• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kostprijs afvalcontainer

Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
236
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zou graag een container willen huren om al het bouwpuin, plastic, kortom alles van de bouw in te kunnen kieperen.
Kan men dat huren , een container waar alles qua bouwafval in mag?
En wat kost zo iets?
Iemand een idee?
 

JVH

Lid
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
942
Waarderingsscore
0
Punten
16
Dat kost alleszins pakken meer dan als je alles apart zou houden. Alle dingen die je naar het containerpark kan brengen zou ik apart houden (plastics, metalen, glas) Voor hout vind je ook altijd wel iemand die dat wil komen halen voor niks (om te stoken) en dan een container voor alle steenafval. (10 kuub 175 euro of zo)



Zou me niks verbazen als een container "voor alles" gemakkelijk 400 euro kost voor 10 kuub
 
Lid geworden
8 feb 2010
Berichten
253
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij ons aan de maaskant mag je tellen



bouwpuin : 110 euro lage container , ik denk 12m³

grofvuil : 550 euro hoge container , ik denk 25m³
 
Lid geworden
7 mei 2009
Berichten
441
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb ooit zo'n container van 30m³ gehuurd om een huis leeg te halen.

Plaatsingskost: 55

Huur per dag: 3

Verwerking afval: 175/ton

+ transportkost, afhankelijk van de afstand.

+ 21% BTW
 
Lid geworden
15 mrt 2007
Berichten
399
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zoals hierboven reeds is aangehaald is het belangrijk om je afval zo veel mogelijk gescheiden bij te houden.



Alles onder elkaar gemengd dat wordt door containerbedrijven aanzien als stort en dan val de direct in de duurste prijzen (500-700Euro) omdat ze dan zelf alles nog moeten gaan uitsorteren alvorens ze het zelf gescheiden kunnen afvoeren/verwerken.
 
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
148
Waarderingsscore
0
Punten
0
bij ons 350 euro excl btw voor 12 m³ gemengd bouwafval, mocht een week blijven staan.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Carbonblack wrote:
Ik zou graag een container willen huren om al het bouwpuin , plastic , kortom alles van de bouw in te kunnen kieperen.

Kan men dat huren , een container waar alles qua bouwafval in mag?

En wat kost zo iets ?



Iemand een idee?



doe dat niet, sorteren

en containerpark is nog meestal gratis



stenen kost bijna niets in container, roofing zal ongeveer duurste zijn, maar als je 20 m² roofing tussen stenen gooit betaal je alles aan duurste tarief
 
Lid geworden
20 dec 2010
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een juist prijs weet ik niet meer. Toen wij enkele jaren geleden een container huurden bij de verbouwing van onze industriële serre, hebben we ons eerst geïnformeerd over welke types van container we nodig hebben en mogen gebruiken. Hier vonden wij alleszins meer info over de containers voor bedrijfsafval. Veel succes!
 

koebeest

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
1.457
Waarderingsscore
66
Punten
48
Voorbeeld van een prijs



Plaatsen en afhalen container : 100 Euro

Lading afval wordt gewogen en verrekend à 155 Euro /ton
 

Dako

Actief Lid
Lid geworden
10 jan 2010
Berichten
633
Waarderingsscore
27
Punten
28
Een aantal firma's rekenen gemengd afval inderdaad per container af aan 150-200€/ton(hierin mag meestal bijna alles, o.a. roofing,...). Andere hanteren een "betaalbaarder" tarief van 350-500-...voor gemengd bouwafval (hier zijn meestal wel beperkingen wat er in mag(o.a. geen roofing))



Bel even een aantal containerfirma's in je buurt, zeg wat er exact in de container moet en dan kan je de prijzen vergelijken.



Ik heb het als volgt gedaan bij mijn verbouwing:



Zoveel mogelijk alles onmiddelijk gescheiden houden

-roofing/isolatie: containerpark (Paar €)

-metaal: komen ze gratis(of zelf met bijkomende betaling) ophalen, of doe dit zelf naar locale schroothandel(brengt nog geld op)

-plastic/papier/karton/glas: containerpark (gratis)

-Steenpuin/betonpuin/zand(ongeveer 60 ton):Alles appart op hopen aan straatkant, loonwerker gevraagd(in zijn rustige periode) en die heeft alles appart naar locale breekinstallatie/grondwerker gebracht (opgeladen met kraan+vervoer met tractor/kar) Prijs: 350€(excl) loonwerker+2-4€/ton steenpuin en zand(weet het niet meer juist) (betonpuin was gratis, dit kan breekinstallatie zelf duurder verkopen). Was klein dagje werk en alles in containers zou het dubbele hebben gekost

-hout: iemand komen vragen of hij dit mocht hebben=>heeft alles verzaagd en meegenomen

-Yton/gips/oude gyproc (7 ton): vond ik wat veel om met de aanhangwagen naar conainterpark te doen en mag ook niet bij het steenpuin. Hiervoor container "gemengd bouwafval" laten komen(container wel verder gevuld met ander bouwafval tot hij vol was): 350€ (excl)



Container van :http://www.containersmaes.be/

Beste tevreden van prijs/service. Prijzen staan ook vermeld op hun site
 
Lid geworden
30 jan 2012
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hervé-HSB;1455935 wrote:
bij ons aan de maaskant mag je tellen



bouwpuin : 110 euro lage container , ik denk 12m³

grofvuil : 550 euro hoge container , ik denk 25m³



110 euro voor container van 12kuub??? Dat is gratis!!
 

de ware

Lid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
848
Waarderingsscore
1
Punten
18
Carbonblack;1455776 wrote:
Ik zou graag een container willen huren om al het bouwpuin , plastic , kortom alles van de bouw in te kunnen kieperen.

Kan men dat huren , een container waar alles qua bouwafval in mag?

En wat kost zo iets ?



Iemand een idee?



Uw kinderen en kleinkinderen zullen u dankbaar zijn...:rolleyes:
 

Enk

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 mrt 2011
Berichten
9.421
Waarderingsscore
405
Punten
83
En als ge nog ergens asbest golfplaten of leien hebt af te breken, smijt dat vooral niet in ne container bij al de rest of je bent geruïneerd...



Beter alles sorteren en apart (laten) afvoeren.



Wij hebben dat ook zo gedaan, valt nog goed mee om te doen hoor. Eens woning volledig gestript, manitou ertegen en steenpuin opscheppen (hier en daar nog een houten balkje eruit vissen welke gebruikt was als latei)
 
Lid geworden
1 jul 2009
Berichten
200
Waarderingsscore
1
Punten
0
ik heb 300€ betaald incl BTW voor lage container voor steenpuin (heeft week en half bij mij gestaan). Toen ik 110€ las voor zo'n type voel ik me hier wel serieus bedrogen.
 
Lid geworden
31 mei 2011
Berichten
126
Waarderingsscore
0
Punten
0
Containers zijn schandalig duur eigenlijk....

Wij sorteren alles (tot het extreme mss) in onze vernieuwbouw!
  1. hout: kapotzagen en in de stoof (10 x geschilderd hout = grof vuil). Of hergebruiken!
  2. gipsplaten: remork naart stort (gelukkig nog niet per kg, maar 6 euro per remork)
  3. steenpuin: grote berg in de tuin. Plaatselijke wegenbouwer zoeken en vragen of je het daar kan afgeven. Kostte ons 3 euro per ton! Met een tractor met kleine kipkar, veel handen, veel kruiwagens en vooral veel zweet hebben we zo alles tot hiertoe afgevoerd.
  4. Metaal en koper: brengt best veel op bij de ijzerhandelaar. (zelfs krommen nagels enzo komen hier allemaal bij.
  5. Steen: bakstenen, allemaal gekuist (nu al 7-duizend).
  6. Plastiek: in grote zakken en naart stort
  7. En dan hou je nog een beetje restafval over: heel veel kapotte handschoenen :D, stukjes isolatieplaat etc.
Voorlopig hebben we winst op ons afval! De stenen gaan we opnieuw gebruiken. De overschot proberen we te verkopen.


Ik denk dus niet dat ik een container ga huren... Kost veel te veel!

Voor alle afbraakwerken voorziet onze architect minstens een kost van 5000 euro.... Mooi uitgespaard dunkt me!
 
Lid geworden
1 jul 2009
Berichten
200
Waarderingsscore
1
Punten
0
kost wel veel maar je bent er ineens vanaf.



Ik zag mijn berg(en) altijd maar groter en groter worden. mijn grondwerker moest komen dit weekend en zag dat ik nog een berg houtafval had.Hij heeft dat zo vriendelijk zelf weggebracht, meerdere keren zelfs. 1 dag en gans mijn hof is proper (alle betonafval, houtafval, stronken van 1meter breed zelfs). Was in totaal 200€, weggebracht en betaald aan recyclage firma. Had ik het geweten had ik die aparte container niet laten komen.. Maar goed na de feiten ...



Als ik dat allemaal met mijn klein remorque naar containerpark ging moeten voeren (1keer per dag max en dan nog betalen 5€ per keer, ik was er in 3 maand nog niet vanaf denk ik plus al de tijd dat je daar verliest met aanschuiven , mensen die denken dat ze met een camion ginds aan het rijden en gans de boel blokkeren, op zaterdag zie je daar soms wat gebeuren..)
 
Lid geworden
11 jun 2012
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
In Nederland bestel ik altijd via afvalcontainernodig.nl of containernederland.nl (ik weet niet of die ook in België leveren)



De prijzen daar liggen voor bouwafval op ongeveer 280 euro voor 10m3 voor 4 weken huur (incl plaatsen ophalen en verwerking van het afval), de goedkoopste ligt op 139 euro voor een 2,5m3.



Misschien dat jullie er wat aan hebben!
 
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
350
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onlangs container voor steenpuin: 10m³ = 150€ all in

Er mag beton in, gewapend beton, steen, keramiek enz
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan