• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Keuring zonder armaturen

stievens

Lid
Lid geworden
22 aug 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Hallo,

In de keuken zijn er een 10-tal lichtpunten waar later opbouwspotjes komen.

Ik zou de keurder al willen laten komen maar momenteel hangen aan 2 van die lichtpunten verhuis-sockets met een gloeilamp in, en de 8 anderen zijn gewoon onaangesloten draden aan het plafond. Als ik die draden tegen aanraking beveilig door er een lusterklem of wagoklem op te zetten, is dat dan een probleem voor de keurder?

Ik vraag dit omdat in mijn vorig huis de keurder wel degelijk een opmerking maakte over zo'n verhuis-socket op zolder... hij vroeg om dit eerst te vervangen door een deftige armatuur vooraleer hij wou goedkeuren. (moest hier een foto van doorsturen, herkeuring moest gelukkig niet als ik tijdig de foto stuurde)

Steven

Lid geworden
1 jul 2016
Waarderingsscore
2
Punten
0
Mijn keurder maakt daar geen probleem van. Er is toch geen risico als er wago's op onder spanning staande delen staan?

gert.bovens

Gewaardeerd lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Waarderingsscore
130
Punten
63
Andere keurder zoeken...
Verhuis sockets en wago's zijn perfect toegelaten... Nu als u heel huis voorzien is van wago's kan ik inkomen dat er dan een opmerking gemaakt wordt maar anders geen probleem normaal

Greetz Gert

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Waarderingsscore
1.897
Punten
113
+1 dat dit geen probleem zou mogen opleveren. Er wordt enkel in de opmerkingen gezet "armaturen nog te plaatsen". Gewoon zien dat er geen bloot koper te zien is dus Wago of lusterklem is goed.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan