• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kleefgips in de badkamer toegelaten?

Lid geworden
6 sep 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Ik heb onlangs mijn badkamer zelf gerenoveerd. De plaats waar mijn douche staat heb ik het oud tegelwerk en bezetsel tot op de snelbouw af geschoten. En heb hier op advies van de bouwhandel omdat de snelbouw niet echt recht was Marmox ultra board ( zelfde als wedi board ) op gekleefd met kleefgips en hier nog een aantal slagpluggen van marmox door de plaat en gips geboord en verankert in de snelbouw. Hierop tegels 40x90 geplaatst met flex lijm van omnicol pl85. Nu praate ik deze week met een loodgieter die badkamer renoveert en hij zij me dat kleefgips absoluut niet in vochtige ruimtes mag gebruik worden en dat dit zou gaan condenseren wak worden en los laten... ik ben hier nu redelijk ongerust over heb de zak van het kleefgips nog eens boven gehalte ( knauf ) en hier staat niets op vermeld dat dit niet mag gebruikt worden in de badkamer. Iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt!
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
Kleefgips in een badkamer is geen probleem. Na afwerking van die marmox met kerdi en tegels kan er aan die klefgips niks meer gebeuren.
De vraag ik me wel stel is in hoeverre kleefgips en marmox compatibel zijn? Kleefgips is normaal om gypoc te kleven. Marmox heeft z'n eigen lijmproduct. Je hebt nu 2 systemen door elkaar gebruikt.
 
Lid geworden
6 sep 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Kleefgips in een badkamer is geen probleem. Na afwerking van die marmox met kerdi en tegels kan er aan die klefgips niks meer gebeuren.
De vraag ik me wel stel is in hoeverre kleefgips en marmox compatibel zijn? Kleefgips is normaal om gypoc te kleven. Marmox heeft z'n eigen lijmproduct. Je hebt nu 2 systemen door elkaar gebruikt.
Bedankt voor jouw Reactie,

of dit compatibel is met elkaar weet ik niet. Ze hebben mij dit in de bouwhandel mee gegeven ik ging er van uit dat zij mij juist adviseerden en de geschikte materialen mee gaven... heb net zelf wel wat opzoeken werk gedaan omtrent kleefgips. Dit vond ik, Geschikt voor onder andere de bevestiging van Knauf Perlisoplaten PS, MF en PUR op metselwerk. Tevens ook geschikt voor het bevestigen van hardschuim- of mineraalvezelplaten op wanden van metselwerk.
Geen idee of een marmox plaat 1 hieraan voldoet...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan