• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Key home van Keytrade Bank

Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Zij, Keytrade bank, bieden mij een zeer interessante rentevoet van 1,67% vast op 20 jaar, zeker nu de rentevoeten aan het stijgen zijn.
Simulatie is nog 5 dagen geldig.
Ik ben nu aan het zoeken naar het spreekwoordelijke addertje onder het gras.

Wie heeft er hier ervaring mee en kan me de pro en contra meedelen?
Alvast bedankt.
Groeten,

Rik

 

 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Zonder de voorwaarden te kennen zal je weinig info krijgen..... SSV? Brandverzekering ? Quotiteit ?
Bij vaste rentevoet is er weinig addertje te zoeken vermoed ik.
 
Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
SSV verplicht 100% maar vrij te kiezen waar, ook brandverzekering vrij te kiezen. Quotiteit = ongeveer 50 

( 40 als ik de bouwgrond ook meetel ) .
 

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
2.384
Waarderingsscore
299
Punten
83
Geeft dat verschil of de Q 40 is of 50 ?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Lijkt me een goede deal.
Met Q40 lijkt me de % ook niet zo raar.
Ik kreeg bij herziening bij zelfde bank 1.9%.
 
Lid geworden
14 jul 2017
Berichten
10
Waarderingsscore
4
Punten
3
Ik had op 15/06/17 alsook een hypothecaire lening aangevraagd op 25 jaar vast.
Dit gaf ons een rentevoet van 1,78%.
Op hun website staat dat u na 2 werkdagen een offerte zou krijgen.

Na een 10-tal mailtjes over en weer gestuurd te hebben en meerdere keren met Keytrade te bellen (telkens iemand anders aan de lijn en de experten van de hypothecaire leningen mogen niet worden doorgegeven dus telkens iemand die niets van uw dossier afweet).
Er werd mij telkens beloofd dat ik de dag zelf nog reactie zou krijgen per mail, maar helaas was dit nooit het geval!
Tot ze mij op maandag 10/07, bijna een maand na de aanvraag, een mail sturen om te zeggen dat mijn documenten die ik had bezorgd, niet goed leesbaar zijn.
Voordien had ik de bevestiging gekregen dat alle documenten goed ontvangen waren.
Omdat de rentevoet scherp is en het voor ons 22.000 euro intrest verschil gaf met het huidige aanbod dat we reeds hadden, vond ik het wel de moeite om nogmaals alle documenten te bezorgen.
Nu kreeg ik gisteren telefoon, waarom ik nu reeds een krediet wou aangaan om pas op te nemen op 01/03/18 omdat dan de bouwfirma start.
Ik kon er nog beter mee wachten zeiden ze.
Logisch dat ze dat zeggen want hetzelfde aanbod dat ik had, was al gestegen naar 2,15%.
Nadien hebben ze nog een smoesje verzonnen dat ze de lening niet konden goedkeuren omdat mijn appartement nog niet definitief verkocht is.

Ter info.
Ik had bij 3 banken een goedkeuring voor mijn dossier zonder dat het appartement reeds verkocht was en hiervan had ik ze van dag 1 al op de hoogte gebracht.

Ik heb mijn gedacht op een beleefde manier meegedeeld en gezegd dat ik de lening niet bij hen zal nemen.
Ik was ook verblind door de mooie rentevoet zonder extra's die bij Keytrade moesten afgesloten worden, zoals brand, schuldsaldo, loondomiciliëring ...maar geef mij dan maar een bank waar ik direct contact mee kan hebben.
Mijn ervaring is dus heel slecht maar dat is natuurlijk een persoonlijke ervaring.
Toch vind ik het de moeite om dit mee te delen zodat jullie hiervan op de hoogte zijn.
Staar u dus niet blind op enkel die rentevoet.  :)
 
Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
10
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste Roele,

Dat klinkt natuurlijk niet goed naar klantvriendelijkheid en bereikbaarheid , jammer te horen.
Langs de andere kant, 1 keer de lening is goedgekeurd en alles vast ligt heb je ook niet meer veel affaire met de bank en blijft de gunstige rentevoet natuurlijk wel voor de rest van je looptijd.
Toch bedankt voor je reactie en jouw ervaring.
 

hey69

Nieuw Lid
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
81
Waarderingsscore
4
Punten
8
Ben een paar dagen geleden akkoord gegaan met een herziening 1,51% op 14 jaar.
Nergens brand en ssv nemen, maar die heb ik al en komt zelfs voordeliger uit, nu hoef ik niet meer Crelan hun Fidea verzekering te nemen.
Heb dag zelf na ik mail ontvangde met dossiernummer al mijn documenten zitten fotograferen en doormailen ... wel moeilijk als je maar max. 5 Mb per mail mag sturen in bijlage, na veel edit werk en 3 aparte mails wacht ik nu op een antwoord van de bank.
Op de hoofdpagina staat wel dat het drukker is en het wat meer tijd kan nemen voor een antwoord.
Hopelijk spoedig antwoord :D
Nu zoals je al zegde, eens de zaak rond is heb je geen bal te zien met de bank en het liefst hou ik het zo.
Begrijp mensen niet zo die, zo gehecht zijn aan hun kantoor, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
 

hey69

Nieuw Lid
Lid geworden
9 okt 2011
Berichten
81
Waarderingsscore
4
Punten
8
Update.
De zaak is nog niet rond, antwoorden van e-mails verloopt tergend traag, lees meer dan een week.
Enkele weken aan een stuk technische storing, kon geen rekening aanmaken met mijn gegevens.
Is gecorrigeerd, maar hoor niets meer van hen vermits ik nog een probleem heb met mijn online profiel.
En trouwens puur technisch gezien is mijn aanbod al vervallen, buiten mijn wil om dan, natuurlijk.
Eigenlijk kunnen ze mijn dossier steken waar de zon niet schijnt :p
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Bedankt voor de update!  Als het even traag gaat om de juiste attesten te krijgen voor de belastingen...
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Mijn zoon is door het proces geraakt, en heeft zijn lening. 

Ssv en brand is volledig vrij. 

Ze zijn gewoon overstelpt met aanvragen, en daardoor loopt het traag, maar alles is wel perfect in orde geraakt. 

Tarief was het beste van 6 banken. 
 

Nutzie

Lid
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
107
Waarderingsscore
15
Punten
18
Tarief lijkt mij veel te hoog.

Ikzelf sluit a.s. donderdag een lening af met een quotiteit van 100%, looptijd 25 jaar en voor een bedrag van 325.000 euro.

formule 20/5/5 (20 jaar vast en na 20 jaar 1 herziening: rentevoet 1.7%

Deze formule komt mij voordeliger uit op het einde van de rit dan 25 jaar vast aan 1.85% bij diezelfde bank.

Met dergelijke quotiteit en looptijd moet je volgens mij een stuk lager kunnen.

Ik heb ook simulaties gedaan bij hellobank en keytrade en ik kwam uit op 2.10% vast en 2.12% vast.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Simulaties zijn zelden de reële % . Beetje onderhandelen kan geen kwaad.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan