Keuringsverslag electriciteit.

chaccamacca

Actief Lid
Lid geworden
15 jan 2015
Waarderingsscore
35
Punten
28
Hoe zit het met de keuring van de electriciteit met verkoop van een huis?
Ik dacht dat de verkoper dat keuringsverslag moet hebben.
Als de electriciteit is afgekeurd dat heeft de koper een bepaalde tijd om de electriciteit in orde te brengen.
Klopt dit of moet de verkoper de electriciteit in orde brengen als de electriciteit is afgekeurd.

Mvg.

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
323
Punten
83
verkoper moet het huis laten keuren.
Maakt niet uit goed of afgekeurd.
Verkoper moet zelf niets doen, bij een oud huis van voor 81 heb je 18 maanden na ondertekenen van akte de tijd om het in orde te brengen. een huis van na 81 heb je één jaar.

dark-divx

Lid
Lid geworden
24 okt 2014
Waarderingsscore
14
Punten
18
Verkoper moet gewoon een verslag hebben van max 25jaar oud.
Maar als op voorhand geweten is dat elektriciteit moet herdaan worden is zelfs geen verslag nodig.
Ons huidig huis had dit niet en was opmerking bij verkoop dat alle elektriciteit vernieuwd diende te worden.

Lid geworden
15 dec 2021
Waarderingsscore
1
Punten
3
Beste leden, ik zat wat met dezelfde vraag en reageer dan maar in een bestaand topic.
Zelfde situatie als hiervoor maar de verkoper had geen keuringsverslag van de laatste 25 jaar en ook niks van schema's.
Ik heb wel een kopie van de voorkant van het keuringsverslag ( enkel voorzijde) maar vond de meeste codes ( inbreuken ) als terug op de website van het keuringsbedrijf.
I 1704 en I 1708 vond ik wel niet terug?
Dus de installatie voldoet niet , en toen ik zei ( aan de keurder) dat ik het overwoog om die installatie zelf in orde te brengen, kreeg ik als antwoord :
Beide schema's moeten wel voldoen aan de laatste normen 2021.
Zijn er nieuwere regels aan de orde dan ?

Ik dank jullie voor eender welk antwoord, en lees veel op het forum, heel nuttig !

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
323
Punten
83
u schema's moeten voldoen aan de normen van wanneer de installatie is geplaatst.
je hebt een wetgeving van voor 1981
eentje van 1981 tot 6/2020
en dan de nieuwe is vanaf 6/2020.

dus concreet koop je een huis en je gaat dat veranderen, het deel wat je nieuw maakt moet aan de nieuwe wetgeving voldoen, het bestaande kan onder de vorige vallen.

Lid geworden
15 dec 2021
Waarderingsscore
1
Punten
3
@stefan, dat topic had ik al heel doorlezen, toch nogmaals bedankt voor de verwijzing ernaartoe.
@bgcw , dat dacht ik eigenlijk ook als het een woning is van zeg maar 1983 dat een schema ( die destijds conform was) nu ook zou moeten voldoen. Mijn redenering was , had de verkoper de installatie na 25 jaar gekeurd dan had hij die originele schema's wss voorgelegd.
Maar gezien de schema's ontbreken moet ik die dan opstellen aan de huidige norm of aan die van jaren 90 zeg maar?
Alvast bedankt voor de nuttige info en snelle respons.

ps: eigenlijk moet ik nu opdraaien en schema's tekenen omdat de keuring een tiental jaar niet gekeurd werd ( zo zie ik het)

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.797
Punten
113
Schema is zoals de installatie is....je kan daar dus niets aan veranderen zonder ook effectief iets aan de installatie te veranderen.

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Waarderingsscore
323
Punten
83
Als u woning van 1983 is en alles wat voor 6/2020 veranderd is mag conform zijn met u schema’s die in 1983 gemaakt zijn. Zie vorige post

Bovenaan