keuze gevelsteen: mening?

sofwil

Nieuw Lid
Lid geworden
1 aug 2011
Waarderingsscore
10
Punten
8
Voor de volle 24u waren we overtuigd dat we onze gevelsteen definitief gekozen hadden: Livorno Vande Moortel verlijmd. En toen begon de twijfel weer... Alternatief zou linea7 8012 kunnen zijn (ook verlijmd). Een stuk duurder wel. Het zou beide wel wilverband zijn, geen halfsteens zoals op de foto's.

We hebben er een paar beelden van gemaakt... wat denken jullie?

Terzijde: over het niet-professioneel tuinontwerp hoef je je geen zorgen te maken, dat is maar bladvulling. Het echte ontwerp moet nog gemaakt worden ;-)

Bijlagen

• Linea7 8012 ral9011_10 - Photo.jpg
    Linea7 8012 ral9011_10 - Photo.jpg
    2 MB · Weergaven: 95
  • Livorno RAL 8022 zwartbruin_10 - Photo.jpg
    Livorno RAL 8022 zwartbruin_10 - Photo.jpg
    2 MB · Weergaven: 94
  • Linea7 8012 ral9011_7 - Photo.jpg
    Linea7 8012 ral9011_7 - Photo.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 87
  • Linea7 8012 ral9011_8 - Photo.jpg
    Linea7 8012 ral9011_8 - Photo.jpg
    2 MB · Weergaven: 87
  • VO02 boog voordeur - alu achter_8 - Photo.jpg
    VO02 boog voordeur - alu achter_8 - Photo.jpg
    2 MB · Weergaven: 94

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.010
Punten
113
Maar je hebt geen rendering van die livorno? Als ik die eens opzoek gaat mijn persoonlijke goesting meer uit naar die lichte linea7. Maar om eerlijk te zijn, dat zijn allemaal mooie gevelstenen, dat is puur goesting he. Waarschijnlijk twijfelen jullie al zo veel en lang en weten jullie niet meer wat de goesting is :D Veel nuttigs kan ik daar niet over zeggen. Hou er rekening mee dat goede (perfecte) uitvoering van de gevelsteen verlijmen en andere keuzes zoals schrijnwerk/dakranden/tuinaanleg een mooie gevelsteen lelijke gevel kunnen doen maken, en vice-versa. Dus die keuze maakt of kraakt je woning niet hoor.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.835
Punten
113
Gewoon kiezen.
Er gaat morgen geen identieke woning naast staan in de andere gevelsteen zodat je kan vergelijken.
Heel wat mensen breken hun hoofd over keuzes. Gevelsteen, dakpan, vloertegel, raamprofiel...
Met gevelsteen/vloer dan nog eens de look enorm schillen met dezelfde steen/tegel, mat een andere kleur voeg.

Eens het allemaal geplaatst is en je bent wat maanden verder, merk je het niet meer op.
Mijn TV kostte maar 1/3 van degene die in de winkel ernaast stond waar een enorm mooi beeld was met de blue-ray die werd afgespeeld.
Maar eenmaal thuis, staat die andere er niet meer naast en is het beeld meer dan voldoende..

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Waarderingsscore
624
Punten
113
Voor de volle 24u waren we overtuigd dat we onze gevelsteen definitief gekozen hadden: Livorno Vande Moortel verlijmd. En toen begon de twijfel weer... Alternatief zou linea7 8012 kunnen zijn (ook verlijmd). Een stuk duurder wel. Het zou beide wel wilverband zijn, geen halfsteens zoals op de foto's.

Terzijde: over het niet-professioneel tuinontwerp hoef je je geen zorgen te maken, dat is maar bladvulling. Het echte ontwerp moet nog gemaakt worden ;-)
Als je echt iets exclusief wil, dan ga je beste voor de Livorno Vande Moortel
(Livorno wordt namelijk gemaakt bij Vandersanden) 😍 😍 😍
Nu effe serieus
Linea in de 7 reeks ? hou er rekening mee dat het verweken eveneens een pak duurder is . Met zo'n smalle steen haal je namelijk niet het rendement van een normale bredere steen. De "minprijs" voor de smalle steen ben je zo weer kwijt aan de meerkost voor het verweken.
(Soms is de steen ook leverbaar uit stock in de breedte 115 mm : zeker doen indien mogelijk)
Verder een voeg nemen van max 4 mm, (dan heb je een laaghoogte van 4.2 cm), heeft het mooiste (mijn mening) resultaat.
Wel rekenen dan op minstens 100 steen per m2 (beter nog 102 st/m2 voor verzaagverlies)

Laatst bewerkt:

sofwil

Nieuw Lid
Lid geworden
1 aug 2011
Waarderingsscore
10
Punten
8

Als je echt iets exclusief wil, dan ga je beste voor de Livorno Vande Moortel
(Livorno wordt namelijk gemaakt bij Vandersanden) 😍 😍 😍
en dan te denken dat ik het nog opgezocht had op google, ik kan het duidelijk niet onthouden :)

Maar wat jullie zeggen, klopt: eens het er staat, staat het er. Dat hebben we hier ook al vaak gezegd. Neemt natuurlijk niet weg dat er mogelijks wel mensen een mening over hebben die ze graag zouden delen. Mogelijks ook niet, dat is ook prima :)

@Caroto, idd, we twijfelen al zo lang. Maar dat netjes verlijmen ga ik wel meenemen naar de aannemer om er nog eens extra aandacht op te vestigen. De livorno is in de renders de donkerste uitvoering, dus die staat er wel ergens tussen.

getmixedup

Gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
433
Punten
63
Zoals @Mario_ aangeeft: je zal tijdens het bouwproces regelmatig dit soort situaties tegenkomen. Hoe vaak wij hier dezelfde beslissing opnieuw hebben gemaakt. Rondkijken, overleggen, nadenken, lijstjes maken, offertes opvragen, kiezen, twijfelen, dan nog maar eens rondkijken, overleggen, nadenken, .. en achteraf blijkt meestal dat de 1e keuze de betere was. Vertrouw in je eigen beslissingen.

ChristopheDR

Nieuw Lid
Lid geworden
26 okt 2006
Waarderingsscore
12
Punten
8
Beide stenen passen mooi bij uw project, dus begrijp de twijfel. Mooie renders trouwens!

sofwil

Nieuw Lid
Lid geworden
1 aug 2011
Waarderingsscore
10
Punten
8
Beide stenen passen mooi bij uw project, dus begrijp de twijfel. Mooie renders trouwens!

Dankje!

Ze passen inderdaad beide. Dus we zijn al aan het denken om misschien maar gewoon de goedkoopste te nemen :) Zoals de anderen al zeiden: als het er staat zie je het toch niet meer...

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Waarderingsscore
37
Punten
28
Ik vind de RAL-kleur van de ramen en voordeur mooier passen bij de donkere steen. Het contrast met de lichte terrassteen is groter, en de tuin met groen-wit-roos-paarse tinten heeft een warmere uitstraling. Doch, lijkt het iets traditioneler qua steenkeuze.
Ze zullen zeker beide meevallen.

Balboa

Actief Lid
Lid geworden
8 jan 2020
Waarderingsscore
52
Punten
28

Wanneer beginnen jullie?
Ik weet niet hoe het zit met de levertijd van deze stenen, maar ik weet dat er voor sommige gevelstenen heel lange wachttijden zijn. Wij vroegen naar de levertijd van de linea 7035 en daar was de levertijd 24 (!) weken na bestelling. Dus informeer ook zeker en laat je niet verrassen...

Block60

Lid
Lid geworden
22 okt 2018
Waarderingsscore
27
Punten
18
Beide stenen passen bij de woning, persoonlijk heb ik een voorkeur voor de licht rode in wildverband.
Maar dat moet jullie keuze zijn natuurlijk.

Ik kan alleen maar aanraden om overal te gaan kijken, op meerdere plaatsen, en met verschillende uitvoeringsmethodes.
Onze gevelsteen is hier in de gemeente bv. bij twee aanpalende huizen gebruikt. De ene traditioneel gevoegd halfsteensverband.
De andere (zwart) gelijmd. De eerste woning ziet er helemaal anders uit, en zou helemaal ons ding niet geweest zijn. De andere woning, was meteen liefde op het eerste zicht. En dan speelt ook nog eens de soort, kleur en materiaal van rameneen grote rol in het uitzicht van je gevels.

Een ander element waarmee je misschien nog rekening mee kan houden is warmte onder invloed van zonlicht. Een donkere steen gaat over het algemeen op een warme dag sneller en meer opwarmen, en deze dus ook langer vasthouden/afgeven/doorgeven.

Mag ik ook vragen waarmee u de renders gemaakt heeft? (moet hier de tuin nog een beetje visueel maken voor de wederhelft)

sofwil

Nieuw Lid
Lid geworden
1 aug 2011
Waarderingsscore
10
Punten
8

Wanneer beginnen jullie?
Ik weet niet hoe het zit met de levertijd van deze stenen, maar ik weet dat er voor sommige gevelstenen heel lange wachttijden zijn. Wij vroegen naar de levertijd van de linea 7035 en daar was de levertijd 24 (!) weken na bestelling. Dus informeer ook zeker en laat je niet verrassen...
Wij beginnen in november, dus goeie tip, bedankt. Dat klinkt wel héél lang.

Beide stenen passen bij de woning, persoonlijk heb ik een voorkeur voor de licht rode in wildverband.
Maar dat moet jullie keuze zijn natuurlijk.

Ik kan alleen maar aanraden om overal te gaan kijken, op meerdere plaatsen, en met verschillende uitvoeringsmethodes.
Onze gevelsteen is hier in de gemeente bv. bij twee aanpalende huizen gebruikt. De ene traditioneel gevoegd halfsteensverband.
De andere (zwart) gelijmd. De eerste woning ziet er helemaal anders uit, en zou helemaal ons ding niet geweest zijn. De andere woning, was meteen liefde op het eerste zicht. En dan speelt ook nog eens de soort, kleur en materiaal van rameneen grote rol in het uitzicht van je gevels.

Een ander element waarmee je misschien nog rekening mee kan houden is warmte onder invloed van zonlicht. Een donkere steen gaat over het algemeen op een warme dag sneller en meer opwarmen, en deze dus ook langer vasthouden/afgeven/doorgeven.

Mag ik ook vragen waarmee u de renders gemaakt heeft? (moet hier de tuin nog een beetje visueel maken voor de wederhelft)
Bedankt voor je mening!

Renders zijn gemaakt in Lumion (tekenwerk in SU). Heel plezant om te doen, dus veel plezier ermee! ;-)

grandscenicman

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
236
Punten
63
Ik vind de donkerste steen wel het mooist......degustibus et coloribus ...100 mensen : 100 meningen .
Succes met de bouw !

Dwn123

Nieuw Lid
Lid geworden
15 jan 2020
Waarderingsscore
17
Punten
8
Voor onze bouw hebben we 3 maanden half België rondgereden tot we onze goesting gevonden hadden... 5 keer van gedacht veranderd en uiteindelijk superblij met onze keuze en het resultaat.

Zeker goed over nadenken en referenties gaan bekijken, één van de belangrijkste keuzes die je maakt naar mijn mening.

Onze keuze ging voor de linea 3016 trouwens :)

Bovenaan