• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Kostprijs gevelplinten maal vier via aannemer

chris81

Nieuw Lid
Lid geworden
20 jan 2014
Waarderingsscore
21
Punten
8
Ik heb onlangs 2 offertes laten maken voor het bezetten van mijn woning met crepi. Eén van de 2 aannemers kon ook gevelplinten voorzien en plaatsen (andere beperkte zich enkel en alleen tot crepi).

Voor het plaatsen van 50 lopende meter plinten in arduin (2 cm dik, 30 cm hoog), met daarachter 4 cm isolatie kwam de kostprijs op 6.300 euro excl. BTW. Alhoewel niet op de offerte expliciet vernoemd verzekerde de aannemer dat hij echte arduin gebruikte en geen Chinese blauwe steen. Ik weet niet of hij Belgische of Ierse arduin bedoelde

Ik ben dit weekend naar een importeur/steenkapper geweest waar men voor dezelfde plinten (Ierse arduin) 1.300 euro excl. BTW vroeg. Ondanks het feit dat de aannemer buiten het materiaal nog extra kosten heeft (verplaatsing, isolatie, kleefmateriaal, uren ...) vind ik zijn prijs precies overdreven. Klopt mijn gevoel, of is deze 6.300 euro toch ergens te verantwoorden ?

Alvast bedankt!

chris81;1902686 wrote:
Ik heb onlangs 2 offertes laten maken voor het bezetten van mijn woning met crepi. Eén van de 2 aannemers kon ook gevelplinten voorzien en plaatsen (andere beperkte zich enkel en alleen tot crepi).

Voor het plaatsen van 50 lopende meter plinten in arduin (2 cm dik, 30 cm hoog), met daarachter 4 cm isolatie kwam de kostprijs op 6.300 euro excl. BTW. Alhoewel niet op de offerte expliciet vernoemd verzekerde de aannemer dat hij echte arduin gebruikte en geen Chinese blauwe steen. Ik weet niet of hij Belgische of Ierse arduin bedoelde

Ik ben dit weekend naar een importeur/steenkapper geweest waar men voor dezelfde plinten (Ierse arduin) 1.300 euro excl. BTW vroeg. Ondanks het feit dat de aannemer buiten het materiaal nog extra kosten heeft (verplaatsing, isolatie, kleefmateriaal, uren ...) vind ik zijn prijs precies overdreven. Klopt mijn gevoel, of is deze 6.300 euro toch ergens te verantwoorden ?

Alvast bedankt!

Hoewel het mij ook precies veel lijkt moet je toch ook nog met volgende rekening houden bovenop wat je zelf al aanhaalde: snijafval, garantie op zijn werken, kwaliteit van de werken (lees: je kan op je beide oren blijven slapen), ...

Ik ben zelf van de mening: goedkoop gesteld zijn en achteraf met de gebakken peren zitten als er iets misloopt is ook niet plezant. Waarmee ik niet wil zeggen dat duurder garantie op succes is. Maar als duurder samengaat met iemand die ik ken t.o.v goedkoper bij een wildvreemde, dan weet ik het wel.

chris81;1902686 wrote:

Alvast bedankt!

Soit, zie dat je al zeker bent van de soort arduin, ierse is iets grijzer als belgische dacht ik.

Voor de rest, veel hangt ook af van waar hij zijn materiaal laat komen.

Ik heb voor mijn granieten trappen ook veel prijzen aangehoord ... gaande van 6600 euro geplaatst tot 6000 euro voor enkel het materiaal en zelf nog te plaatsen.

Bij materialen zoals natuursteen gebeurt het wel vaker dat de prijs maal 3 of maal 4 gedaan wordt...

Ander voorbeeld: De prijs van een geplaatste m3 beton (voor balken en sloffen) zal ook vele malen hoger liggen als wat jij in de betoncentrale voor die m3 moet betalen.

Als je moest weten wat je eten in het restaurant kost en wat jij er voor moet betalen...dan zou je ook mss staan kijken.

Zoals eerder al aangegeven zitten hier allerlei zaken in verrekend. Vb. Stel dat er een plint beschadigd is tijdens transport (wat niet ondenkbaar is) dan is die kost ook voor de aannemer want de klant betaalt pas als alles in orde is en geplaatst is (wat niet meer dan normaal is)

De aannemer vertelde me ondertussen dat hij ong. 180 euro per m² betaalde waar hij zijn plinten haalt (wel gegarandeerd goeie kwaliteit). Dit, samen met de andere punten aangehaald op deze pagina, verklaren de hogere prijs.

Hij vindt het geen probleem dat ik de plinten zelf koopt en hij ze plaatst. Chique ! Wel nog even afwachten wat het mij exact opbrengt :)

De werkuren ook niet vergeten. Bij mij ook ongeveer 50 lopende m, zijn ze een week met 2 man bezig geweest. De weersomstandigheden waren toen wel niet ideaal (plinten zijn vast gezet met chemisch verankerde pinnen, en het was eigenlijk een beetje te koud daarvoor)

Voor zij die het interesseren. Heb ondertussen 3 offertes gekregen voor het aanbrengen van een arduinen gevelplint (2cm dik, 30 cm hoog) met daarachter 7 cm isolatie. Bij alle drie lag de prijs rond de 6.600 euro voor ongeveer 50m plint (plaatsing inclusief). Dwz dat men gemiddeld 132 euro de lopende meter mag rekenen voor zulke zaken.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan