• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Klokthermostaat VRT380f

Lid geworden
29 jul 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Kan iemand me helpen aub
Ik heb al 2 klokthermostaat en Vaillant Vrt380f draadloos aangesloten op mijn ketel en bij beide loopt steeds de klok achteruit. Technieker weet er geen raad mee. Ik heb al gereset, batterijen vervangen, er is goede ontvangst, zelfs thermostaat naast ontvanger geplaatst, niks helpt.
Hoe kan ik dit oplossen aub. Al dank voor uw respons.

Ik kan me daar niets bij voorstellen behalve dat er een timer zou bestaan die aftelt en die je verkeerdelijk als datum beschouwt b
echter ben in zonet eens diagonale door de handleiding gegaan en zie niets van instellingen die dat zou kunnen veroorzaken.
Ik zou dan ook bellen naar de technische dienst van Vaillant.

loopt steeds de klok achteruit
Bedoel je dat het uur van de klok steeds meer en meer gaat afwijken van de echte tijd, zoals een uurwerk dat te traag vooruit gaat ?

Of verspringt het uur altijd tot één of meerder uren achteruit ?

In dat laatste geval kan misschien de tijdzone verkeerd staan (of samengaand met locatie - ik ken die thermostaat niet).

Laatst bewerkt:
Dank voor de feedback. Inderdaad het uur loopt steeds ongeveer 2 min per uur achter. Vaillant reeds gecontracteerd en 2 chauffagiste maar zonder resultaat. Toch eigenaardig, batterijen OK en zeer goede ontvangst. Zou er iets kunnen zijn waarop in de ontvanger naast de brander heb aangelopen op de e-bus met een kabeltje zoals voorgeschreven? Groen lampje op ontvanger brand en ik heb nog geen enkele storingsmelding, ook niet in de historiek, gekregen.

Ontvangst speelt geen rol: de accuraatheid van een dergelijke klok wordt bepaald door het kristal en die hebben allemaal dezelfde afwijking.
echter bij u is het wel meer dan klassiek.

Klopt Art, wat ik ook al dacht. Doch waarom bij alle 2, ook bij de 2de die Vaillant mij in garantie van de 1ste heeft bezorgd. Raar, en van andere gevallen hoor ik blijkbaar niet, ook niet van Vaillant waar ik de vraag gesteld heb.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan