• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kostenraming vervangen douche

Lid geworden
7 mrt 2013
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Zonder aannemers hun tijd te gaan nemen voor iets dat mss buiten budget gaat vallen, wil ik hier eerst eens polsen naar info.

Ik heb een douche met glazen deur, bak, dubbele kraan (handkraan en regendouche), thermostatische regeling. Deze is ingebouwd tussen 3 muren.

Ik wil deze laten uitbreken en een nieuwe in de plaats laten zetten. Een 1-op-1 vervanging dus. De bestaande tegels zouden grotendeels behouden moeten blijven (ik heb er nog reserve).

Met het oog op verkoop van de woning binnen 5 tot 8 jaar, wil ik natuurlijk geen bladgouden kranen installeren (om je een idee te geven van het beschikbare budget).

Welk budget moet ik voor ogen hebben?
- afbraak en afvoer bestaande douche
- montage nieuwe douche

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.083
Punten
113
Wat voor kraan heb je nu ?
Inbiuwkraan ? Welk merk ?

Want wat je vraagt is eigenlijk enkel een nieuwe kraan (+ hoofd en handdouche ? ) En een nieuwe deur ?

Lid geworden
7 mrt 2013
Waarderingsscore
0
Punten
1
Ja en nieuwe bak met sifonafvoer (is er nu niet, met geurhinder tot gevolg, of althans slecht gemonteerd).

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Waarderingsscore
289
Punten
83
Zonder de situatie te zien: +- 4000 euro excl btw (incl douchebak en Douchedeur)

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.083
Punten
113
Dan moet je eens bekijken welk merk van inbouwkraan. Dan kan je er makkelijk zelf een nieuwe afbouwset op plaatsen.
Ook deur en eventueel douchebak kan je zelf plaatsen.
Dan is het kwestie van even prijzen op te zoeken van alle onderdelen.

Bak plaatsen kan wat moelijker zijn, want je zit tussen 3 muren en zijn betegeld. Normaal komen de tegels op de doucherand. Dus krijg je bak er niet tussen zonder breken

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
1.105
Punten
113
Dan moet je eens bekijken welk merk van inbouwkraan. Dan kan je er makkelijk zelf een nieuwe afbouwset op plaatsen.
Ook deur en eventueel douchebak kan je zelf plaatsen.
Dan is het kwestie van even prijzen op te zoeken van alle onderdelen.

Bak plaatsen kan wat moelijker zijn, want je zit tussen 3 muren en zijn betegeld. Normaal komen de tegels op de doucherand. Dus krijg je bak er niet tussen zonder breken
Inderdaad, grote kans dat je de onderste rij tegels mag uitschieten. Als ge dan de kerdidoek meehebt zal het wat extra kosten.

Imo zou het het gemakkelijkst zijn moest je iemand vinden die in regie wil werken. Hoe handig ben je zelf? Zoals @Mario_ zegt, allemaal te doen als je wat ervaring hebt.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan