• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kip dood, waar lijk dumpen?

JVH

Lid
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
942
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij hebben 2 oude kippen geërfd toen we ons huis kochten. Vandaag is één van deze 2 kippen gestorven. Mijn vrouw heeft het lijk in de vuilzak gedumpt. Wat zouden jullie ermee doen?
 

JVH

Lid
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
942
Waarderingsscore
0
Punten
16
We hebben een grote tuin, dus dat zou geen probleem zijn. Maar toch stel ik me vragen daarbij.
 
G

Guest

Guest
dude : den tuin van men ouders ligt vol lijken !



een kat of 5, paar schildpadden, een tal konijnen, nen hoop kiekes, nen hamster of 4, een koppel koreaanse eekhoorntjes, ne fret en nen hond of 3 ( de new foundlander hebbe we toch maar elders gaan begraven ).

dus tenzij het om nen olifant gaat of ne mens, miszie ik er niks aan da ge't in uwen hof steekt ( alleen denk ek wel da het officieel ni mag, en da ze met vilvenluik meemoete of bij dierenarts gedropt )
 

Justchill

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2009
Berichten
1.356
Waarderingsscore
0
Punten
36
falcon10 wrote:
dude : den tuin van men ouders ligt vol lijken !



een kat of 5, paar schildpadden, een tal konijnen, nen hoop kiekes, nen hamster of 4, een koppel koreaanse eekhoorntjes, ne fret en nen hond of 3 ( de new foundlander hebbe we toch maar elders gaan begraven ).

dus tenzij het om nen olifant gaat of ne mens, miszie ik er niks aan da ge't in uwen hof steekt ( alleen denk ek wel da het officieel ni mag, en da ze met vilvenluik meemoete of bij dierenarts gedropt )



rofl...



RIP !
 
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
11.646
Waarderingsscore
1
Punten
0
JVH wrote:
Mijn vrouw heeft het lijk in de vuilzak gedumpt. Wat zouden jullie ermee doen?
Je vrouw aangeven aan de politie! Wie weet heeft ze de smaak te makken en bij jij de volgende!



Andere optie:

Opeten.





Die oude kip hé.







(Dus niet je vrouw.)
 
Lid geworden
3 mrt 2007
Berichten
326
Waarderingsscore
0
Punten
0
In de pot misschien ...... of vol au vent ....
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Geloof dat je eigenlijk het vilbeluik moet contacteren.

Misschien kun je zo'n lijk ook kwijt via een (varkens)boer of dierenarts
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
13.921
Waarderingsscore
8
Punten
0
Eigenlijk mag je deze niet in de grond steken. Moet je dus laten ophalen.

Maar voor kleine (huis)dieren is dat ook niet zo gebruikelijk.



Enfin, iedereen die ik ken (ikzelf inclusief) steekt dieren tot de grootte van een kip en kat gewoon in een putje in de grond hoor.

Als er ergens in m'n bosje een bosduif doodvalt dan ligt die gewoon op de grond te rotten hoor.



Gaat het over grote (huis)dieren bv een labrador of een volwassen hangbuikzwijn, een paard,.... dan wordt de dierenarts ingelicht en die stuurt iemand langs voor ophaling van het kadaver. (moet je trouwens ook een véél te grote put voor graven :wink: )
 

JVH

Lid
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
942
Waarderingsscore
0
Punten
16
Let wel het is een serieus exemplaar. Bijna zo groot als een kalkoen. We gaan ze maar gewoon in de vuilzak laten zitten. Ik denk niet dat dat veel kwaad kan.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
7.182
Waarderingsscore
0
Punten
0
JVH wrote:
Let wel het is een serieus exemplaar. Bijna zo groot als een kalkoen. We gaan ze maar gewoon in de vuilzak laten zitten. Ik denk niet dat dat veel kwaad kan.



Gaat wel serieus stinken en vliegen aantrekken zenne.
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
4.307
Waarderingsscore
1
Punten
0
Aaaargh, ik ben helemaal vergeten waar ik het gezien of gelezen heb, en ook de juiste details (tot zover mijn constructieve bijdrage :?), maar het is niet zo dat het nooit mag, kleine dieren begraven in je eigen tuin.

Heeft met iets te maken...grootte of nog iets anders misschien.

Ik dacht ook eerst dat het in principe nooit mocht, daarmee dat ik het me herinner dat het soms wel mag.

Maar kan ook zijn dat het weer zoals zo dikwijls afhangt van gemeente tot gemeente.



Damn, voor hetzelfde geld heb ik het hier ergens op het forum gelezen...

Enfin, ik schrijf het maar vooral dat er nu misschien bij iemand anders een belletje gaat rinkelen en dat die het wel weet.



(Maar ons kiek en konijn zit ook in de grond, wel diep genoeg, dat de honden het niet gaan uitgraven.)
 
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
569
Waarderingsscore
0
Punten
0
Justchill wrote:
sikske wrote:
In de pot misschien ...... of vol au vent ....



vol au vent... heerlijk !! :D



euhm, een kieken da'k dood heb teruggevonden in't kiekenkot zou'k dus nooit opeten he.

Enkel dieren opeten die geslacht zijn (moet uitbloeden).



Bij mij zou dat kieken op de mesthoop gaan, anders in de GFT-bak.



mvg



YoDo
 
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
2.209
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik breng dat altijd bij Ali. Ik krijg 4 extra stempels op mijn kaart als ik mijn kippen naar hem toe breng...

Voor een kat krijg ik er maar 2.

:wink:



En on topic. Wat zit je hier toch te zeuren. Gat in de tuin, kip erin en ju. Wat mag of wat niet mag.... Pfff. Als mijn hondje sterft, gat in de tuin op een leuk plekje, kruisje met gedenktekentje en een leuk struikje naast 'm. Ik ga die toch niet naar het vilbeluik laten storten zeker??
 

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Berichten
4.481
Waarderingsscore
5
Punten
38
pluppie wrote:
Ik breng dat altijd bij Ali. Ik krijg 4 extra stempels op mijn kaart als ik mijn kippen naar hem toe breng...

Voor een kat krijg ik er maar 2.

:wink:



:lol: Ik las eerst 'Aldi' :lol:
 
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik zou zeggen...



Ergens waar Baantjer het niet kan vinden
 
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
621
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kip dood? Da's spijtig, maar een keer per jaar organiseert jouw gemeente wel een groepsaankoop voor nieuwe kippen zeker?



Wat je met dat lijk moet doen? Ik zou zeggen, aangeven bij de politie :twisted: :wink:
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan