op alle door ons geleverde ramen en deuren wordt eerste klas hang- en sluitwerk gemonteerd, volgens Nederlandse normen. Nu kunt u met een gerust hart de deur achter u dicht doen.







Kleur:



De profielen aan de buitenzijde zullen worden voorzien van de kleur n.n.t.b..

De draaiende delen (ook wel vleugels genoemd) in de kleur n.n.t.b.

De binnenzijde is voorzien van de kleur n.n.t.b.





Glas:



De elementen worden beglaasd met HR++ glas Kw 1.0 spouw van 16 MM!, voorzien van KOMO-keur

Het glas zal door ons worden aangeleverd en worden geplaatst.



Condens op de ruit van een auto is een normaal verschijnsel. Condens op de buitenzijde van een ruit in een woning of gebouw wordt niet als vanzelfsprekend ervaren, omdat we er sinds de invoering van dubbelglas aan gewend zijn dat het glas in woningen zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde droog blijft. Door de gegeven isolatie van gewoon dubbelglas zal de temperatuur van de binnenruit meestal hoog genoeg zijn om condensatie op de binnenzijde te voorkomen. De oppervlaktetemperatuur van de buitenste ruit van gewoon dubbelglas blijft in de winter ondanks de isolerende werking toch nog hoger dan de condensatietemperatuur.

Naarmate beglazing met een betere isolerende kwaliteit (HR+ en HR++ glas) toegepast wordt, wordt de kans op condensatie aan de binnenzijde geringer doch aan de buitenzijde neemt de kans op condensatie toe doordat de temperatuur van de buitenruit in bepaalde (weers-) omstandigheden tot onder het dauwpunt daalt.

Let wel op indien u kunststof profielen heeft kan het zijn, indien de ruit grote afmetingen heeft > 3m2 deze ruit automatisch naar HR+ gaat i.p.v. HR++.

Dit heeft te maken met het feit dat de ruit dikker gaat worden bijvoorbeeld 8mm i.p.v. 5mm de spouw wordt dan 12 mm i.p.v. 15mm, anders kan de ruit niet meer op het profiel.

Voordelen om zaken te doen met Royal Windows Benelux

Royal Windows Benelux is een onderdeel van Lausanne Invest BVBA, sinds 1980, dus al ruim 28 jaar actief als onderneming.

Royal Windows Benelux is dan ook een solide en schitterde organisatie die al meer dan 28 jaar, haar klanten met raad en daad bijstaat, Royal Windows Benelux probeert zich in deze harde markt te onderscheiden, door juist de klant centraal te plaatsen in het totale traject en vooral te luisteren.

Volgende items maken Royal Windows Benelux toonaangevend in zijn sector:

o persoonlijke studie per project afgestemd op elk budget

o correct advies i.v.m. kleuren en beglazing

o stipte leveringstermijnen

o Makkelijk bereikbare showroom

o Eigen serviceafdeling, slechts 1 telefoontje, of mail verwijderd

o - eigen leverings- en montagedienst voor nieuwbouw en renovatie (incl. uitbreken en afvoeren van oude ramen)

o volledige binnenafwerking met topproducten

o Ervaring in grote projecten ( Hotels, Bejaardenhuizen, flatgebouwen)

o jarenlange ervaring van een geregistreerde onderneming in Europa

o 10 jaar schriftelijke garantie

o KOMO keur

o Diverse Europese keurmerken

o garantie in service, ook voor de toekomst









Omschrijving elementen:



Maatvoering en aantal elementen die Royal Windows Benelux bij u heeft gemeten.

De definitieve maatvoering en schetsen van uw nieuwe kozijnen worden door onze bouwkundige bij u ter plaatse gemaakt en overlegd.



Kozijnwerk



Element A : openslaande tuindeuren met aan de zijkanten vaste ramen ( vol glas ) 5 x

Element B : draaikiepramen 6x

Element C : vast raam 4 x







Maten



- Element A 3600 mm br x 2100 mm hoog

- Element B 1200 mm br x 1500 mm hoog

- Element C 1200 mm br x 1500 mm hoog







Prijs is inclusief

1. Slopen en het afvoeren van de materialen

2. Montage

3. HR++ glas beslag ( Beslag SKG 2)

4. Beslag ( Beslag SKG 2)

5. Afmontage buitenkant



Totaalprijs € 29.500,- inclusief BTW



Betaling:

2 termijnen



40% na inmeting

60% op de eerste dag van de montage





Levertijd:



Het vaststellen van de levertijd van de kozijnen zal in onderling overleg plaatsvinden.

De levertijd ligt echter minimaal 10 a 12 weken na ontvangst in acceptatie door Royal Windows Benelux ( betaling eerste termijn) en door de opdrachtgever een goedgekeurde definitieve inmeetbon tekeningen met handtekening.

De levertijd van de kozijnen is mede afhankelijk van de levertijden van de toeleveringen. Daarom moet bij projecten met geluidswerende voorzieningen en/of speciale glassoorten rekening worden gehouden met langere wachttijden.
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
De goedkoopste:



Hierbij bieden wij U een offerte voor het door U opgevraagde,

waarvan de kozijnen met de afmeting 2100x3600 5 kozijnen worden met 2 deuren en links en rechts 2 vaste zijlichten.



Prijs incl levering in Kinrooi belgie € 6285,- excl btw.



Hopende U hierbij een passende aanbieding te hebben gedaan verblijf ik,
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan