• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kleurvastheid bleke voeg

Lid geworden
26 nov 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze vloer is net gelegd:

een bleke grijs-beige tegel - Cercom Habita Bianco

Wij wilden die ongeveer toon op toon te laten invoegen, in Jasmijn-voegsel.

Toen we even langsgingen bij de vloerder toen hij aan het plaatsen was, raadde hij dat echter sterk af: zou een heel groot risico op snelle verkleuring inhouden op plaatsen waar je regelmatig overloopt + 'smosvlekken' zouden er bijna niet uit te krijgen zijn.

Hij heeft even twee voegstalen geplaatst (Jasmijn en een donkere), zodat we kunnen kiezen.

We zien liefst jasmijn, maar vrezen de mogelijke gevolgen

=> Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bleke voegen? Positief of negatief?

img_1732.jpg

-> Links jasmijn, rechts grijs gevoegd

Ik was in de week eventjes aan het zoeken naar witte voegen en daar kreeg ik ook hoofdzakelijk dezelfde opmerkingen te lezen: blijft niet wit, want vlekken en meer gaan er niet meer uit op termijn, dus wordt lelijk.

Ik weet niet of dat met jasmijn ook geldt, maar google anders eventjes naar witte voegen en lees daar wat men erover schrijft, volgens mij kun je die punten ook terugbrengen op jasmijn-voegen.

Bij ons zijn er lichtgrijze groeven (nieuwbouwapp van 2 jaar oud). Als je nu onder het bed kijkt of onder de zetel, zie je al een kleurverschil tov waar je altijd over loopt.

Wij hebben jasmijnkleur als voegsel voor onze natuursteen nu ongeveer 3 jaar, wordt onderhouden met een product speciaal voor natuursteen en als je nu een druppel water laat vallen blijft deze er gewoon bovenop liggen.

Het is waar dat ze vatbaarder zijn voor vuil maar niet om te zeggen dat het in het oog springt,de doorgangen waar er veel op gelopen wordt zijn iets donkerder geworden maar valt niet op. Wel in keuken andere vloer met donker voegen.

Misschien eens de vraag stellen aan JP de vloermetser of er niets bestaat om bij het voegsel een soort coating bij te voegen die het water- ven vlekwerend maakt?

@chantal : ik reageer niet meer op breedbeeldtopics -

je moet dan als een uil met uwe kop zitten ronddraaien -

ondertussen de linkertekst onthouden -

dan weer de rechtertekst niet vergeten ..

Op alle regels bestaat een uitzondering :

voegsel klasse CG2 W Ar nemen.

jp

vloerder jp wrote:
ik reageer niet meer op breedbeeldtopics

hehe, sorry, m'n resolutie zal iets hoger staan

bij deze...

Onze JP bedoelde dat niet slecht hoor, :wink:

wij hebben ook jasmijn - ze hadden ons dat ook afgeraden, maar we zagen dat toch het liefst...

Vuil is er idd beter zichtbaar op, maar 1/jaar kuisen wij de voegen met een produkt van HG en daarna een voegbeschermer erover - ook van HG dacht ik - zodat de voeg makkelijker te reinigen is gedurende het jaar. 't is een soort film dat je erop aanbrengt. Het vuil dringt dan niet in de voeg maar blijft erbovenop liggen - althans dat is de bedoeling.

Vraagt dus iets meer werk, maar ja als je het graag ziet moet je dat ervoor over hebben of een donkerdere voeg kiezen...

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan