Kleurverschil/vuil nieuwe voegen

Lid geworden
5 mrt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dag allen,

Iemand die raad weet met onderstaand probleem:

Een jaar geleden heb ik mijn huis laten tegelen en voegen. Licht grijze tegel, licht grijze voegen. Kort na het tegelen en voegen heb ik een waterlek gehad terwijl ik nog niet in het huis woonde. Hierdoor heeft het water toch wel aanzienlijk wat uren op de vloer gestaan. Nadat ik alles opgekuist had en alles droog was had ik kleurverschillen in de voegen. Sommige stukken waren donkerder zoals de foto in de bijlage. In de living had ik wel geen problemen met de voegen, nochtans heeft die ook nat gestaan. Ik heb de voegen dan 2 maand tijd gegeven om te drogen maar dit bracht helaas niet op. Ook talloze dingen geprobeerd maar heeft niets opgebracht. Heb dan na 2 maand via een multitool alle voegen eruit gehaald (buiten die in de living) en nu iets meer dan een week terug de vloerder opnieuw laten voegen. Een week na het voegen leken er opnieuw kleurverschillen te zijn en zijn sommige stukken donkerder. Een week na het voegen heb ik zoals de vloerder aangaf met cementsluierverwijderaar de cementsluier verwijdert. Ik had gehoopt dat die misschien de problemen zouden oplossen maar dit is helaas niet het geval. 2 dagen voor de vloerder is komen voegen heb ik de vloer nog eens goed gekuist met een dweil en na het drogen alle voegen uitgekuist met een stofzuiger en een schroevendraaier. 

Ik heb zelf het voegen niet zien gebeuren. Maar het gaat om zo'n kant en klare mengsels, zelfde als de eerste keer.

Zie ook foto's in de bijlage. De lichtgrijze kleur is wat het zou moeten zijn.

Heb vandaag nog van alles liggen proberen maar krijg het niet opgelost en ben einde raad. Iemand weet wat hier aan de hand is en wat er fout gelopen is :s

Alvast bedankt.

Bijlagen

• img_20190331_200402.jpg
    img_20190331_200402.jpg
    176,9 KB · Weergaven: 0
  • img_20190331_200632.jpg
    img_20190331_200632.jpg
    182,8 KB · Weergaven: 0

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.825
Punten
113
Na een tijd vervaagt dat verschil

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
5
Punten
0
Er zijn meerdere oorzaken mogelijk en ze hebben meestal met vocht te maken.  

idem @Mario : droging kan soms lang duren 

Het is niet uigesloten dat er na de droging een witte uitbloeiing verschijnt, omdat er in water mineralen zitten, o.a. kalk en dat slaat wit uit. 

jp

Bovenaan