Kostprijs inrichten medische praktijk

gibouwer

Nieuw Lid
Lid geworden
27 sep 2014
Waarderingsscore
0
Punten
6
Geachte,

In afwachting en als voorbereiding van concrete offertes en een financieel plan heb ik de volgende vraag.

Stel men wil een dokterspraktijk (CASCO nieuwbouw) afwerken (elektr, san, vent, ...) + volledig inrichten (interieur): wachtzaal, receptie, 3 behandelkamers, voorraadkamer, bureau, toiletten, kleine keuken.  Er zijn momenteel nog geen tussenmuren tenzij voor wc en keuken. Totaal 129 m2 inclusief muren. 

In welke orde van bedrag (richtprijs) moet ik dan denken als ik een goede tot zeer goede afwerking wens?
Het gaat dus over de afwerking + inrichting tezamen.
(uiteraard zonder technische apparaten)

Graag vermelden of uw schatting inclusief of exclusief BTW is.

Alvast bedankt

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0

Allé ...  ik zal er eens iets opplakken ...

500 euro/m²  + BTW ...

Je wenst een hoge afwerking ? ... maar de aard van de ruimtes doet mij eerder denken dat dit vrij "goedkoop" kan ...

Ik zie immers geen trappen , badkamers , keukens met toestellen , sierhaarden , ... ruimtes met vele verlichtingskringen ...

Met een mooie gepleisterde muur in combinatie met wat schilderwerk , een deftige verlichting en een aantal "maatkasten" ben je al een heel eind denk ik ...

k.b.

gibouwer

Nieuw Lid
Lid geworden
27 sep 2014
Waarderingsscore
0
Punten
6
Bedankt voor uw antwoord.
Dat lijkt me wel redelijk goedkoop.
Te goedkoop naar mijn gedacht.

De bouwfirma vraagt 413 euro per vierkante meter voor de gewone afwerking. We gaan dit wel niet door hen laten doen.
Wij willen de afwerking + inrichting laten doen door een professionele firma zoals:

http://www.intermedics.be/
http://www.dillen.be/referenties/vrije-beroepen

Uw schatting lijkt me toch niet echt realistisch.
Wij zouden het graag inrichten met een klein aantal design aspecten zodat het er toch professioneel en nieuw uitziet. Het is niet de bedoeling er gewoon wat kasten en stoelen in te stoppen. De prijs van simpele kasten valt gemakkelijk uit te rekenen, maar dat was eigenlijk niet echt de vraag...

Enig idee hoeveel zo een inrichting echt kost?

Dako

Lid
Lid geworden
10 jan 2010
Waarderingsscore
6
Punten
18
Oorspronkelijk bericht geplaatst door gibouwer

We gaan dit wel niet door hen laten doen.
Wij willen de afwerking + inrichting laten doen door een professionele firma zoals:

http://www.intermedics.be/
http://www.dillen.be/referenties/vrije-beroepen

Wel een belangrijp detail dat je geeft e. Mijn eerste idee was 1000@/m² excl BTW, en denk dat dat wel in de buurt zal komen. Mijn "schatting" per ruimte.

Wachtkamer zal redelijk goedkoop kunnen, is eigenlijk lege ruimte met wat stoelen, ik zou rekenen op 5k  gyproc/schilderen/vloer/verlichting/electriceit...(excl stoelen)

Onthaal zal al wat meer zijn, zal waarschijnlijk bureau+kasten (klassement) op maat moeten komen/... Reken hier ook 5k voor muren/vloer/schilderen/verlichting/electriciteit/... en iets richting 10k voor bureau/onthaal met kastenwand achteraan op maat.

Voorraadkamer, geen idee of deze speciale "eisen" moet hebben qua veiligheid/straling/... en afwerking kan/mag ook basic zijn denk ik, 2-3k.

Bureau: 6-7k. Idem als wachtkamer/receptie, maar hier kan je, volgens mij wel "standaard" meubilair voorzien, mooie bureau en staankasten voor 2-3k...

Toiletten schat ik ook op 5k, kleinere ruimte, qua structuur 2-3k, maar toiletten/ handenwasser/... gaat ook snel naar 2-3k gaan.

Keuken 7-8k. Structuur/verlichting/electriciteit/... 3-4k, en ook nog eens 3-4k voor een basic keukentje à la Ikea.

Grootste blok zullen volgens mij de 3 behandelingskamers worden. Ik denk dat je ook hier mag rekenen op 5k voor de  basis van elk van de lokalen, en afhankelijk van wat je wil/nodig is toch 15-20k voor volledige inrichting op maat per lokaal.

Vooral deze laatste zullen doortellen, maar als je bovenstaande opteld zit je al aan 120k.

Wel geraamd in de veronderstelling dat het echt casco is (betonplaat/blote welfsels), je alles laat doen, en dat je alles samen laat doen. 

gibouwer

Nieuw Lid
Lid geworden
27 sep 2014
Waarderingsscore
0
Punten
6
Bedankt.

Het is inderdaad zuiver CASCO.
Bedankt voor uw inschattingen.

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0

Bij dergelijke firma's zal je zeker je budget kunnen besteden ... dat is hun "cultuur" ...

Het is verder net zoals in de SOD wereld ... wil je alles aan zo een "turn key" uitvoerder geven dan krijg je een pak kleine zelfstandigers over de vloer wiens kostprijs je x3 wordt doorgerekend ...

Het is aan TS om te kiezen welke kasten hij wil ...

Van :

- proper maatwerk van een lokale schrijnwerker in melamine ...

Over ;

Alles in volkern ...

Tot :

Alles in bvb "medische kunststof" 

http://www.kerrock.be/domaines-d-application/medicinelaboratoires#mindtag_medicina

Best een speelhoekje voorzien voor de kids ...   daar hebben de ouders meer aan dan aan al die "design toeters " ...

k.b.

Bovenaan