• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Keukenvloer: fineerparket beschermen

Lid geworden
20 sep 2017
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

De vloer in mijn keuken werd afgewerkt met fineerparket. Om het parket te beschermen, dacht ik van een keukenloper te leggen. Ik vraag me echter af of dit wel de beste oplossing is?
Ik vind er nl. moeilijk één op maat (veelal kan enkel de lengte opgegeven worden); ik zoek iets in de trant van 2,22m (max 3,055cm) op 1,63m. Meerdere lopers leggen lijkt me een hoger risico op struikelgevaar te geven, en het lijkt me ook niet evident om ze dan mooi tegen elkaar aan te laten liggen. En als ik zo wat online zoek, vind ik ook verwijzingen naar sites met gewone tapijten, wat zeker niet de bedoeling is. Anderzijds zou ik toch ook graag wat kopen dat er een beetje mooi uitziet, niet iets dat oogt als een grote deurmat.

Heeft er iemand van jullie suggesties voor mij? (Eventueel iets anders dan een keukenloper?)
(Hopelijk heb ik genoeg informatie verstrekt.)
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Je krijg5 vlug kleurverschil onder tapijt en naast tapijt
waarom parket gelegd?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
Hoe hebben vorige eigenaars gebruikt, beschermd?
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Het is eigenlijk de bedoeling dat u OP het parket loopt, en niet er nog iets bovenop legt.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Parket goed.onderhouden. kwalitatieve 2 componenten vernis erop.
 
Lid geworden
20 sep 2017
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hoe hebben vorige eigenaars gebruikt, beschermd?
De vorige eigenaar is degene die de renovatiewerken heeft laten uitvoeren, om daarna te verkopen.
Het is eigenlijk de bedoeling dat u OP het parket loopt, en niet er nog iets bovenop legt.

Parket goed.onderhouden. kwalitatieve 2 componenten vernis erop.

minoeske & Mario: aha, dus in principe zouden de vernislagen/beschermlagen die door de fabrikant aangebracht zijn moeten volstaan om het fineerparket te beschermen tegen bvb. vetspatten, etc... ?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
We weten toch niet of de fabrikant een vernislaag heeft aangebracht ?
En als die is aangebracht, dan weten we nog niet welke.
Kan ook geolied zijn.
Als het gerenoveerd is om te verkopen, heb je hopelijk toch documentatie en informatie over alles ? PID.

Persoonlijk zou ik laten nagaan wat het is. En alsnog (indien mogelijk) terug zelf een hoogwaardige vernis aanbrengen.

Gerenoveerd voor te verkopen, in heel.wat gevallen wordt dat estetisch-prijsbewust gedaan en niet echt kwaliteit op nr 1.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Hoe weet je dat dit een gefineerde parket is en geen normaal laminaatparket?
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Hoe hebben vorige eigenaars gebruikt, beschermd?
De vorige eigenaar is degene die de renovatiewerken heeft laten uitvoeren, om daarna te verkopen.
Het is eigenlijk de bedoeling dat u OP het parket loopt, en niet er nog iets bovenop legt.

Parket goed.onderhouden. kwalitatieve 2 componenten vernis erop.

minoeske & Mario: aha, dus in principe zouden de vernislagen/beschermlagen die door de fabrikant aangebracht zijn moeten volstaan om het fineerparket te beschermen tegen bvb. vetspatten, etc... ?
Mits normaal gebruik/onderhoud wel dacht .
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je een vloer/parket/laminaat legt waar je een tapijt moet opleggen voordat je er mag oplopen.
Da's zoals ik heb een regenjas gekocht, maar mag niet in de regen lopen, moet onder een paraplu
 
Lid geworden
20 sep 2017
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
1
We weten toch niet of de fabrikant een vernislaag heeft aangebracht ?
En als die is aangebracht, dan weten we nog niet welke.
Kan ook geolied zijn.
Als het gerenoveerd is om te verkopen, heb je hopelijk toch documentatie en informatie over alles ? PID.

Persoonlijk zou ik laten nagaan wat het is. En alsnog (indien mogelijk) terug zelf een hoogwaardige vernis aanbrengen.

Gerenoveerd voor te verkopen, in heel.wat gevallen wordt dat estetisch-prijsbewust gedaan en niet echt kwaliteit op nr 1.
Dat staat inderdaad in het postinterventiedossier. Het is "Parky Classic 20".
Hoe weet je dat dit een gefineerde parket is en geen normaal laminaatparket?
Uit het postinterventiedossier.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Bij een parketteur navraag gedaan en je kan op beide oren slapenivm duurzaamheid van dit parket in je keuken.
Deze kan je zelfs nog laten opschuren tot naakte hout en toplaag (vernis/olie) laten vernieuwen.
Liefst door een parketteur want je hebt maar 2 mm hout om te bewerken.
 
Lid geworden
20 sep 2017
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Punten
1
Bij een parketteur navraag gedaan en je kan op beide oren slapenivm duurzaamheid van dit parket in je keuken.
Deze kan je zelfs nog laten opschuren tot naakte hout en toplaag (vernis/olie) laten vernieuwen.
Liefst door een parketteur want je hebt maar 2 mm hout om te bewerken.
Oké, dankjewel voor de informatie.
'k Denk dat ik hiermee verder kan.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan