• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Koelleiding warmtepomp door wachtbuis?

Lid geworden
30 sep 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Dag iedereen,

Momenteel zijn wij bezig met de ruwbouw van onze woning. Voor de warmtepomp (Daikin) die er komt hebben wij een PVC wachtbuis van 125mm voorzien onder de vloerplaat.

Wij gaan onze warmtepomp zelf installeren met Easykit. Nu raden die mannen blijkbaar af om de koelleidingen in een wachtbuis te plaatsen omdat daar water in zou kunnen komen. Is het inderdaad niet verstandig dat te doen?

Is het dan beter de koelleidingen te leggen op de vloerplaat onder de vloerisolatie? Nadeel lijkt me dan wel dat je er niet meer aankunt...

Het huis staat momenteel nog in ruwbouw, dus het is nog niet te laat alsnog een ander tracé te kiezen voor de koelleiding.

Alvast bedankt!

GuntherS

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 aug 2020
Waarderingsscore
170
Punten
43
Wat is hun mening dan van die buizen waterdicht af te sluiten aan beide uiteindes?

Ik doe hetzelfde met een pvc buis van mijn woning naar het tuinhuis voor stroomkabel door te trekken. Daar sluit ik het zelfs niet af op beide uiteindes omdat het "binnen" uitkomt en het grondwater zit bovendien heel diep.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan