Knauf Finish 2 aanbrengen op oude muur?

Gielleke

Lid
Lid geworden
30 jun 2009
Waarderingsscore
4
Punten
18
Hallo,

Vraagje,...
Ik heb al gewerkt met Knauf duo light en finish 2 om een gepleisterde muur mee af te werken, hiervan is het resultaat perfect.
Finish 2 is een tof product, bijna geen klonters en kan met de spons afgewerkt worden...

Ik zou binnenkort een dun laagje op een oude muur moeten plaatsen, maar met de Fix en Finish... lees ik veel dat deze moeilijk te mixen is tot een klontervrije massa...
Ik maak mij hier wat bang van om deze te gebruiken....

Welk is jullie advies, ervaring aub?
Bedankt

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
986
Punten
113
Met een goede mixer heb ik toch nog geen last gehad van klonters in fix en finish. gewoon goed mixen (niet voor 5 seconden maar een paar minuten)

Gielleke

Lid
Lid geworden
30 jun 2009
Waarderingsscore
4
Punten
18
Met een goede mixer heb ik toch nog geen last gehad van klonters in fix en finish. gewoon goed mixen (niet voor 5 seconden maar een paar minuten)
Met zo een model....?

Regis07

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
3 feb 2011
Waarderingsscore
412
Punten
83
Voor het roeren van poeder is er voor mij een gemakkelijk mixerstaaf
Ook doe je eerst een hoeveelheid water in de kuip en voeg je het poeder product erbij!
Zeker niet omgekeerd.
Werkt met proper werkgerief en mengkuip! Regelmatig afwassen is noodzakelijk!

Gielleke

Lid
Lid geworden
30 jun 2009
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ik heb eens gelezen op een forum, dat Fix en finish de naam "dunpleister" niet erg toekomt, dat dit eigenlijk meer al blokkenlijm behoort en dat finish 2 eigenlijk een betere dunpleister is....?

Bedankt!

Kaffe

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
195
Punten
43
De tips van @Regis07 opvolgen en ik heb zelf nog geen last gehad van klonters in f&f. Maar waarom wisselen van product als je finish 2 al goed kent?

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Waarderingsscore
365
Punten
83
Om snel klontvrij te mixen. Gebruik een mengijzer dat "slaat" in plaats van "schept". Het model op voorgaande foto "schept", Dit model -wat ikzelf gebruik - "slaat" (Moet wel op een echte mixer geplaatst worden, kan niet in een boormachine). Maximum 500 toeren/minuut met je mixer, anders draai je de gips "zot", dan weet hij niet wat te doen. Geef je mixer en het mengijzer de tijd om hun werk te doen, niet als een gek door de gipsmassa bewegen met die mengstaaf. Gebruik een emmer of kuip waarin je de gips dwingt, dat wil zeggen niet groter dan strikt nodig en niet te breed zodat de gips niet kan "weglopen" van het mengijzer, maar er in wordt gedwongen. Geef in het begin iets minder water mee dan normaal voorzien, dat mengt sneller klontervrij en doe dan gradueel telkens een ietsiepietsie meer water bij tot de juiste consistentie.

Bovenaan