koperen buizen en dichtsmeren

bv2

Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
loodgieter is dit weekend langsgeweest en heeft nieuwe koperen buizen gelegd als waterleiding. Nu moet ik de gleuven nog dichtsmeren. Hij sprak over een mengeling van cement met zavel (zand zou de buizen aantasten). Nu zei een vriend dat dit barsten gaat geven als de buizen niet in een omhulsel zitten omdat de buizen onder temperatuursverschillen zullen uitzetten en krimpen. Volgens hem moet ik die gleuven nu opvullen met schuim.

Klopt dit? De loodgieter heeft daar niks van gezegd.

G

Guest

Guest
Elk materiaal heeft een welbepaalde uitzettingscoëfficiënt.

Een koperen buis waar warm water doorgaat wordt vooral langer.

De deformatie in dwarsdoorsnede is eerder gering.

ik zou ervoor zorgen dat de buis in elk geval niet opgesloten zit voor het geval als je er later aan moet werken.

Zeker niet te vast zetten dus zorgen dat de buis wel degelijk kan uitzetten.

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
0
naakt koper ???? Binnen de tien jaar heb je lekken door het aantasten van de cement jawel. Ik heb in een huurhuis gewoont die nog gezet was met zavel, de daar aanwezige buizen waren allemaal al vervangen of aan vervangen toe.

Leuk als smorgens je keuken onder staat zulle. De buizen verkleuren tot groene oxidatiekleur.

Waarom is er geen bekleed koper gebruikt. Type wicu.

bv2

Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
hij heeft de buizen wel ingetapt met van die plastiekachtige tape. Is dit voldoende.

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
0
Als deze niet is beschadigd, dus geen koper zichtbaar is dit goed ja.

Tegenwoordig (al lang eigenlijk) verkopen ze ook koperen buis met isolatie rond, deze heb ik gebruikt voor mijn warm water. De buis kan leven en het is een beteke geisoleerd.

Niet vergeten ze "niet" te goed vast te maken want ik weet niet meer hoeveel juist maar ik dacht dat een koperen buis toch zeker 3 mm uitzet op een lengte van 1 meter bij een tempverschil van 60graden. Verbeter mij als ik fout ben.

G

Guest

Guest
Fout

Koper zet eigenlijk helemaal niet zo erg uit.

het scoort iets slechter dan staal maar veel beter dan aluminium.

De uitzettingscoëfficient van koper bedraagt 0,0165mm/m/°C

Dus bij een temperatuurverschil van 60 °C is dat 1mm/m

Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
als da ingetapt is, is dat geen probleem cementeert dat gewoon dicht naakt koper en cement geeft elektrolyse en da werkt in op koper en trekt u niks aan van da uitzetten allemaal larie tenslotte zijn dat maar korte stukken en geen lopende meters die in de muren zitten

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een lange rechte buis heeft een uitzettingsbocht nodig. volgens de regels der kunst! Doe je dat niet dan kunnen de opeenvolgende uitzettingen leiden tot lekken! Foefelen is makkelijk maar achteraf niet komen klagen!

Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
en wat bedoel je met een lange buis ??? in de muren zijn de buizen niet langer dan 1,1 m ( douche bv ) al het langere zit in de chape en alvorens het chappen legt men gewoonlijk een folie over de buizen om uitzetting op te vangen tenzij je een chapper hebt die dan nie doet en dan nog is het enkel gevaarlijk als er hoge temperaturen doorloopt bv warm water van een boiler aan een temp van 75° gr

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Geef alleen advies als je ook voldoende ervaring hebt in dergelijke zaken. Er lopen al voldoende prutsers in de branche rond!

Lid geworden
8 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
@ ettienne:ik zit al17 jaar in de branch of is dat te weinig ervaring voor u

Bovenaan