• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Kiezen profielen PVC

Xavii

Nieuw Lid
Lid geworden
31 mei 2022
Waarderingsscore
1
Punten
8
Wij gaan een keuze maken tussen 2 bedrijven namelijk De Boever in Wetteren en Vermeulen uit Oudenaarde. Bij De Boever gebruiken ze Profel profielen die we wel mooi vonden maar je zag wel dat ze iets minder afgewerkt zijn (de folie zie je onregelmatigheden)en bij Vermeulen zijn dat profielen van Deceuninck wij hebben voornamelijk gekozen op basis van esthetiek (beide moderne ‘alu’ look profielen) reviews en prijs uiteraard.
Maar waar moeten we kwalitatief eigenlijk op letten? Deceuninck profielen hebben geen metalen versterking maar een soort kunstof. Ze beweren dat de profielen zelf steviger zijn en beter warmte behouden en afstoten (dat staal zou oververhitten en nefast zijn voor PVC) en hebben 7 kamers ipv de 5 van Profel.
Ze bieden ook als enige waar we langs zijn geweest een schruifraam in PVC van 3 meter breed en 2,6meter hoog..
De rest zei dat het enkel in aluminium mogelijk was…
Ze maken de profielen 100% zelf bij Vermeulen en toonden een certificaat van Deceuninck (voornamelijk de afwerking van de folie viel dus op)
Iemand tips om de betere keuze te maken? :)

Normaal ga je eerst bekijken met welk merk/profiel je zou gaan werken. Daarna zoek je aanbieders die daar mee werken.
Natuurlijk is een correcte plaatsing ook belangrijk.
Profielen zelf zullen allemaal wel degelijk zijn. Voor schuiframen, opengaande ramen,is het beslag belangrijk. Ik verkies bv liefst een hefschuifraam, is wat duurder, maar werkt uitstekend.

Bij Vermeulen zullen ze de ramen zelf maken. Profielen komen dan van Deceuninck.
Je zal weinig ervaringen vinden over hun profiel, aangezien het nieuw is van 2022. Maar ik ga ervan uit dat het degelijk getest is door Deceuninck

Zelf heb ik Schüco PVC, en ben daar tevreden van.

wij hebben ook grote pvc ramen, +/- 250h x 300b , " zendow neo premium " van deceuninck . we zouden dat niet meer doen, bij afkoelen na zonneschijn veel kraakgeluiden, bij veel wind erop hoor je profiel ook "leven" . voor mijn part , bij grotere ramen, neem alu ...

wij hebben ook grote pvc ramen, +/- 250h x 300b , " zendow neo premium " van deceuninck . we zouden dat niet meer doen, bij afkoelen na zonneschijn veel kraakgeluiden, bij veel wind erop hoor je profiel ook "leven" . voor mijn part , bij grotere ramen, neem alu ...
wij hebben ook een aantal grote ramen, pal op het zuiden, nog nooit een kraakgeluid gehad...

In mijn offerte zijn het wel de ‘Elegant’ profielen. Zijn blijkbaar nieuw sinds 2022.
‘Aluminium’ look.
Er zit geen staken versterking in maar kunsstof. Is volgens heb steviger en isolerend houdt de warmte niet zolang vast terwijl dat staal blijkbaar oververhit.. soit verkoperstalk of niet? Wie weet..

Gho, op zich niets mis mee, met de details van profielen zo met elkaar te vergelijken natuurlijk, maar vergeet niet dat er nog andere zaken zijn die een veel grotere impact hebben op de kwaliteit van het eindresultaat.
Naast de profielen zelf, heb je ook nog de glasopbouw, het beslag, de afstandshouders,...
En naast de materialen dat de aannemer gebruikt, heb je ook nog zijn werkwijze, hoe wordt er geplaatst, hoe wordt geïsoleerd tussen profiel en dagkanten, hoe wordt luchtdicht gewerkt, hoe wordt afgewerkt, hoe werken ze projectmatig, hoe zit het met betalingsschijven, hoe zit het met planning etc...

Echt slechte profielen zijn er niet meer denk ik zo. Liever een profiel dat "maar" 95 punten scoort op gebied van kwaliteit maar wel degelijk wordt geplaatst, geïsoleerd, luchtdichte aansluiting gemaakt en mooi wordt afgewerkt, dan een profiel dat 100 punten scoort op gebied van kwaliteit laar er door de aannemer wordt ingegooid.

Ik weet dat Deceuninck profielen heeft met glasvezelversterking die rechtstreeks samen met het profiel worden geëxtrudeerd.

Ik vermoed dat het over dergelijke profielen gaat. Deze zijn inderdaad heel sterk en thermisch beter geïsoleerd.

Langs de andere kant blijft PVC gevoeliger voor kromtrekken, en ik vraag me ook af in hoeverre deze niet krom trekken zonder metalen versterking over langere afstanden. Want glasvezel is ook warmtegevoelig.

Veel producten van Deceuninck zoals ook het Twinson assortiment hebben echt veel problemen gehad met vervorming. Ze proberen vaak nieuwe producten te ontwikkelen, maar met wisselend succes.

Ik zou in elk geval geen donkere kleur kiezen, anders vraag je om problemen.

Ik ben voor grote ramen ook meer voorstander van aluminium en lichtere kleuren.

Voor PVC zou ik ook zeker eens Schüco bekijken. Stond (zeker vroeger) bekend als topkwaliteit, maar zoals hier reeds geschreven, de installateur is minstens even belangrijk.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan