• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

koperen koppeling lekt

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
Zag vanmorgen dat de koperen aansluiting van mijn ontharder groen zag. Aan gevoeld en idd een druppeltje op mijn vinger. Nu 5 uur later gevoeld en voel niks meer tot nu toe.
Is koperen buis met traditionele koppeling (vermoed "paardehaar")
Mijn vragen:
Koppeling zit er 1,5 jaar op en nooit geen lek gezien. Iemand een idee hoe dat ineens kan lekken zonder externe reden?
Moet ik mij zorgen maken dat dit verder loskomt en berging zwembad wordt vannacht?
Laten herstellen of kans dat dit vanzelf stopt?
foto volgt
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
4432655C-0EB8-43E3-AF87-CAF252DF2727.jpeg
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
dat is loctite of iets wat er tussen zit.
 

koen24

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
1.426
Waarderingsscore
501
Punten
113
is dit een nieuwe of een al-wat-oudere installatie ?
Soms heb je dat daar wel wat condensdruppels op liggen wegens temp binnen en koudere water binnenin de leiding.

De terugslagklep (daar waar je die groene aanslag ziet) zou eventueel een beetje kunnen bijgedraaid worden (wijzerzin draaien als je het zelf gaat doen)

Als je nu 1 druppel maar hebt gevoeld en na 5u later niets meer zou ik mij nu niet direct de worstcase scénarios van een zwembad voorstellen.....
bezie het morgen...

PS. het is Messing materiaal ipv. koper
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
Thanks. Is ongeveer 1,5 jaar oud en tot nu toe niks gezien. Daarmee dat het me verwonderd.
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
eventueel condensvocht?
 

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
2.592
Waarderingsscore
246
Punten
63
zou kunnen maar dan zou ik het ook op de andere koppelingen verwachten. Als je goed kijkt lijkt het vanuit de bovenste koppeling te zijn gekomen en doorgelopen over de andere koppelingen en daar "geoxideerd"
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
Ik zou mij daar ook geen zorgen over maken.
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113
nen echte sanitairman gemaakt, dat zie je aan de beschadigingen op de vlakken van de waterpomptang :unsure: ;)
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan