Keuze materiaal onderdak

Lid geworden
6 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als alternatief voor het thans veel gebruikte Eterroof en het vroeger gebruikte menuiserite, heb ik thans mijn oog laten vallen op Etherwood.

Heeft iemand hier reeds ervaring mee en kan iemand de voor- en nadelen van de 3 vermelde materialen noemen?

Thanks.

Lid geworden
11 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
ironmike;1760633 wrote:
Als alternatief voor het thans veel gebruikte Eterroof en het vroeger gebruikte menuiserite, heb ik thans mijn oog laten vallen op Etherwood.

Heeft iemand hier reeds ervaring mee en kan iemand de voor- en nadelen van de 3 vermelde materialen noemen?

Thanks.

Zit denk ik in dezelfde lijn als Celit4D, Gutex en andere tand-en groefplaten. Ikzelf heb Celit4D en ben er tot op vandaag heel tevreden over. Wat de toekomst brengt weet ik uiteraard nog niet.

Lid geworden
6 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
tom1980;1760637 wrote:
ironmike;1760633 wrote:

Thanks.

Zit denk ik in dezelfde lijn als Celit4D, Gutex en andere tand-en groefplaten. Ikzelf heb Celit4D en ben er tot op vandaag heel tevreden over. Wat de toekomst brengt weet ik uiteraard nog niet.

Is dat wel duurzaam zo'n onderdak van houtvezels wanneer er vb vocht ed op inwerkt?

Lid geworden
11 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
ironmike;1760650 wrote:
tom1980;1760637 wrote:
ironmike;1760633 wrote:

Thanks.

Is dat wel duurzaam zo'n onderdak van houtvezels wanneer er vb vocht ed op inwerkt?

Afhankelijk van het merk worden de platen met bitumen of harsen geproduceerd om ze meer waterbestendig te maken.

w.g.b.

Zeer Actief lid
Lid geworden
28 okt 2008
Waarderingsscore
47
Punten
48
Ik weet niet of Trespa een fabrieksnaam is en dat Trespa meer producten maakt. Maar de Trespa die ik ken en aan gevels, boeiborden enz wordt gebruikt lijkt mij A veel en veel te duur en daarbij veel te dampdicht.

Lid geworden
6 aug 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lan iemand een indicatie geven wat de prijs +- is /m² van deze materialen is ( eterroof / eterwood/menuiserite

Lid geworden
27 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Offerte van vorige week

Asbestvrije platen : 8,50 eur m2 excl btw

Gutex : 16 eur m2 excl btw

Lid geworden
28 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Denk niet dat ze volkeren platen (trespa) als onderdak gebruiken . Dat zou redelijk duur uitvallen. Korafleece zou ook beter zijn dan vroeger .

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
Gillio;1761283 wrote:
Offerte van vorige week

Wablieft , dat kunnen toch geen materiaalprijzen zijn ...

Ik heb mij hofafest UD platen 5,80 euro/m² betaald en ik weet nog toen dat de meerprijs voor celit 4D ergens rond de 1,4 euro zat ...

volume was 175 m² ... tijdstip 1,5 a 2 jaar geleden ...

k.b.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Joci;1761331 wrote:
Denk niet dat ze volkeren platen (trespa) als onderdak gebruiken . Dat zou redelijk duur uitvallen. Korafleece zou ook beter zijn dan vroeger .

Nee, ik heb me vergist, het was geen trespa, maar rockpanel.

Lid geworden
27 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
K.B.;1761354 wrote:
Gillio;1761283 wrote:
Offerte van vorige week

Ik heb mij hofafest UD platen 5,80 euro/m² betaald en ik weet nog toen dat de meerprijs voor celit 4D ergens rond de 1,4 euro zat ...

k.b.

Inderdaad géén materiaalprijzen maar prijs geplaatst :)

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
2
Punten
0
Trespa is een merknaam van een fabrikant die oa HPL platen maakt (de gekende volkern gevelplaten, met dezelfde toepassingen als oa Rockpanel). Mogelijks maken ze ook onderdaken, maar lijkt me eigelijk van niet. Volkernplaten zijn als onderdak niet geschikt wegens dampdicht (en daarnaast ook veel te duur :D).

Dit ter info.

Lid geworden
5 sep 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
K.B.;1761354 wrote:
Gillio;1761283 wrote:
Offerte van vorige week

k.b.

Ben je tevreden van de Hofafest UD platen? Zijn deze waterdicht?

Mvg, Tim

Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
5
Punten
0
timvertongen;1762103 wrote:
K.B.;1761354 wrote:
Gillio;1761283 wrote:
Offerte van vorige week

k.b.

Ben je tevreden van de Hofafest UD platen? Zijn deze waterdicht?

Mvg, Tim

Moest ik het herdoen ik zou Gutex of celit nemen ....

De hofafest platen lijken mij toch kwetsbaarder te zijn ter hoogte van de tand/groef ...

bovendien heb ik de indruk dat ze niet 100,0 % haaks waren ...

Of ze waterdicht zijn ? Ja zeker ... maar ik heb er wel nog pannen over gelegd :p ... dus voor de waterdihtheid an sich moet je het niet doen ... er is verder ook nooit regen door mijn onderdak gekomen hoor ... maar om nu te zeggen dat het waterdicht is ...

k.b.

Ik heb trouwens nog wel een plaat of 10 over ...

Lid geworden
25 mei 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een aantal zaken :

De naam trespa is inderdaad voor afwerkingsplaten :

Prijs voor aannemers : +/- 50€/m²

Rockpanel zijn ook afwerkingsplaten :

Prijs voor aannemers : +/- 42€/m²

Onderdaken :

Gebruik een Delta-vittax plus. Is ideaal, makkelijk voor plaatsen, kan je proper aftapen met de reeds aangebrachte tape-strippen.

Prijs voor aannemers : +/- 2€/m²

Variante is een delta-maxx of delta-maxx plus.

Menuiserite wordt ook nog gebruikt, maar is een pak duurder.

Bovenaan