• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Keukentoestellen halen in Nederland - zelf plaatsen?

Lid geworden
6 jul 2015
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo iedereen,

Door het lezen van een ander topic hebben wij even de prijzen van de voorgestelde keukentoestellen op onze offerte vergeleken met winkels in Nederland (o.a. Budgetplan) en komen wij een verschil van 3.000 euro uit.
Wij overwegen nu om onze toestellen in Nederland te halen maar weten niet of onze keukenbouwer akkoord gaat zijn om deze te plaatsen.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met het halen van toestellen in Nederland en het zelf plaatsen van deze toestellen?
Alvast bedankt.
 
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
1.292
Waarderingsscore
7
Punten
0
Opletten met NL-toestellen op gas ... deze zijn niet gekeurd voor BE .
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Dat is lang niet altijd waar. Veel van die apparatuur is dubbel gekeurd. 

Ik heb nog nooit keukenapparatuur uit België gehaald. Veel te duur. Is geen enkel probleem, plaatsing is gelijk als bij Belgische apparatuur, garantie is over het algemeen voor de hele Benelux gelijk, en aangestuurd vanuit dezelfde serviceorganisatie. 
 
Lid geworden
20 mrt 2010
Berichten
1.292
Waarderingsscore
7
Punten
0
http://ecobouwers.be/forum/post/gasfornuis-uit-nederland-belgie

 

vooral effe 6de laatste post lezen ... Er moet voor gas-toestellen ALTIJD een BE-keuring opstaan , meestal hebben de NL-gastoestellen dit niet !  

 

Service-diensten werken landelijk , de grote merken werken enkel in BE of NL . Zij gaan de grens niet over en werken vanuit eigen service-organisatie ...
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
Voor gas idd even opletten. Verder geen probleem. Bij budgetplan ter plaatse nog verder onderhandelen , niet online bestellen. Er ging bij ons nog eens 10% af
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Ik heb het al een paar keer gezegd hier - controleer ook de garantievoorwaarden van de Belgische distributeur of herstellingen aan huis worden uitgevoerd voor toestellen die in het buitenland aangekocht zijn. Er zijn importeurs die dit weigeren (bv. Liebherr), er zijn importeurs die daar expliciet geen probleem van maken (bv. Miele). Voor keukentoestellen heb ik de indruk dat dit meestal geen probleem is, maar check het even voor de zekerheid.

Worst case komt men dan een defect niet aan huis herstellen, en moet je je oven ofzo terug uitbreken en opsturen naar Nederland... 
 
Lid geworden
6 jul 2015
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bedankt voor jullie reacties!

we gaan geen gasfornuis plaatsen dus dat is sowieso geen probleem. Dan gaan we toch de sprong wagen denk ik. 
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
Hangt af van welke "keukenbouwer" je neemt natuurlijk ... die staan er niet voor te springen om toestellen te plaatsen die niet van hun komen ... al kan je daarover natuurlijk onderhandelen.

Om welke toestellen gaat het b.t.w ?
Een verschil van 3K is niet te versmaden natuurlijk ,  al zal je mogelijk zelf iemand moeten zoeken om deze aan te sluiten.
Of geef enkele types, dan kan ik ook eens vergelijken.

Onze toestellen komen van "Loeters" ... wil deze natuurlijk wel eens vergelijken met de prijzen uit NE.
 
Lid geworden
6 jul 2015
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het gaat om:

- compacte oven met microgolffunctie van Bauknecht ( BMTMS 9145 XL)

- combi microgolfoven van Bauknecht (EMCHT 9145 XL)

- inductiekookplaat Bauknecht (ESIT 7740 IN)

- vaatwasser Bauknecht (GSXK 8254A2)

- koelkast Bauknecht (KRIF 3141 A++)

we weten inderdaad dat keukenbouwers hier niet om te springen staan. We overwegen daarom ook een schrijnwerker maar zullen eerst onze keukenbouwers waar we het beste gevoel bij hadden, nl. driesmans en liedssen, contacteren, al vrees ik ervoor dat zij niet zullen in gaan op onze vraag.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
enkel de vaatwasser is een beetje werk aan, de rest is er eigenlijk maar 'in te zetten' .

Kies je specifiek voor Baunecht ?  
 
Lid geworden
6 jul 2015
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor de oven wel owv het uitzicht maar we zijn niet merkgebonden 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
Persoonlijk prefereer ik bv Miele voor vaatwasser. Kookplaat heb ik van NEFF, en zeer tevreden over.

(Heb helaas minder goede ervaringen met Whirlpool/Bauknecht.)

 

Maar ik zou je echt aanraden even ter plaatse te gaan bij Budgetplan. Daar zijn soms toonzaalmodellen die niet op de site staan, en je kan er nog verder onderhandelen.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
ik vind het raar dat je zelfs maar overweegt om je keukenplaatser op te zadelen met toestellen die je ergens anders hebt gekocht.

Volgende keer ga ik naar de frituur met mijn zelfgekweekte patatjes , lekker fijn gesneden en is vragen of ze die willen bakken.

Of met moterolie van de witte produkten naar mijn bmwaudikever garage, misschien willen ze die wel vervangen.

 
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Ik heb vorige week toevallig de zelfde oefening gemaakt. Afgaand op de catalogusprijzen zou ik ook tot 3500€ kunnen besparen op de toestellen zelf te kopen. Tot ik bij de keukenboer de keuken eens liet uittellen zonder toestellen. Verschil was maar 427€, en daar ga ik echt niet zelf voor beginnen lopen en doen. (Combioven Bauknecht, inductievuur Whirlpool, frigo/diepvries Whirlpool, vaatwasser Whirlpool en dampkap Novy)
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
zo doen ze dat, als je eerst met toestellen vraagt, daarna zonder, dan doen ze er belachelijk weinig af. Als je dan zonder neemt, hebben ze extra winst.  Vraag maar eens of je de toestellen dan meekrijgt voor 500€ !
 

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Berichten
2.413
Waarderingsscore
485
Punten
83
In principe staan de toestellen apart op een offerte  zo weet je perfect wat een keuken kost....

Als blijkt dat er amper verschil is , dan wordt er gegoocheld met cijfers om tot een verkoop te komen lijkt me

én dan staan er geen toestellen op type bij. Volgens mij steken ze er dan de goedkoopste toestellen in...en die werken ook hoor....maar hoe lang ? ( tot net na de garantie)

Ik heb 2 offertes liggen en weet perfect wat de toestellen kosten  , het werkblad  , de kasten  .....

er kan natuurlijk minder korting zijn als je enkel kasten koopt....logisch toch ?

 

Ook hier een vaatwasser van Miele.....er is geen betere  ( zegt de reclame-slogan toch )

 
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Helemaal mee eens. Een betrouwbare offerte is transparant, en laat dus duidelijk zien wat de kosten van de verschillende componenten zijn, en welke korting verrekend is.

Dat (een deel van) de korting vervalt als je besluit bijvoorbeeld de apparatuur elders aan te kopen spreekt dan ook voor zich. 

 
 
Lid geworden
6 jul 2015
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons is inderdaad op de offerte de opsplitsing gemaakt tussen de toestellen, het kastenwerk en het werkblad. 

We vragen ons echter af of we niet beter een schrijnwerker aanspreken, of nogmaals teruggaan naar onze keukenbouwers met dit voorstel...



 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.144
Waarderingsscore
6.698
Punten
113
Je kan die toch zelf plaatsen ?
 
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
380
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ovens en afwasmachine van Siemens in Nederland besteld, kookplaat en frigo van Novy in Belgie.

De schrijnwerker heeft een supplement van 180€ gevraagd voor het plaatsen van de afwasmachine want daar was blijkbaar wat werk aan. Voor kookplaat en frigo vroeg hij niets extra en de ovens hebben we gewoon zelf geplaatst. Dampkap, spoelbakken en kranen hebben we bij hem besteld omdat ik hem toch iets wou "gunnen". Ik had dit ook weer online kunnen bestellen en zo'n 700 euro uitsparen. Maar ik wou niet te gierig overkomen ;-)

Voor 500 euro zou ik nu ook niet moeilijk doen gezien het totale kostenplaatsje van een keuken maar 3-4000 euro vind ik dus wel een te groot verschil om zomaar eventjes "cadeau" te doen.

 
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan