Klassieke oven met/zonder toeters en bellen

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor de keuken kiezen we een klassieke oven en een combi microgolf. We hebben tevens een aansluiting voor water indien er later centen zijn voor een hoge druk stoomoven.

Nu de klassieke oven, ik twijfel, gewoon eentje die warmt of eentje met 40 of meer programma’s waar je dus bv gewoon een gebraad kan indoen, instellen op gewicht etc en het ding bakt hoe het moet.

Momenteel heb ik een klassieke oven en kan daar dus mee doen wat ik wil, maar zo eentje met verschillende programma’s en standen klinkt natuurlijk wel leuk.

Mijn vraag, is zo’n oven met meerdere programma’s nuttig en wordt dat echt gebruikt of spendeer ik mijn 500€ best elders?

Bedankt voor de ervaringen, meningen.

Lid geworden
1 mrt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb nu een combi warmelucht-mircogolf oven en die heeft idd enkele voorgeprogrammeerde functies zoals vb vis - aantal grammen ingeven , pizza,... maar ik gebruik dat eigenlijk bijna nooit.

Ik speel liever zelf met de functies van m'n oven... maar dat is héél persoonlijk hé m'n vriend die gebruikt die voorgeprogrammeerde functies dan weer wel.

Aan jullie dus om af te wegen of je al die functies wil kennen en zal gebruiken.

Lid geworden
28 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb hier ook zo'n combi warme lucht met microgolf en inderdaad, ik gebruik ook 90% van die functies niet. In ons volgend huis komt terug een "gewone" oven denk ik.

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier ook een combi, af en toe braden we zelf een kippetje aan het spit; maar die voorafgeprogrammeerde programma's gebruiken we niet.

DieterVH

Lid
Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hier een klassieke oven.

De functies die ik het meeste gebruik en niet meer zou kunnen missen:

* normale oven (boven/onder)

* heteluchtoven

* voorverwarmfunctie (extra snel opwarmen tot aan de ingestelde temp: toppertje!)

* zelfreiniging (verhitten tot 500°, achteraf gewoon met een doekje het gesinterde stof opkuisen)

* timer

De rest nog nooit gebruikt.

Dws

Lid geworden
2 nov 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier in de keuken staat een klassiek model met hete lucht, grill en weet ik veel wat nog allemaal.

In den achterbouw staat een pareltje van een houtgestookte oven (Soupart) met chamottesteen vloer. 't is deze laatste die hier het meeste dienst doet.

1x per week wordt die opgestookt en wordt daar een brood of 5-6 in gebakken, ook een volledig versgemaakte pizzake gaat wordt daar regelmatig in gebakken.

Lid geworden
27 dec 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
DieterVH;1818438 wrote:
Hier een klassieke oven.

* heteluchtoven

* voorverwarmfunctie (extra snel opwarmen tot aan de ingestelde temp: toppertje!)

* zelfreiniging (verhitten tot 500°, achteraf gewoon met een doekje het gesinterde stof opkuisen)

* timer

Hier juist van hetzelfde.

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
784
Punten
113
ruim 10 jaar lang een combi gebruikt en vrij intensief

nu een microgolf naast een gewone en draaien allebei regelmatig, microgolf meer dan de gewone

brood gaat in bakmachine, zo een steenoven is natuurlijk andere "koek", moet zalig zijn

DieterVH

Lid
Lid geworden
5 jul 2010
Waarderingsscore
0
Punten
16
DieterVH;1818438 wrote:
Hier een klassieke oven.

* heteluchtoven

* timer

Euh.. de grill natuurlijk ook al gebruikt. doh!

Candisa

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2010
Waarderingsscore
394
Punten
83
Ik zou al lang content zijn moest ik een gasgestookte inbouwoven vinden tegen een schappelijke prijs!

Al die functies hoeven voor mij niet, hete lucht eigenlijk ook niet nodig, wel boven- en onderwarmte apart en samen, en grill.

Het liefst ook een temperatuurbereik dat de 300°C haalt, aangezien ik zot ben van verse, dunne pizza...

Zo een simpele gasgestookte oven in combinatie met een simpele microgolf en een simpel, niet-hogedruk stomertje (kan mij dat schelen dat de patatten 20 minuten nodig hebben in plaats van 5, 'k ben gedurende die tijd toch ook nog met andere dingen bezig in de keuken), en ik heb al wat ik moet hebben...

Ik mag er niet aan denken om een oven elektrisch naar 500°C te brengen puur om gemakkelijker te kunnen uitkuisen... :eek:

Isabelle

Bovenaan