• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kostprijs dakwerken

Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij gaan binnenkort renoveren en zijn bezig met het opvragen van heel wat offertes, maar het ziet er niet naar uit dat we voor het bouwverlof zicht zullen hebben op de kosten van de dakwerken.
Ik zou toch graag een idee hebben of de prijs die wij in ons hoofd hebben correct is.
Het gaat om een hellend dak, de constructie zelf is nog in orde.
We willen nieuwe pannen laten leggen, een onderdak laten plaatsen en isoleren.
Daarnaast mogen de goten vernieuwd worden.
Wij hielden zelf rekening met een kostprijs van 250 euro per m².
Voor een dak van 50 m² komt zou dit op 12.500 euro komen.

Iemand een idee of dit realistisch is?
 
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
1
Beste Badger,

Ik heb voor gelijke renovatie een offerte nagevraagd.
Het houdt volgende werken in:
- Afbraakwerken: verwijderen bestaande pannen en panlatten,
- Leveren en plaatsen van isolatie: Unilin Efisarking 12cm (R 5,00m²K/w),
- Plaatsen onderdakfolie (tyvek typrotec) en stoflatten,
- Plaatsen van panlatten,
- Plaatsen van pannen,
- Plaatsen van geventileerde ondernok en nokpan,
- Plaatsen van gevelpannen,
- Plaatsen van lood rondom schouw,
- Bakgoot uittimmeren en bekleden met rockpanel en plaatsen van zink in bakgoot.

Kostprijs: 31.640 euro voor 82 m² dakoppervlakte. Wat op 385 euro/m² uitkomt.
 

Rakward

Nieuw Lid
Lid geworden
3 dec 2013
Berichten
98
Waarderingsscore
7
Punten
8
Ik kwam voor het plaatsen van een sarking dak aan ong 180€/m² (gemiddeld op basis van 3 offertes). 25000€ voor 140m² met volgende werken:

- Afnemen oude asbest leien

- Afbreken oude bakgoot

- 12cm Isolatie platen leggen 

- Onderdak

- Nieuwe tengels + panlatten

- Pannen 993 pottelberg

- Dakgoot

- Loodwerken

Wij hebben 2 schouwen, 3 dakkapellen, 2 kielgoten en een noordboom, dat maakte alles wat duurder zeiden ze, als ik de prijzen zie die jullie hebben gekregen ist ferm goedkoop precies. Ik ben er gewoon zelf aan begonnen, nu kan ik dikkere isolatie leggen, leien ipv pannen, en nog veel goedkoper. Anders zou ik over €30 000 kwijt zijn.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
hier dak van ongeveer 55m² pannen eraf, onderdak plaatsen, 3 velux-ramen, pannen 993 pottelberg

vernieuwen bakgoten met afwerking Eternit Sidings.

2 platte daken van 16m² vernieuwen, opstand en isolatie.

1 plat dak maken, met 3wandige koepel van velux, ook hier isolatie en afwerking eternit sidings .

Isolatie van pannendak heb ik zelf gedaan.

totaal ongeveer een 25k
 
Lid geworden
21 apr 2016
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
In Nederland en meer en meer ook in België worden renovaties gedaan met prefab dakelementen (voorzien van vlasisolatie als gezonder alternatief voor rockwol) . Kijk maar eens naar www.isovlas.nl

zeer snel en goedkoop.  http://www.isovlas.nl/youtube/

 
 
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor de antwoorden. Nog maar eens een voorbeeld dat meerdere offertes vragen loont precies, de prijzen liggen nogal uiteen...
 
Lid geworden
29 okt 2012
Berichten
904
Waarderingsscore
2
Punten
0
Voor jouw relatief klein dak zal het vooral afhangen wat de "opstartkost" of vaste kost is die de dakwerker er in voorziet. Het duurt bij wijze van spreken bijna even lang om alles klaar te zetten en het materiaal op de werf te krijgen als het vervangen van de dakdekking zelf.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
andere factoren tellen ook mee

hoe goed bereikbaar is plaats

File elke dag  of vlot verkeer

Eenrichtingsstraat centrum grootstad zonder parkeerplaats en werken aan een rijhuis of rustige doodlopende straat en een open bebouwing.

Dak goed bereikbaar, of heel wat gedoe met hoeken en kanten , of dak boven glazen veranda....

OOk die factoren wegen door in de prijs.

 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan