Keuring riolering: plan tekenen

• Tags afvoerbuizen kelder keuring riolering Sanitair
  • Lid geworden
    23 okt 2015
    Waarderingsscore
    9
    Punten
    18
    Voor de mensen die zelf hun plan getekend hebben om de riolering te laten keuren, ik zit met een aantal vragen.

Ik zou een deel van het kelder plan van de architect overnemen waar de rioleringsbuizen staan op aangegeven. Is dat voldoende? Of dienen de stijgleidingen door de verschillende verdiepen ook op dat te staan? Dienen toekomstige beklinkering en terrassen erop te staan?

Bij het rondzoeken daarnaar kom ik op ]https://www.vmm.be/water/bouwen/afvalwater/het-rioleringsplan
    Hemelwater (grijze buis): blauwe leiding op plan
    Grijs afvalwater (roodbruine buis): rode leiding op plan
    Zwart afvalwater (roodbruine buis): bruine leiding op plan

Moeten die kleuren op het plan zo voorkomen? Of wordt daar niet naar gekeken?

Moeten de sifons en WC's geplaatst zijn? Of kan de keuring gebeuren wanneer de buizen uit de vloer komen door de pur en chape?

Enkele foto's van de installatie en de aansluiting op de putjes heb ik. En https://www.pidpa.be/sites/www.pidpa.be/files/bestanden/Aanvraagform_keuring_private_waterafvoer_v2.pdf  invullen zal ook wel lukken. 

op plan duidelijk verschil maken (makkelijk met verschillende kleuren) tussen regenwater en afvalwater

dat is belangrijk

waarom moet jij plan maken? wat is er mis met plan van architect?

om bouwaanvraag in te dienen moet er ook al een deftig rioleringsplan zijn, dit kan je gebruiken

Plan van architect is idd voldoende voor het dossier, een as built plan is nog beter, maar zelden beschikbaar in de praktijk. 

Plan op zich is handig als hulpmiddel/start maar de keurder gaat effectief met behulp van rookmachine en andere hulpmiddelen het traject van de riolering nagaan. 

Siphons en toiletten moeten niet geinstalleerd zijn, enkel het buizenwerk, toezichtputten, septische putten, regenputten, infiltratie,... moet geïnstalleerd zijn. 

Voorzie als de keurder langskomt de plannen, bouwvergunning, hemelwatertoets en all facturen met betrekking tot de riolering en hemelwateropvang. Maakt het een stuk makkelijker en vlugger.

Ik heb dit zelf op een screenshot van het rioleringsplan getekend in ms word 
    biggrin.gif

rio.jpg

Bijlagen

• rio.jpg
      rio.jpg
      158,4 KB · Weergaven: 133
    Merci voor de antwoorden.

De architect heeft maar een gedeeltelijke opdracht. En gedurende de bouw zijn er hier en daar wat wijzigingen geweest. Ik gebruik zijn plan als basis. Maar de wijzigingen moeten dus daar nog bij. Hemelwatertoets staat wel op zijn plan.

Dus plan best in kleur. En plattegrond is ok. Facturen van de aannemer zoeken dus.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan